eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
  • Data: 2009-02-19 12:44:25
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: "slawek" <h...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości
    news:gnjet9$261$1@news.onet.pl...
    > którym kolejne ileś procent by jednak kupiło. Ale cóż - już sobie
    > "wzięli". Jaką mam szansę, że jednak zapłacą, skoro już czują się
    > bezkarnie?

    Oj, a ty np. używasz bezkarnie aparatu fotograficznego - choć talibowie
    zabraniają (fotografowania ludzi). :)

    Cóż, można np. latać, łapać, sadzać i ogólnie robić bydło (z ludzi).

    A można np. wypuścić non-commercial wersję która będzie na tyle tania, że
    jednak kupią.

    Ostatnio pewna firma normalnie sprzedająca za circa 1000 euro od licencji
    spuściła do jakiś 20 euro per licencja dla studentów. Nie wiem, ale wydaję
    się że nie zmiłości platonicznej - ale po dokładnym rachunku ekonomicznym.
    Po prostu się opłacało. Chyba.

    No i drobiazg - coś czego (jako profes. IT) możesz się bać - że jakiś
    anarchista/bolszewik/fantatyk/linuksiarz - wypuści program do tego samego co
    twój - aaaa - aaaa - zupełnie darmowy na licencji GNU. Wtedy w zasadzie
    jesteś załatwiony. I nawet nikt nie będzie chciał piracić (poza idiotami,
    fakt, tych zawsze się trochę znajdzie) - po prostu będą woleli inny produkt.
    Wolna konkurencja :)