  • Data: 2009-05-13 16:43:53
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > Zasilacz PC nie jest ZASILANY napięciem bezpiecznym, lecz ZASILANY jest
    > napięciem niebezpiecznym 230V. Zatem nie jest zapewniona ochrona poprzez
    > zastosowanie napięć bezpiecznych.

    tak, ale zasila napięciem bezpiecznym, wprawdzie można uznać że w samym
    zasilaczu nie masz dostępu nawet do napięć bezpiecznych, ale ten zasilacz
    jest tylko częścią PC, a w PC masz do tych napięć dostęp

    > Przecież wewnątrz tego komputera znajduje się zasilacz, który po skręceniu
    > z obudową stanowi jego wewnętrzną część/podzespół, który jest zasilany
    > napięciem niebezpiecznym 230V. Zasilacz znajduje się wewnątrz obudowy
    > komputera, dlatego komputer nie może być urządzeniem w III kalsie ochrony,
    > choć na wszystkich dostępnych złączach są napięcia bezpieczne.
    > Tam, gdzie dochodzi napięcie niebezpieczne, urządzenie nie może być w III
    > klasie ochrony.

    wiec jakiej klasy twoim zdaniem jest PC? bo przecież nie I bo nie ma
    uziemionych wszystkich częsci dostępnych, nie II bo nawet nie ma
    galwanicznej separacji, ty twierdzisz że nie III więc jakaś nowa klasa
    niewystępujaca w normach?:O)

    > Ale jest napięcie niebezpieczne, jest metalowa obudowa połączona z
    > uziemieniem i jest IP2X dla obudowy zasilacza.

    ok, co do zasilacza masz rację, ale nie zapominaj że zasilacz to tylko część
    PC, a obudowa PC nie jest IP2X!:O)
    więc żeby było ok, to zasialacz przynajmniej powinien posiadać galwaniczną
    separację!:O)

    > Wszelkie zasilacze komputerowe czy też dowolne inne urządzenia np.
    > lodówka, pralka, kuchnia elektryczna, bojler elektryczny itp. , które
    > zasilane są napięciem niebezpiecznym i posiadają metalową obudowę
    > połączoną z przewodem ochronnym stanowiącą ochronę przed porażeniem oraz
    > bezpośrednim dotykiem obwodów pozostających pod niebezpiecznym napięciem
    > są w I klasie ochrony.
    > Wszystkie zasilacze, które nie posiadają bolca ochronnego i są zasilane
    > napięciem niebezpiecznym, a posiadają podwójną izolację są w II klasie
    > ochrony.

    złe porównanie, bo w pralce/lodówce/boilerze nie masz dostępu do części pod
    napięciem, a w PC masz i te częsci nie są uziemione (bo było by zwarcie
    niskiego napięcia)

    > III klasa ochrony dotyczy tylko i wyłącznie urządzeń zasilanych napięciami
    > bezpiecznymi czy to z ogniw galwanicznych, baterii ogniw, akumulatorów czy
    > też oddzielnych zasilaczy.

    PC jest zasilana napięciem bezpiecznym, włąśnie przez zasilacz PC, i
    kłamiesz wciskajac że to zasialnie musi być bateryjne, nieprawda, może być z
    zasialcza sieciowego!:O)
    ale masz racje ze chyba chcę uswiadamiać na siłę, to nie ma sensu:O)