  • Data: 2012-06-15 00:49:38
    Temat: Re: tepe chuje na
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.06.2012 00:17, Tom01 pisze:

    > Uczą też, że niektóre prawdziwe stwierdzenia nie są znane, lecz nie
    > można z tego powodu zakładać ich nieprawdziwości.

    Ani też ich prawdziwości, jak ty to robisz.

    Zwłaszcza, że ja nie tyle zakładam ile wręcz obalam twoje teorie.

    > Rozumiem, że skoro wydaje się Panu, że żarówki się przepalają wyłącznie
    > z innych powodów niż zużycie, to teza o ich ogólnie gorszej kondycji,

    Zużycie, ale nie tylko spowodowane świeceniem, ile ciągłym brutalnym
    wytrząsaniem.

    [ciach]

    > PS. Ciekawe tylko dlaczego w parametrach technicznych żarówek podaje się
    > żywotność w godzinach. Pewnie ci co je produkują też się pomylili i
    > powinni podawać żywotność we wstrząsogodzinach. :)

    Może i powinni. I dodać do tego jeszcze licznik włączeń ;)

    Ale jak określisz, jak wstrząsy podczas eksploatacji powinny być
    symulowane, żeby rzetelnie oddać warunki eksploatacji?

    Pamiętaj, że ludzie baaaaaaaaardzo różnie jeżdżą (chyba przyznasz, że
    obciążenie mechaniczne będzie różne dla osoby jeżdżącej spokojnie po
    równych drogach oraz dla osoby nagminnie rażąco przekraczającej prędkość
    czy entuzjasty jazdy terenowej.

    Swoją drogą wg. danych firmy Osram jakbym zastosował ich żarówki, to
    musiałbym wymieniać je mniej-więcej raz na kwartał. Ciekawe... Ten
    samochód mam już ponad 2 lata, i jedyną wymianę w przednim reflektorze
    miałem raz i to tylko z powodu stłuczki.

    O, i kolejny eksperyment możesz sobie zrobić - zainstaluj sobie
    dodatkowy reflektor i oświetlenie nim włączaj tylko tak, jakbyś chciał.

    Porównaj częstotliwość przepaleń na przestrzeni paru lat.