  • 81. Data: 2009-10-24 11:01:57
    Temat: Re: wydaje mi si?, ze nie istnieje ale jako? mentalnie sobie z tym nie radz?:)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-10-24, Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl> wrote:

    > To nie ma znaczenia. Porównywałem przecież elementy światłoczułe tych
    > samych rozmiarów. Większe cyfrowe formaty mają oczywiście jeszcze wiecej
    > Mpix.

    Dobrze. Ujmę więc to co wcześniej napisałem inaczej: nie ma w masowej
    produkcji matrycy cyfrowej, który pozowliłby oddać porównywalną liczbę
    szczegółów co masowo produkowane materiały analogowe. O cenie nie
    wspomnę.

    --
    Marcin

  • 82. Data: 2009-10-24 13:20:33
    Temat: Re: wydaje mi się, ze nie istnieje ale jakoś mentalnie sobie z tym nie radzę:)
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Rozpoznają już to. I podpisują odpowiednio. Jakieś kompakty Samsunga czy
    > LG tak mają.
    Panasoniki rozpoznają twarze, podpisują, a nawet potrafią wyostrzyć i ustawić
    expozycje na zapamiętaną twarz.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 83. Data: 2009-10-24 13:36:43
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał:

    >[...]
    > Ciekawe, ale chyba nikt nie wymienił jeszcze głównego przedmiotu
    > cyfrowej masturbacji czyli rozdzielczości - byc może bo to paradoks.
    > Stosując dostępne w handlu materiały analogowe nawet w warunkach
    > amatorskich możemy otrzymać obraz o rozdzielczości, której nie osiągnie
    > dowolne masowo produkowane obecnie urządzenie cyfrowe. I pewnie będzie
    > tak przez parę następnych dziesięcioleci.
    >[...]

    Jeśli ograniczymy się do formatu małoobrazkjowego - to może być różnie. W
    przypadku materiałów analogowych o wyższych czułościach ziarno bardzo mocno
    ograniczy rozdzielczość. W przypadku materiałów niskoczułych ziarno będzie
    mniejsze, ale... tym co pogodzi analog i cyfrę może być rozdzielczość
    amatorskiej optyki. Obecnie zakładajac stałoogniskowy standard 50mm
    spodziewam się z niskoczułego negatywu nadal lepszej rozdzielczości niż z
    nawet niezłej puszki cyfrowej, ale twierdzenia, że nadal tak będzie np. za 5
    lat bym nie ryzykował.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 84. Data: 2009-10-24 22:09:09
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 24 Paź, 15:36, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:
> [...]
    > nawet niezłej puszki cyfrowej, ale twierdzenia, że nadal tak będzie np. za 5

    Jeżeli wywalą Bayera i filtr AA/IR - być może.
    Niemniej 10 lat temu "zaryzykowałem twierdzenie ze pod tym względem
    cyfra w ciągu 5 lat nie zbliży się do analoga , i wygrałem niezły
    zakład :)))
    Pozdro Marcin

  • 85. Data: 2009-10-24 23:30:24
    Temat: Re: wydaje mi sie, ze nie istnieje ale jakos mentalnie sobie z tym nie radze:)
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Uzytkownik "XX YY" napisal
    >a jak sobie mentalnie poradziles z teoria wzglednosci ?
    >
    > facet , ktory zapieprza w rakiecie wraca na ziemie i jest mlodszy od
    > tego co na niej pozostal - czyli ten w rakiecie starzeje sie wolniej .

    Gorzej bedzie jak sie okaze, ze jest jeszcze inaczej.
    Facet, który zapieprzal w rakiecie, dotrze na miejsce zanim wyruszy w
    podróz.
    Z tym to bedzie problem...

    http://kopalniawiedzy.pl/swiatlo-predkosc-Gunter-Nim
    tz-Alfons-Stahlhofen-3198.html

    Z tym sobie poradz.

    adam

  • 86. Data: 2009-10-24 23:37:57
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

> [...]
    > produkcji matrycy cyfrowej, który pozowliłby oddać porównywalną liczbę
    > szczegółów co masowo produkowane materiały analogowe. O cenie nie

    Dobrze, ze nie wspominasz;-), bo oczywiście cena ZDJĘCIA (tj, ścislej
    amortyzacji/zdjęcie kosztu matrycy) zrobionego w technice cyfrowej i cena
    zdjecia (koszt zużytego na niego negatywu) jest istotnie nieporównywalna na
    korzyść cyfry .

    p47

  • 87. Data: 2009-10-25 00:29:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-10-24, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:
    > "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał:
    > Jeśli ograniczymy się do formatu małoobrazkjowego - to może być różnie. W

    Ale nie ograniczajmy się do małego obrazka :) Takich ograniczeń nie
    wprowadził inicjator wątku, a np. format 4x5" to standard. Pomijając co
    bardziej egzotyczne zastosowania (mogę w końcu zrobić stykówkę lub
    rejestrować efekty cząstek elementarnych) to obketywy do takich formatów
    też przecież są.

    --
    Marcin

  • 88. Data: 2009-10-25 00:53:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-10-24, p47 <g...@w...pl> wrote:
> [...]
    > zdjecia (koszt zużytego na niego negatywu) jest istotnie nieporównywalna na

    Jasne, szczególnie jeśli w ogóle taka cyfra nie istnieje. Policz i
    podziel się tu wynikami jaki wyjdzie koszt (niech będzie 10000tyś) zdjęć
    cyfrowych z aparatu o jakości odpowiadającej np. 4x5" ektachrom
    (iso100). Aparatu, a nie z n-sklejonych w fotoszopie zdjeć z jakiegoś
    Benq. Dolicz koszty użycia skanera - jest takich sporo w masowej
    produkcji co umożliwiają zeskanowanie ww negatywu z rozdzielczością
    odpowiadającą jego maksymalnej.

    --
    Marcin

  • 89. Data: 2009-10-25 21:58:44
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Sun, 25 Oct 2009 08:29:24 +0800, Marcin Debowski
    <a...@I...ml1.net> pisze:

    >Ale nie ograniczajmy się do małego obrazka :)

    Mogą być też takie:
    http://www.roundshot.ch/xml_1/internet/de/applicatio
    n/d438/d925/f934.cfm
    http://www.betterlight.com/products4X5.html
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 90. Data: 2009-10-25 22:17:04
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Andrzej Popowski" <p...@p...onet.pl> napisał:

    >[...]
> [...]

    Ale trzeba uczciwie przyznać, ze nie jest to sprzęt na kieszeń amatora.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)