  • Data: 2011-06-11 15:34:12
    Temat: Re: "uspokajacz sygnału"
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-11 15:58, J.F. pisze:

    > W ogolnosci ma. Przeciez i tak masz cala reszte ukladu, ktora moze
    > miec dowolne "wzmocnienie".

    Jak chociażby charakterystyka zaworu, która też jest czynnikiem w
    ogólnym wzmocnieniu.

    > Natomiast ten konkretny regulator moze miec swoje niuanse
    > konstrukcyjne, ktore powoduja ze w takim przypadku zle dziala.

    > Hm, a czemu ? Moga byc rozne przeciwskazania, ale zeby tak
    > kategorycznie ?

    > Obiekt moze byc nieliniowy, albo dziwnie sprzezony, i w pewnym
    > momencie powstaja sprzyjajace warunki.

    Nie powinno być oscylacji w odpowiedzi na skok jednostkowy. Chyba że w
    układzie jest jakiś mechaniczny regulator np utrzymujący stopień
    przegrzania par. Może to modulować temperaturę na wyjściu a regulator
    próbuje to opanować sterując zaworem.

    > A jak sterowany ten zawor ? Moze wystarczy urzadzenie ktore
    > przepuszcza sygnal sterujacy np co 15 minut ? Regulator cos tam bedzie
    > wyliczal, ale do zaworu nie trafi przez kwadrans, dopiero wtedy
    > aktualna nastawa przestawi - i znow kwadrans spokoju.
    >
    > A moze jednak siegnac do przyczyn - zmiejszyc wzmocnienie, wydluzyc
    > czas Ti. Ewentualnie - przestawic czujnik gdzies blizej zaworu .. choc
    > przy stalej czasowej budynku to chyba juz nieistotne.

    Tu może dawać znać o sobie stała czasowa układu: Sprężarka, parownik
    skraplacz. Pomiar blisko parownika albo wprost na parowniku mógłby coś
    poprawić. Jakby nie patrzeć to przy odpowiednio niskim Kp i wyłączonych
    blokach D i I układ powinien dojeżdżać do punktu pracy asymptotycznie
    bez oscylacji.

    MD