  • Data: 2011-06-12 21:13:11
    Temat: Re: "uspokajacz sygnału"
    Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:isvatn$57b$1@node2.news.atman.pl...

    > Jak będziesz "rzadziej" próbkował, to dojdą inne problemy związane z
    > twierdzeniem Nyquist'a. Ja bym nie próbował.
    >
    > Nikt Ciebie do tego nie namawia, abyś wymienił "regulator PID".
    > Być może stosujesz go niezgodnie z zasadą działania, być może
    > wystarczyłoby przenieść czujnik tak, aby zmniejszyć czas martwy regulacji,
    > czyli czujnik bliżej chłodnicy. O ile nie jest to estetyczny czujnik
    > zintegrowany z klawiaturą na ścianie.

    Sprawdziłem. Czujnik jest w kanale nawiewu, 8 do12 m od chłodnicy.
    To jakieś 15 sekund opóźnienia. Przy stałej czasowej regulatora rzędu 30
    minut.

    W przypadku czujnika na ścianie, mimo najlepszej regulacji temperatury
    w miejscu zamontowania czujnika, stała czasowa regulacji wzrasta do takich
    rozmiarów, że mój pomysł wiania równo 20 stopni przez całą dobę powinien
    dać równie dobre skutki (akumulacyjne działanie ścian). Dodatkowo,
    spowodowałoby
    to konieczność wiania zbyt zimnym powietrzem w strefę przebywania ludzi,
    a wtedy warunek różnicy trzech stopni pomiędzy temp otoczenia a nawiewu
    kładzie wszysto....

    Pozdrawiam
    Feromon