  • Data: 2011-06-12 20:54:15
    Temat: Re: "uspokajacz sygnału"
    Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1ir6v6tptgjjdmkr21usitvjt5u40s689g@4ax.com...

    > W ogolnosci ma. Przeciez i tak masz cala reszte ukladu, ktora moze
    > miec dowolne "wzmocnienie". Skoro sie wzbudza - to widac za duze.

    Popróbuję zatem.

    > Natomiast ten konkretny regulator moze miec swoje niuanse
    > konstrukcyjne, ktore powoduja ze w takim przypadku zle dziala.

    > Hm, a czemu ? Moga byc rozne przeciwskazania, ale zeby tak
    > kategorycznie ?

    Wyczytałem. Nie jestem w stanie uzasadnić, ale mi pasuje.
    Ponieważ "w okolicy" wartości zadanej wyłączany jest nawet składnik I,
    więc D chyba nie jest potrzebny?
    W "oryginale" wartość zadana może się zmieniać w zależności od temperatury
    wewnątrz i innych - nierozpoznanych czynników. Jednak zmiany są w zakresie
    max 2 stopni
    z niewielką prędkośćią, więc zakładam, że skokowe zmiany nie wystepują.
    Jedynie gdy zmienię RĘCZNIE nastawę, ale wtedy mogę sobie spokojnie 2
    godziny poczekać,
    aż się ustabilizuje.

    > A jak sterowany ten zawor ? Moze wystarczy urzadzenie ktore
    > przepuszcza sygnal sterujacy np co 15 minut ? Regulator cos tam bedzie
    > wyliczal, ale do zaworu nie trafi przez kwadrans, dopiero wtedy
    > aktualna nastawa przestawi - i znow kwadrans spokoju.

    To raczej nie, bo przy okresowych oscylacjach raz trafimy w maxa, raz w
    minima
    i nadal będą nipotrzebne regulacje, tyle że wielokrotnie rzadsze.
    Przepuszcza i pamięta? taki analogowy "zatrzask"? Hmmm, może kondensator
    równolegle z zaworem?

    > A moze jednak siegnac do przyczyn - zmiejszyc wzmocnienie, wydluzyc
    > czas Ti. Ewentualnie - przestawic czujnik gdzies blizej zaworu .. choc
    > przy stalej czasowej budynku to chyba juz nieistotne.

    Wypróbuję wzmocnienie < 1.
    Nadal dziwię się, dlaczego podczas wielogodzinnej pracy bez ingerencji
    w nastawy, oscylacje się czasem pojawiają po jakimś czasie, a czasem od
    razu...

    Pozdrawiam
    Feromon