  • 1. Data: 2009-10-22 22:58:21
    Temat: Nowe panoramy 360 stopni
    Od: DB <t...@t...com>

    Zapraszam do obejrzenia panoram cylindrycznych 360 stopni z Beskidu
    Niskiego, Gór Lubowelskich i Pienin:
    http://dabo.110mb.com/gallery/index.php?twg_top10=se
    arch&twg_search_term=anorama+360&twg_search_filename
    =1&twg_album=200905_BeskidNiski_Spisz_Podhale
    w skrócie
    http://tiny.pl/hq62r

    Pozdrawiam,
    DB

  • 2. Data: 2009-10-23 00:55:30
    Temat: Re: Nowe panoramy 360 stopni
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Użytkownik DB napisał:
> [...]
    arch&twg_search_term=anorama+360&twg_search_filename
    =1&twg_album=200905_BeskidNiski_Spisz_Podhale

    jak sie robi taka ladna panorame, w skrcie? :)

  • 3. Data: 2009-10-23 11:28:21
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    Mam do ciebie prosbe, byc moze nawet interes.
    Mozesz sie odezwac do mnie na mojego maila?

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 4. Data: 2009-10-23 22:15:43
    Od: DB <t...@t...com>

    Dnia 23-10-2009 o 02:55:30 Leszek Drwal <l...@a...pl> napisał(a):
    arch&twg_search_term=anorama+360&twg_search_filename
    =1&twg_album=200905_BeskidNiski_Spisz_Podhale

    > jak sie robi taka ladna panorame, w skrcie? :)

    W skrócie:
    1. Ustawiam najkrótszą możliwą ogniskową
    2. Ustawiam wszystkie parametry na tryb manualny (aby na kolejnych
    zdjęciach była ta sama ekspozycja i balans bieli)
    3. Robię zdjęcia dookoła, z zakładkami na ok. 20% zdjęcia (ok. 8-9 zdjęć
    poziomych 28mm, 12-14 pionowych)
    4. Sklejam zdjęcia na komputerze

    W sąsiednim wątku jest jakiś opis robienia panoram sferycznych 360x180. Są
    bardziej efektowne, ale trudniejsze do sklejenia, a mi wystarcza
    zarejestrowanie widoku dookoła.

  • 5. Data: 2009-10-23 22:17:19
    Od: DB <t...@t...com>

    Dnia 23-10-2009 o 13:28:21 Waldemarrr <m...@n...mojej.str> napisał(a):
    > Mam do ciebie prosbe, byc moze nawet interes.
    > Mozesz sie odezwac do mnie na mojego maila?
    > Waldek.
    > www.waldek.sewera.pl

    Mój mail też znajdziesz na stronie
    Pozdrawiam,
    DB

  • 6. Data: 2009-10-23 23:13:26
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Leszek Drwal pisze:

    > jak sie robi taka ladna panorame, w skrcie? :)

    Zapewne odpowiednio zlepiając pojedyncze zdjęcia...
    Ale ciekawi mnie, czy ktoś robi panoramy w inny sposób
    (dawno temu widziałem to w filmie przyrodniczym).

    Otóż: bierze się lustrzaną kulę o średnicy około metra
    i wiesza się ją na wysokości ok. 2 metrów. Potem
    robi się zdjęcie odbicia okolicy w tej kuli aparatem
    umieszczonym dokładnie pod kulą i skierowanym do góry.
    Otrzymane zdjęcie "wyprostowuje się" odpowiednim programem.
    I wychodzi cała panorama z jednego zdjęcia.

    Piotr

  • 7. Data: 2009-10-24 00:05:56
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Piotrne" napisał

> [...]
    > Otrzymane zdjęcie "wyprostowuje się" odpowiednim programem.
    > I wychodzi cała panorama z jednego zdjęcia.

    Bardzo praktyczne ; )

    adam

  • 8. Data: 2009-10-24 09:18:07
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Piotrne pisze:

    > Otóż: bierze się lustrzaną kulę o średnicy około metra
    > i wiesza się ją na wysokości ok. 2 metrów.

    Widziałem taką nasadkę na obiektyw. Całe szczęście nie miała 2 metrów i
    kilkanaście centymetrów i nie miała kształtu kuli a paraboloidy
    obrotowej (tak chyba się taki kształt nazywa). Do urządzenia był
    dołączany odpowiedni program, który prostował tę panoramę. Było to dawno
    temu, gdy widziałem to na eBay.com. Zalecano użycie aparatów co najmniej
    6mpx (wtedy najwięcej to było 8mpx - pomijając jakieś topowe Canony i
    Nikony).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-10-24 09:23:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Coś podobnego:
    http://cgi.ebay.com/EGG-360-PANORAMA-LENS_W0QQitemZ1
    10449198909QQcmdZViewItemQQptZCamera_Lenses?hash=ite
    m19b749073d

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-10-24 12:42:17
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał
    > Coś podobnego:
    > http://cgi.ebay.com/EGG-360-PANORAMA-LENS_W0QQitemZ1
    10449198909QQcmdZViewItemQQptZCamera_Lenses?hash=ite
    m19b749073d

    Ciekawe jakie to daje wyjściowe efekty. Bo chyba nie takie miniaturki jak w
    samplach ?
    Okienko circa 368 x 232 z makabryczną kompresją to strasznie słabo...
    Jakoś nie mogę znaleźć parametrów na stronie EggSolution.
    Jajco par excellence ?

    W tym wydaniu to się kwalifikuje jedynie na słabą reklamówkę dla cienkiego
    handlarza nieruchomościami albo słabego biura podróży.

    adam