eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
  • Data: 2009-02-19 11:13:45
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    slawek wrote:
    > Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości
    >

    > No a czym to się różni od np. "napisaliśmy super program, ale duża
    > konkurencja, biedni klienci, nie mamy zysków jakie zakładaliśmy"?
    >
    > Tym że w drugim przypadku firma poniesie dodatkowe straty?

    Tak.

    > W 1. przypadku <nie ma> programu. 2. przypadku <jest> program. Ale
    > wyobraź sobie, że owo <nie ma> i <jest> to pojęcia nieco abstrakcyjne.
    > Bo np. program jest, ale ma tyle bugów, że nigdy nie będzie nadawał się
    > do sprzedaży, o czym producent jeszcze nie wie. Albo programu nie ma,
    > ale stworzenie go to praca 3 ludzi w ciągu 2 tygodni - i firma mówi że
    > <ma> choć tak naprawdę blefuje - napisze w razie potrzeby.

    Uciekasz w abstrakcję. Jest program, jest kupowany przez część
    użytkowników. A grupa ludzi twierdzi, że ten program jest im potrzebny
    ("niekomercyjnie"), ale za drogi - dlatego twierdzą, że są
    usprawiedliwieni używając go bez licencji. W ten sposób pozbawiają mnie
    zysku, bo być może chciałem obniżyć jego cenę za tydzień, do poziomu, na
    którym kolejne ileś procent by jednak kupiło. Ale cóż - już sobie
    "wzięli". Jaką mam szansę, że jednak zapłacą, skoro już czują się
    bezkarnie?

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net