  • 1. Data: 2014-06-20 11:04:01
    Temat: Mentalność wschodnio-europejska
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Dotyka niestety nadal byłych Enerdowców.

    Wczoraj późnym popołudniem, trasa z Chemnitz do Zgorzelca - dwa
    masakryczne korki koło Drezna, z powodu ...

    MALOWANIA PASOW NA DRODZE !!!

    Tragedia, ja objeżdżałem, inni stali podobno półtorej godziny. Jeżeli
    zyskałem, to niewiele, ale stania w korku nie trawię niestety. Wolę
    powoli ale jechać.

    Cóż, takie praktyki w porze dużego ruchu skądś znamy. Czyżby to miał być
    jednak genetycznie uwarunkowany stan "na zawsze " ???

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

    maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM

  • 2. Data: 2014-06-20 12:45:19
    Temat: Re: Mentalność wschodnio-europejska
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 11:04 Grzegorz <b...@b...com> pisze:

> [...]
    >
    > Cóż, takie praktyki w porze dużego ruchu skądś znamy. Czyżby to miał być
    > jednak genetycznie uwarunkowany stan "na zawsze " ???

    Pojedź gdzieś dalej niż do Chemnitz to ze zdziwieniem stwierdzisz, że w
    tych kapitalistycznych Niemczech jest tak samo, co gorsza we Francji (ale
    to w zasadzie komuchy) na płatnej (bardzo drogiej!!!) autostradzie stałem
    3h bo przy przycinali krzewy w pasie zieleni i zrobili sobie zwężkę na
    długości 1km.
    To Nasze - Polaków kompleksy i zaściankowość powodują, że odbieramy takie
    rzeczy tak jak Ty.
    Jak nie lubisz stać w korku to lepiej dalej niż do sklepu na osiedlu się
    nie wybieraj - takie czasy,że każdy (w tym ja) lubi wozić dupsko wygodnie
    a nie tłoczyć się w zbiorkomie.

    TG

  • 3. Data: 2014-06-20 13:02:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Jun 2014 11:04:01 +0200, Grzegorz napisał(a):
> [...]
    >
    > Cóż, takie praktyki w porze dużego ruchu skądś znamy. Czyżby to miał być
    > jednak genetycznie uwarunkowany stan "na zawsze " ???

    Jesli chodzi o byle NRD, to
    a) kapitalizm ich dotknal, troche zlamal, troche przestawil,
    b) oni masowo emigruja na zachod, gdzie jednak lepsze zarobki.
    A potem robia w piatek korki na drogach. No ale sie ucza tej
    zachodniej organizacji.

    Tylko ... czy jestes pewien ze to powod mentalnosci NRD ?
    Czy tak jest w calych Niemczech, robotnik pracuje od 7 do 15 i
    malowanie musi byc w tych godzinach.

    Zreszta podobne przyklady widzialem i przed laty w Anglii.
    W Europie nie ma kapitalizmu - jest socjaldemokracja.

    J.

  • 4. Data: 2014-06-20 13:25:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Jun 2014 12:45:19 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > długości 1km.
    > To Nasze - Polaków kompleksy i zaściankowość powodują, że odbieramy takie

    P.S.Bylem niedawno bardzo zdziwiony - jedzie sobie u nas mala
    ciezarowka, z tylu ma wysiegnik, a na wysiegniku szczotki jak w myjni
    i myje slupki na poboczu. Co za mechanizacja.

    Oczywiscie robi to na zwyklej krajowce, w srodku dnia, blokujac pas
    ruchu na pare sekund ... a raczej na pare godzin.
    Ale przy mniejszym ruchu daje sie ominac.

    No bo co - wypuscic horde bezrobotnych z wiadrami i szmatami ? :-)

    > Jak nie lubisz stać w korku to lepiej dalej niż do sklepu na osiedlu się
    > nie wybieraj - takie czasy,że każdy (w tym ja) lubi wozić dupsko wygodnie
    > a nie tłoczyć się w zbiorkomie.

    Zbiorkom tez stoi. Tylko gdzieniegdzie ma wydzielone pasy, torowiska i
    priorytet na skrzyzowaniach.

    J.

  • 5. Data: 2014-06-20 14:03:15
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 czerwca 2014 11:04:01 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:

    Dwadzieścia lat temu jeżdżąc z Katowic do Niemiec pocieszałem się w czasie wleczenia
    się po polskich drogach, że za granicą przyspieszę.
    Teraz gnam w Polsce, bo wiem, że po przekroczeniu granicy czekają mnie korki.

  • 6. Data: 2014-06-20 14:26:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 13:25 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > ruchu na pare sekund ... a raczej na pare godzin.
    > Ale przy mniejszym ruchu daje sie ominac.

    U mnie taki "cudak" regularnie jeździ - oprócz słupków myje też zwykłe
    znaki drogowe, następnego dnia zamiast myjki ma na wysięgniku kosiarkę i
    kosi pobocze. Gość ma niezłą "synchronizację" - jedzie te swoje 25-30km/h
    i ogarnia drogę i kosiarką omija słupki (podnosząc ją, opuszczając lub
    odchylając na bok).

    Ja lubię jechać autostradą/ekspresówką na której jest "zielono". Wiem
    jednak, że to wszystko wymaga pielęgnacji - trawy, czy krzewów nie da się
    kosić/strzyc w nocy, coś za coś.
    Jak ktoś pierwszy raz jedzie autostradą na południu Europy to przeżywa
    lekki szok (przynajmniej ja tak miałem). Dziesiątki, setki kilometrów
    autostrad z pięknymi, kolorowymi roślinami w stanie takim jak w ogrodzie
    botanicznym - to wszystko wymaga jednak pielęgnacji powodującej
    utrudnienia w ruchu. Tego się nie da zrobić w niedzielę w nocy - to jest
    stały proces, dzień w dzień służby za to odpowiedzialne koszą, przycinają,
    podlewają, nawożą te rośliny blokując jeden pas ruchu. Nikt tam z tego
    powodu nie robi afery - to jest normalna sytuacja na drodze.

    U nas gdy na S8/S2 do Puławskiej (jeżdżę tam codziennie) raz na miesiąc
    koszą trawę i robi się 500m "korek" Jaśnie Państwo" wielkomiejskie śle
    takie bluzgi na CB, że uszy więdną - matoł jeden z drugim w dupie był i
    gówno widział ale pozuje na "światowca".

    TG

  • 7. Data: 2014-06-21 04:12:19
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > trawy, czy krzewów nie da się kosić/strzyc w nocy, coś za coś.

    A co, w nocy staja sie tytanowe?

    > Tego się nie da zrobić w niedzielę w nocy - to jest
    > stały proces, dzień w dzień służby za to odpowiedzialne koszą,
    > przycinają, podlewają, nawożą te rośliny blokując jeden pas ruchu.

    A te rosliny to na drodze rosna? Np. jak ja kosze u siebie trawe, to nie
    zamykam ani jednego pasa ruchu.

> [...]
    > takie bluzgi na CB, że uszy więdną - matoł jeden z drugim w dupie był i
    > gówno widział ale pozuje na "światowca".

    To, ze w innych krajach robi sie zle, to nie powod, by to powielac u nas.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2014-06-21 13:24:32
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "Grzegorz" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    > Dotyka niestety nadal byłych Enerdowców.
    >
    > Wczoraj późnym popołudniem, trasa z Chemnitz do Zgorzelca - dwa
    > masakryczne korki koło Drezna, z powodu ...
    >
    > MALOWANIA PASOW NA DRODZE !!!

    Wczoraj, na ulicy Lea, o 1:30 w nocy, debile malowały pasy używając maszyny
    sprzed 40 lat, która skutecznie zbudziła mieszkańców okolicznych domów
    charcząc jakimś silnikiem bez tłumienia.
    Więc, możliwe, że wschodnia Europa ma coś z dopasowaniem różnych robót do
    różnych czasów.
    W środę po południu, w Pyzdrach, też malowano pasy, więc wszyscy, którzy
    chcięli ominąć weekendowy ruch na 11-stce musieli i tak odstać swoje. A jak.
    Nie ma lekko!

    A.

  • 9. Data: 2014-06-21 13:40:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 04:12 Pawel "O'Pajak" <k...@c...goznac>
    pisze:

    > Powitanko,

    > A co, w nocy staja sie tytanowe?

    Miałem tego nie komentować ale co mi tam - nie wiem czy brak Ci
    doświadczenia życiowego ( młody jesteś) - czy po prostu jesteś Idiotą...

    > A te rosliny to na drodze rosna? Np. jak ja kosze u siebie trawe, to nie
    > zamykam ani jednego pasa ruchu.

    "U siebie" też używasz kosiarki rotacyjnej, ciągników z przyczepami (do
    odbioru pokłosu), pojazdów z "oczojebnymi" sygnalizatorami świetlnymi na
    czole i końcu kolumny?

    > To, ze w innych krajach robi sie zle, to nie powod, by to powielac u nas.

    Jechałeś kiedyś jakąś autostradą? - po prawej masz pas awaryjny, po lewej
    masz pas zieleni, jak chcesz ten pas zieleni pielęgnować nie
    zabezpieczając pasa ruchu przylegającego do pasa zieleni? - tam nie kosi
    Pan Henio z kosą - pracują wolnobieżne kosiarki poruszające się LEWYM
    pasem, trzeba je i ludzi na nich pracujących odpowiednio zabezpieczyć.

    TG

  • 10. Data: 2014-06-21 13:43:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 13:24 Ajgul <p...@k...uz> pisze:

> [...]
    > W środę po południu, w Pyzdrach, też malowano pasy, więc wszyscy, którzy
    > chcięli ominąć weekendowy ruch na 11-stce musieli i tak odstać swoje. A

    Jak by malowali w dzień, to byś pisał, że mentalność wschodnio-europejska,
    wiocha, dno i wodorosty.
    Typowe, nasze, Polaków zrzędzenie.

    TG