  • 31. Data: 2014-06-23 13:40:51
    Temat: Re: warto taka kamerke ?
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 czerwca 2014 13:16:06 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    >
    > No chyba �e youtube zmieni�o polityk� i teraz nie konwertuje.

    > Pytanie czy to kamera czy to yotube.
    >
    > Kiedy� si� ju� wywn�trza�em, dlaczego "nowsze lepsze kodeki" s�
    >
    > doskona�e, byle nie do typowego przypadku pojazdu z przeciwka.
    >
    > Tam zwyczajnie nie ma "podobnych cz�ci" klatki (a raczej wielu
    >
    > s�siednich klatek, na tym poje�dzie z przeciwka) i kodekowi w ramach
    >
    > wyciskania "tego co i tak nikt nie zauwa�y" tnie to co w MJPG mia�oby
    >
    > szanse siďż˝ zachowaďż˝.
    >
    > Jak filmik ma zachowywa� "migaj�ce" szczeg�y (takie widoczne na
    >
    > pojedynczych klatkach), to musi swoje MB/s wa�y� i ju�.

    Witam,

    Jako autor tego filmu chciałem tylko wyjaśnić, że nie jest to efekt wypalcowanego
    obiektywu a niestety podgrzewanej przedniej szyby w samochodzie i kompresji YT. Dla
    Pana który twierdził że przez pierwsze 30 sekund nie rozpoznał tablic dowód w postaci
    zrzutu bezpośrednio z pliku MOV. Widać tam niestety wyraźnie ogrzewanie szyby i o
    dziwo również numer tablicy rejestracyjnej ;)

    http://nais.net.pl/18330021.JPG

    Pozdrawiam.

  • 32. Data: 2014-06-23 23:45:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Jun 2014, Pszemol wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote in message
    > na serwisie plikowym
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > a tymże obrazem na youtube,
    [...]
    > Wszystkie darmowe serwisy będą stratnie kompresować wysłane
    > przez użytkowników video... inaczej nie wyrobiłyby się ani
    > z transferem ani z miejscem do trzymania tych filmów...

    To jest WYŁĄCZNIE pytanie o to, jakie długie filmiki wchodzą
    w rachubę. 5 sekund "właściwego" filmiku, podobnie jak jedno
    "właściwe" zdjęcie, daje całkiem sporo wiedzy.

    > Nie ma co liczyć na wierne odtworzenie oryginału.
    >
    > Może na płatnym koncie na vimeo będzie inaczej? Ale też wątpię.

    Nie, na serwisie PLIKOWYM.
    W ramach limitu :)
    Nie wiem czy np. tu jest jakaś pułapka, ale piszą o 1GB:
    http://przeklej.org/

    No i już wiemy, że zdaniem autora youtube

    > To jak rozpoznać przy kupowaniu że taka opcja jest dla naszej kamery?

    Na początek pominąć przypadki obiecujące "znakomitą kompresję" :)
    Ta "znakomitość" wprost mierzona jest utratą informacji.

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2014-06-23 23:59:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jun 2014, s...@g...com wrote:

> [...]
    > Dla Pana który twierdził że przez pierwsze 30 sekund nie rozpoznał tablic
    > dowód w postaci zrzutu bezpośrednio z pliku MOV.

    Odwrócę kota ogonem: np. ja o tym wiem.
    Pytanie jest, jaki jest wobec tego sens umieszczania takich przykładów
    na youtube?
    Ci co wiedzą, popatrzą na bitrate i stwierdzą 'to nie może być dobre' ;)
    Ci co nie wiedzą, wyciągną błędne wnioski.
    "kamera do kitu, nie widać tablic".
    IMVHO, sensowny "wrzut" na youtube wymagałby zadania sobie pracy,
    polegającej np. na wklejeniu znacznie powiększonych kawałków, być
    może właśnie takich klatek (powielonych, żeby kompresja międzyklatkowa
    ich nie wycięła).
    Albo... albo odsyłacz do sekundowych kawałków na serwisie plikowym :)

    > Widać tam niestety wyraźnie ogrzewanie szyby
    > i o dziwo również numer tablicy rejestracyjnej ;)
    >
    > http://nais.net.pl/18330021.JPG

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2014-06-25 00:58:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Standardowo G-sensor służy do zabezpieczenia bieżącego (czasem też
    > poprzedniego) nagrania przed skasowaniem w momencie wykrycia uderzenia -
    > czyli zabezpiecza przed niechcianym skasowaniem materiału z potencjalnej
    > kolizji.

    O, to nie zrozumiałem... A jak się nazywa funkcja automatycznego wł/wył?

  • 35. Data: 2014-06-25 01:56:16
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Pszemol" wydumał(a) w wiadomości ID news:locvos$28s$1@dont-email.me
    > "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > O, to nie zrozumiałem... A jak się nazywa funkcja automatycznego wł/wył?

    G-shock?

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 36. Data: 2014-06-25 21:09:31
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-06-19 20:40, misiek pisze:
    > http://allegro.pl/kamera-samochodowa-full-hd-g-senso
    r-menu-pl-12xir-i4327255020.html

    > na yt filmiki wygladaja niezle...
    > a moze cos polecicie w tej cenie ?
    > z gory dzieki.

    nie warto, jak wydasz mniej niż 300 zeta to obraz będzie mocno słaby.

    do tego te diody tylko będą oślepiać kamerę nocą.

  • 37. Data: 2014-06-25 22:38:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jun 2014, MichaelData wrote:

    > "Pszemol" wydumał(a) w wiadomości ID news:locvos$28s$1@dont-email.me
    >
    > G-shock?

    Jeśli dobrze zrozumiałem pytanie, to chodzi o "nie-shock".
    Czyli wykrycie ruchu pojazdu, tak normalnie.

    Z drugiej strony, jak taki ficzer wyłączy kamerkę przy postoju,
    a kierownik poprzedzającego pojazdu postanowi cofnąć prosto w maskę,
    to posiadacz ficzera będzie klął ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2014-06-26 01:06:40
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Gotfryd Smolik news" wydumał(a) w wiadomości ID

    > Jeśli dobrze zrozumiałem pytanie, to chodzi o "nie-shock".
    > Czyli wykrycie ruchu pojazdu, tak normalnie.

    No to masz opcję ile czasu po wyłączeniu zasilania ze stacyjki ma to działać.

    > Z drugiej strony, jak taki ficzer wyłączy kamerkę przy postoju,
    > a kierownik poprzedzającego pojazdu postanowi cofnąć prosto w maskę,
    > to posiadacz ficzera będzie klął ;)

    No będzie. Jesli jednak wyłączy funkcję automatycznego wyłączania po zaniku
    zasilania (stacyjka), taka kamerka będzie nagrywała dokąd wystarczy jej
    akumulator wewnętrzny i funkcja "motion detection" a w przypadku
    kolizji(G-Shock)zabezpieczy ten moment (plik) przed nadpisaniem :] Są to
    rozważania czysto teoretyczne ale tak powinno to działać.

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 39. Data: 2014-06-28 17:02:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jeśli dobrze zrozumiałem pytanie, to chodzi o "nie-shock".
    > Czyli wykrycie ruchu pojazdu, tak normalnie.

    Dobrze zrozumiałeś.

    > Z drugiej strony, jak taki ficzer wyłączy kamerkę przy postoju,
    > a kierownik poprzedzającego pojazdu postanowi cofnąć prosto
    > w maskę, to posiadacz ficzera będzie klął ;)

    Nie, bo taki automat można zrealizować na różne sposoby...
    Na przykład tak, jak zrobiono wyłącznik światła na dachu:
    zamykasz drzwi a światełko się świeci wciąż 2-3 minutki.

    Poza tym - można też spiąć kamerkę z jakimś drutem w którym
    napięcie jest tylko gdy jest kluczyk w stacyjce, a potem jak
    napięcie zaniknie to kamerka przestaje rejestrować znów po
    jakimś czasie, np 2-3min.

    Wszystko po to, aby nie wymagało ręcznego włącz/wyłącz
    od kierowcy, bo to można zapomnieć a z drugiej strony
    aby nie rejestrować np. dwa dni jak auto stoi i wyładować aku.

  • 40. Data: 2014-06-28 22:26:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Jun 2014, Pszemol wrote:

    > Wszystko po to, aby nie wymagało ręcznego włącz/wyłącz

    Wiem, wiem, zastrzeżenie było uboczne :) dlatego zdumiał mnie
    wniosek o wykrywaniu wstrząsu o skali "kolizja".

    pzdr, Gotfryd