  • Data: 2011-07-03 19:56:55
    Temat: Re: wy?arzanie
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jul 3, 7:32 pm, Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:

    > Właśnie - "lepsze"? Przecież po drodze łańcucha pokarmowego są same
    > straty energii. (To z resztą jeden z argumentów wegetarian - to samo
    > poletko obsiane soją więcej wyżywi, niż krowy pasące się na łące tej
    > samej wielkości.) Lepiej byłoby "ewoluować" jako poruszające się
    > i jednocześnie pokryte chlorofilem - energię dostajesz bez strat
    > i możesz się przemieszczać tam, gdzie lepsze nasłonecznienie.
    Lepsze, zamiast czekac na sloneczna pogode i zbierac energie po
    kawalku, mozna przemieszczac sie w miejsca gdzie inne osobniki
    zbieraly ja latami i skonsumowac w kilka minut. Chlorofil bylby
    zbednym ciezarem w poruszaniu sie.

    > Samochód jest daleko mniej skomplikowany od najprostszego organizmu. Do
    > tego organizmy wielokomórkowe są w zasadzie flotyllą samochodów
    > i innych pojazdów, do tego wiozących ze sobą całe warsztaty wytwórcze
    > i naprawcze.
    Zdecydowanie racja.

    > Jedna komórka od losowej zmiany kodu umiera dość szybko.
    A jednak prawdopodobienstwo ze w wyniku mutacji dochodzilo
    do powstania lepiej przystosowanych komorek musialo byc
    dosc duze.

    > Teraz weź minimum tysiące takich flotylli. Zmieniaj w nich losowo (ale
    > zwykle nieznacznie) kawałki planów konstrukcyjnych wg których odtwarzają
    > się poszczególne samochody. Mieszaj takie plany między sobą. Szybko
    > eliminuj samochody i całe flotylle, które nie mają podstawowych cech
    > działającego samochodu.
    Jak mozna zmieniac losowo plan konstrukcyjny roweru aby wyszedl
    z niego plan konstrukcyjny motoru? Weźmy pojedynczy rysunek. Niech
    sklada sie 300-tu prostych kresek. Kazda kreska niech ma ograniczona
    dlugosc do wartosci ze skonczonego zbioru o mocy N. Grubosc
    tak samo, ze zbioru o mocy M. Rozpoczyna sie na wspolrzednych
    (x1,y1), a konczy na (x2,y2). xi i yi niech tez naleza do skonczonego
    zbioru o rozmiarze K. Podstawiajac mamy (N*M*K^4/2)^300. A ewolucja
    rzekomo trwala tylko 3.5*10^9 lat i pokonala w tym czasie dluzsza i
    trudniejsza droge niz jedna kartka planu motoru. Nawet nie ma cienia
    sensu w tym ze w ewolucji istotna role odegrala losowosc. O sukcesie
    ewolucji zdecydowalo cos innego niz rzucanie kostka - ciekawe co?
    Moze dobre algorytmy, moze dobre ograniczenia w mutacji tylko do
    sensowych rozwiazan, nie mam pojecia co....

    > Porównujesz rzeczy na zupełnie innych poziomach skomplikowania.
    No wlasnie, ja porownuje proste obiekty jak fabryki samochodow i juz
    nie
    widac szans na sensowna zmiane w wyniku losowych prob. A co dopiero
    tak skomplikowane obiekty jak organizmy zywe? 300 kresek nie da sie
    losowo
    ustawic we wlasciwym miejscu, a gdzie miliony genow?