  • Data: 2011-06-11 09:51:10
    Temat: Re: "uspokajacz sygnału"
    Od: shg <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jun 11, 12:46 am, "Feromon" <f...@w...pl> wrote:
    > Tam leci 5000 m sześciennych na godzinę.
    > Czujnik jest może 15 m od chłodnicy, Oscylacje mają 2-5 minut,

    Podziel natężenie przepływu przez przekrój kanału, a potem podziel te
    15 metrów przez otrzymaną prędkość i zobacz jakie jest opóźnienie.
    Na oko (kanały 0,25m?) strzelam że jakieś 3 sekundy. Nie wiem czy to
    by mogło powodować oscylacje o tak niskiej częstotliwości.

    > Jest tam parametr, pozwalający wyłączyć całkowanie w pobliżu temp zadanej.
    > Było 10%. CZyli plusminus 2 stopnie. Zmniejszyłem do 2% uważając, że to
    > uspokoi system.

    To raczej trzeba było odwrotnie, ale wątpię że tu leży przyczyna,
    skoro amplituda oscylacji i tak była mniejsza.
    Może być histereza (luz) na zaworze, bo o ile dobrze zrozumiałem, to
    elementem wykonawczym jest zawór. Histereza może powodować oscylacje
    nawet z samym blokiem P.