eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym? › Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
  • Data: 2016-05-18 11:22:36
    Temat: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Od: Mateusz Viste <mateusz.viste@localhost> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/05/2016 10:56, Jarosław Sokołowski wrote:
    > ale zapuściwszy gugla znalazłem coś takiego:
    > http://aknamunka.uw.hu/mdah/1st.html

    Tak, czytałem to już, a także Cezar podawał ten link 3 dni temu. To
    wymaga jednak ingerencji w samą kartę MDA, a to niekompatybilne z moimi
    założeniami (moje założenia: beżowe pudło wraz z wszystkimi swoimi
    wnętrznościami to świętość i nie należy w ogóle go otwierać - mogę tylko
    podpiąć się do pinów MDA z tyłu, i to tylko z należytym szacunkiem i
    najwyższą pokorą nie patrząc dziurkom prosto w oczy). :)

    Póki co mam kilka tropów:
    - RPi z MDA wpiętym do GPIO (czekam na drobne części by to przetestować)
    - AVR który zczytuje MDA i podaje co drugą lub co trzecią klatkę do
    RPi po jakimś SPI
    - monitor który obsługuje 720x350 (żaden z moich LCD nie łapie
    niestety, a do CRT chwilowo nie mam dostępu)
    - GBS8200 (zamówione, zobaczymy czy da się namówić, czytając
    specyfikacje mam jednak duże wątpliwości)
    - "scan doubler" który przerabiałby 720x350 na 720x700 (ale nie mam
    pojęcia jak taki doubler miałby wyglądać z punktu widzenia elektroniki)

    Czytałem jeszcze o rzeczach typu FPGA i CPLD, ale to już dla mnie level
    99 - a ja jednak bardzo chciałbym uzyskać jakiś efekt przed rokiem 2030.

    Jak się okazuje, mimo technologicznego postępu, odczyt sygnałów
    cyfrowych o szybkościach rzędu 15 MHz to nie taka trywialna sprawa.

    Mateusz