  • 11. Data: 2014-06-20 09:14:42
    Temat: Re: warto taka kamerke ?
    Od: "Latawiec" <l...@c...smok.com>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    news:lnvh2p$np6$1@node2.news.atman.pl...

    > Po co kombinujesz jak koń pod górę z modelami conajmniej "bliżej
    > nieokreślonego chińczyka" jak powszechnie wiadomo jakiego chińczyka brać
    > (w tej cenie) G1W (oraz jego nowsze mutacje G1WS G1Wh czy jak one tam się
    > zwą) http://dashcamtalk.com/

    O tej piszesz? https://www.youtube.com/watch?v=2Da58DZ1qSo
    Przez pierwsze pół minuty nie rozpoznałem ani jednej tablicy rejestracyjnej
    mijanych samochodów.

  • 12. Data: 2014-06-20 13:16:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2014, Latawiec wrote:

    > Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał
    >

    > O tej piszesz? https://www.youtube.com/watch?v=2Da58DZ1qSo

    Ja w sprawie formalnej.
    O ile się nie mylę, yotube robi konwersję materiału video, tak czy nie?
    Widziałem kiedyś parę przypadków, w których z porównania "raw video"
    schowanego gdzieś na serwisie plikowym a tymże obrazem na youtube,
    w obiecywanej takiej samej rozdzielczości, wynikał co najwyżej
    brak porównania ;)
    No chyba że youtube zmieniło politykę i teraz nie konwertuje.

    > Przez pierwsze pół minuty nie rozpoznałem ani jednej tablicy
    > rejestracyjnej mijanych samochodów.

    Pytanie czy to kamera czy to yotube.
    Kiedyś się już wywnętrzałem, dlaczego "nowsze lepsze kodeki" są
    doskonałe, byle nie do typowego przypadku pojazdu z przeciwka.
    Tam zwyczajnie nie ma "podobnych części" klatki (a raczej wielu
    sąsiednich klatek, na tym pojeździe z przeciwka) i kodekowi w ramach
    wyciskania "tego co i tak nikt nie zauważy" tnie to co w MJPG miałoby
    szanse się zachować.
    Jak filmik ma zachowywać "migające" szczegóły (takie widoczne na
    pojedynczych klatkach), to musi swoje MB/s ważyć i już.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2014-06-20 13:29:36
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "ToMasz" wrote in message news:lnvmei$rhl$1@dont-email.me...

    > dobra jest, ale obiektyw ma za szeroki kąt. Dużo ludzi chce mieć "rybie
    > oko" ale ja bym wolał lepszą czytelność tablic rejestracyjnych.

    Coś za coś. Ostatnio akurat przydałby mi się większy kąt, bo wjeżdżałem na
    zielonym świetle, a gostek z prawej strony pojechał pod prąd i na czerwonym,
    zahamowałem tuż przed nim. Niestety, na filmie nie widać sygnalizatora.

    --
    Axel

  • 14. Data: 2014-06-20 14:25:59
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-06-20 09:14, Latawiec pisze:
    > Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

    > O tej piszesz? https://www.youtube.com/watch?v=2Da58DZ1qSo
    > Przez pierwsze pół minuty nie rozpoznałem ani jednej tablicy
    > rejestracyjnej mijanych samochodów.
    Kamera teoretycznie ta, ale obraz nie ten. Albo gość miał wypalcowany
    obiektyw, albo to jest tylko wg nazwy ta sama kamera (a bebechy/firmware
    inne), albo coś mocno zepsuło yt podczas kompresji, bo "czysty" film
    oglądany na komputerze jest nieporównywalny.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 15. Data: 2014-06-20 15:21:20
    Od: "Latawiec" <l...@c...smok.com>

> [...]
    > inne), albo coś mocno zepsuło yt podczas kompresji, bo "czysty" film
    > oglądany na komputerze jest nieporównywalny.

    Myślę że osoba która nagrywała ten film chyba raczej jest na tyle poukładana
    że zadbała o to aby wyszło jak najlepiej, a więc nie spodziewałbym się tu
    brudnego obiektywu.
    Szuka się spisku w YT który pogarsza jakość obrazu albo palcowania
    obiektywu.
    Owszem coś w tym jest, faktycznie, ale zauważ jednak że ten film też na YT
    jakoś całkiem dobrze wyszedł https://www.youtube.com/watch?v=WQwX4BEb-a8
    Wytłumaczenie jest raczej takie. Im gorszy bitrate i jakość nagranego
    obrazu, tym bardziej po dupie dostaje film po przetworzeniu na serwerze YT.
    No bo jak wytłumaczysz że obraz z jednej kamery jest wiele lepszy niż z
    drugiej mimo że teoretycznie obie mają full HD?

  • 16. Data: 2014-06-20 15:50:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 20 Jun 2014 15:21:20 +0200 osobnik zwany Latawiec
    napisał:

    > mimo że teoretycznie obie mają full HD?
    ^^^^^^^^^^^^

    teoretycznie :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 17. Data: 2014-06-20 16:20:38
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-06-19 23:06, misiek pisze:
    > U?ytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > no tak ale budzet tego to 300 na allegro, a ja chcialem cos max 150 ;)

    Proponuje to cudo

    http://olx.pl/oferta/swietna-kamera-samochodowa-eeye
    log-ehd-65-full-hd-nowa-CID5-ID5d0jL.html

  • 18. Data: 2014-06-20 21:53:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

> [...]
    > YT. No bo jak wytłumaczysz że obraz z jednej kamery jest wiele lepszy
    > niż z drugiej mimo że teoretycznie obie mają full HD?
    film z KaNzaS City (Nowego Sącza) rzeczywiście _wygląda_ lepiej. Auta
    jadące z _naprzeciwka_ (koło blaszaka, 3:25) na stopklatkach mają
    czytelne tablice rejestracyjne. Ale tam jest ciasno i powoli.
    Natomias większość testów G1W pokazuje najszerszą arterię okolicznej
    mertopoli, na której można sprawdzać natężenie ruchu, a nie numery
    rejestracyjne palanta który urwał Ci lusterko...
    Mimo to nie wiem czy warto płacić drugie tyle, za ledwo-co, ale widoczną
    poprawę jakości.
    ToMasz

  • 19. Data: 2014-06-21 00:23:44
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    misiek wrote:
    > http://allegro.pl/kamera-samochodowa-full-hd-g-senso
    r-menu-pl-12xir-i4327255020.html

    > na yt filmiki wygladaja niezle...
    > a moze cos polecicie w tej cenie ?
    > z gory dzieki.

    na allegro to i mase gowna znajdziesz, kamera za 100 dzis jest promowana na
    stronie glownej :)

    A co myslicie o mobius cam? Miejscami lepsza od starszych gopro...

    https://www.youtube.com/watch?v=9qx5fgy8f28

    A dzieki takim dodatkom mozna to kompletnie ukryc (u mnie np pod oslona
    szyberdachu - silnika szyber dachu) a przedluzony obiektyw bedzie idealnie
    zamaskowany za lusterkiem - nikt nie zobaczy kamerki a wiec jej nie skradnie.

    Na koniec akurat tego filmu jest sample - wg mnie jakosc bardzo dobra. Kamera
    na ebay, wysylaja z Tajwanu.

  • 20. Data: 2014-06-21 07:07:59
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]

    > szyberdachu - silnika szyber dachu) a przedluzony obiektyw bedzie idealnie
    > zamaskowany za lusterkiem - nikt nie zobaczy kamerki a wiec jej nie

    O widzisz, prawie dokładnie takiego rozwiązania poszukiwałem.
    Chciałem zamontować obiektyw za maskownicą grilla, a kartę mieć w środku.
    Jedyny powód, dla którego do tej pory nie mam kamery, to obawa o szybę, bo
    jakaś "lepka rączka" postanowi pozbawić mnie kamery.
    Montowanie i wymontowywanie każdorazowo przed jazdą mnie odrzuca.
    To nie kokpit samolotu, by za każdym razem sprawdzać checklistę obejmującą
    montaż kamery.
    Przytoczone rozwiązanie wydaje się być pozbawione tej wady...
    Pozdrawiam.
    WOJO