  • Data: 2012-06-15 10:33:28
    Temat: Re: tepe chuje na
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.06.2012 09:59, Andrzej Lawa pisze:
    > Tak, jasne, spisek, jak w Smoleńsku.

    Jakiż spisek? Naprawdę nie widzi Pan zbieżności? Parę firm z branż
    elektrotechniki samochodowej i petrochemicznych zainwestowało, wynajęło
    agencję PR która zrobiła co trzeba. Agencja się tym nawet oficjalnie
    chwali i podaje metody jakimi osiągneła cel.

    http://dadrl.pl/images/sensors.jpg

    Można by się jeszcze zastanawiać nad szlachetnymi pobudkami firm od
    oświetlenia, ale co u licha w przedsięwzięciu robią firmy paliwowe?

    > A ja zamiast głupio teoretyzować jeżdżę i dzięki włączonym prawidłowym
    > światłom lepiej jestem w stanie ocenić położenie i prędkość zbliżającego
    > się pojazdu.

    Bzdura. Światła zakłócają ten proces. Pisałem o amerykańskim projekcie
    maskowania z użyciem świateł.

    > Jakie koszty?

    Oczywiście te wg Pana nieistniejące. ;)

    > Tak, tylko ty te liczby odczytujesz jak chcesz - podany jest wzrost
    > WSZYSTKICH wypadków (nawet ewidentnie z winy motocyklisty, typu utrata
    > panowania nad pojazdem wskutek zbytniego kozaczenia), a ty
    > interpretujesz to jako winę oświetlenia, bo przypadkiem się zbiegło w
    > czasie.

    Tylko w 2007 roku wystąpił taki "przypadek". Tylko w krajach ktore
    wprowadziły nakaz świecenia. Wcale nie dziwne.

    > Nie podważam. Podważam tylko twoją teorię, że ten wzrost jest
    > spowodowany zmianą w przepisach.

    Nie wiem czym jest spowodowany. Wiem jednak, że ze znanych czynników
    winne mogą być pogoda lub światła. Pogoda z pewnością mogła swoje
    dołożyć, ale 2007 nie był meteorologicznym fenomenem. Zatem coś musiało
    jeszcze dodatkowo się zmienić. Mogły to być światła, bo o niczym innym
    co by się w tym roku zdarzyło nie wiemy.

    > Nie została pogorszona widoczność motocykli.

    Proszę położyć na podłodze 20 czerwonych skarpetek i jedną zieloną. A
    nastepnie wszystkie 19 zamienić na zielone. Zmieni się widoczność 20-tej
    zielonej? Będzie widoczna tak samo, jej kształt, jasność i kolor, ale
    jej dostrzeżenie i rozpoznanie będzie znacznie trudniejsze. Taki efekt
    wystąpił odnośnie motocykli i motorowerów.

    Oczywiście zauważenie tego zjawiska to woda na młyn dla firm które
    niemal natychmiast zaoferowały "specjalne" żarówki dla motocyklistów:

    Philips:
    http://www.motofakty.pl/artykul/jak-zwiekszyc-widocz
    nosc-w-trakcie-jazdy-motocyklem.html

    Osram: http://dadrl.pl/images/motocykle2.jpg