  • 101. Data: 2009-08-06 16:22:04
    Temat: Re: technika HDR jak sie to robi ?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Aug., 18:10, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > nasuwa mi sie stwierdzenie: "glupis", ale ty tylko jestes ignorantem pewnie.
    >
    > mylisz prostote z prostactwem

    mysle, ze ten przymiotnik , ktorego uzywasz w cudzyslowiu doskonale
    pasuje do ciebie.
    wykazalem ci bardzo prosto jaka glupote walnales psedufilozoficznymi
    wynurzeniami o prostocie..
    Postulat prostoty ( a wcale nie prostactwa ) byl naczelnym postulatem
    sztuki ery komunistycznej
    oczywiscie dyjor jest expertem sztuki , niewatpliwym autorytetem i
    potrafi doskonale rozstrzygnac co jest prostota a co jest prostactwem,

    i znowu po raz kolejny szukasz zaczepki i znowu bede musia cie
    opierdolic bo piszac w ten nasuwa mi sie stwierdzenie ze robisz z
    siebie zwyklego ch... ale to tylko ignorancja.

    rozmowa z toba to tak jak tarzanie sie w g...

  • 102. Data: 2009-08-06 17:18:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > wynurzeniami o prostocie..
    > Postulat prostoty ( a wcale nie prostactwa ) byl naczelnym postulatem

    blokowiska nie sa czyms co oddaje ducha sztuki czy architektury
    komunistycznej, blokowiska sa efektem degrengolady systemu spolecznego który
    musial szybko i tani zapewnic sypialnie dla sily roboczej. Stad zaprzestano
    sobie zaprzatac glowe jakoscia zycia ludzi i skierowana caly wysilek na
    szybki efekt. Bloki sa prostackie i tandetne, sa brzydkie,niefunkcjonalne,
    mieszkania w blokach nie spelniaja zwykle warunków dobrego projektowania.

    jedz do starej Nowej Huty, zobacz stare osiedla, mieszkania budowane dla
    ludzi, spokojne otoczone domamy przestrzenie gdzie dzieci moga sie spokojnie
    bawic a dorosli moga spoczac na lawkach. Szerokie arterie, przestrzenie
    handlowe, przedszkola i szkoly.

    straszny z ciebie filozof wiejski

  • 103. Data: 2009-08-06 17:33:08
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-06 18:22:04 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > Postulat prostoty ( a wcale nie prostactwa ) byl naczelnym postulatem
    > sztuki ery komunistycznej

    Jak wiele innych postulatów.
    sprawiedliwość, równość, braterstwo
    wymieniać dalej?

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 104. Data: 2009-08-06 18:42:19
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    > dokladnie to co napisales o przytoczonych przez mnie zdjeciach mozna
    > napisac o tych z cambridge .

    widze duuuuza róznice......

  • 105. Data: 2009-08-06 18:58:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:
    > większość technik specjalnych zasługiwała na szacunek ze względu na
    > wkład pracy i związek miedzy zdolnościami a efektami oraz często
    > jednostkowość otrzymanego dzieła. (w sumie to ja nigdy nei byłem
    > miłośnikiem obrazów uzyskanych technikami specjalnymi). Jeśli efekt
    > "artystyczny" może zrobić każdy z każdego zdjęcia to to jest już banał.

    Ale właśnie to piszę: za pierwszym razem ktoś kiedyś robiąc coś
    podobnego (choćby w komputerze) narobił się mocno i otrzymał coś nowego
    (czy dzieło, czy nie to już zależy od tego, czym się kierował). Dziś to
    jest pstryk i nic szczególnego, chyba że twórca ''pstryka'' ma bardzo
    konkretne powody zrobić akurat tak.

    > Niewiem czemu ale spora ilość ludzi lubi obiekty przekombinowane z
    > ozdóbkami, kolorowe, krzykliwe, te obrazy trafiają w proste gusta,
    > podobają sie ludowi i wielu ludzi produkuje taki obrazki bo są ładne.

    Poza przypadkami świadomego wejścia w kicz reszta po prostu ma taki
    guścik. W muzyce, w ubieraniu się, w spędzaniu wolnego czasu itd.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 106. Data: 2009-08-06 19:05:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    TheGuru wrote:

    > widze duuuuza róznice......

    ty widzisz, ja widze a on nie widzi :)

  • 107. Data: 2009-08-06 19:16:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > blokowiska nie sa czyms co oddaje ducha sztuki czy architektury
    > komunistycznej,

    Miales w zyciu kolosalne szczescie .
    Bog , czy tez Naczelna Przyczyna Sprawcza-jak wolisz- nie obdazyly cie
    rozumem do tego stopnia , ze sobie nie zdajesz sprawy z wlasnej
    "glupoty". chyba ze to ignorancja ?
    Oczywiscie ducha architektury komunistycznej oddaja dworki ,
    palacyki , male przytulne miasteczka ,koscioly , nowoczesne arterie
    komununikacjne, lotniska , dworce , ktore wowczas budowano masowo.

    Te bloki , tak nieliczne -prawda - to nie wymysl komunizmu ?.

    pewnie nie wiesz tego ale na jednym z pierwszych zjazdow sowietskiej
    partii komunistycznej o ile pamietam ok roku 1920 wyraznie
    sformulowano wytyczne jak ma wygladac architektura w przyszlosci.
    Budowle maja przyjmowac ksztalt prostych bryl geometrycznych i maja
    byc budowane ze stali , betonu i szkla. Od Uralu az po wschodnia
    granice niemiec zachodnich do lat 80 ta recepta obowiazywala na tej
    czesci europy., Nawet na przez krotki okres okupowanej Austrii zdolano
    wybudowac pare blokow w tym stylu i styl ten nazywa sie tam
    potocznie do dzisiaj komunistycznym.

    Architektura komunistyczna na terenie polski nie pozostawila po sobie
    nic wiecej niz osiedla mieszkalne budowane w formie blokow- prostych
    bryl geometrycznych i do tego tak wzajemnie usytuowane iz mogly
    stanowic rodzaj trudnej do zdobycia fortyfikacji. Jesli zobaczysz jak
    jest zbudowana stara czesc nowej huty - to wlasnie dokladnie tak by
    mozna bylo ja latwo przeksztalcic w rodzaj ufortyfikowanego obiektu
    bez martwych pol ostrzalu.

    chlopie nie zabieraj sie za doktrynerstwo w rodzaju ze:

    Jesli przejdziesz pieszo przez to co sie zachowalo w europie ,
    odwiedzisz muzea , to zauwazysz , ze niczego co proste nie zachowano.
    Proste byly chlewiki.
    To co dzisiaj nazywamy dzielami sztuki to wyrafinowane , czesto
    skomplikowane twory , wykonane na ogol na poziomie przecietnie
    nieosiagalnym , niezwyklym nakladem pracy.Jedynie proste ocalaly
    piramidy , ale ich wnetrze proste juz nie jest.

    Prosty byl czarny kwadrat na bialym tle Malewicza , ktory poza Polske
    nie wyszedl - jest kompletnie nierozumiany.

    nie bierz sie za rzeczy ktore cie przerastaja.
    lepiej napisz cos o przyslonie , migawce , cyfrze , matrycy - o tu
    mozesz pofilozofowac,

  • 108. Data: 2009-08-06 19:38:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > palacyki , male przytulne miasteczka ,koscioly , nowoczesne arterie
    > komununikacjne, lotniska , dworce , ktore wowczas budowano masowo.

    jak ktosma w glowie gówno to widzi tylko gówno. Zreszta twój gust najlepiej
    obrazuej czym jestes, a jestes zerem.

> [...]
    > czesci europy., Nawet na przez krotki okres okupowanej Austrii zdolano
    > wybudowac pare blokow w tym stylu i styl ten nazywa sie tam

    architektura sowiecka byla bardzo zblizona we wzorcach do architektury
    nazistowskiej. A wzorce architektury opartej o bryly geometryczne pojawily
    sie w tym okresie nei tylko w panstwach totlitarnych, co pewnei wiesz bo
    pewnei znasz wszystkie prady w architekturze 20 wieku.

    Blokowiska w formie tych kostek bez wyrazu które stoja w nowszej czesci huty
    i w wielu miejscach polski i swiata pojawily sie sporo pózniej. Takei same
    syfy budowano zreszta w caleym swiecie.

> [...]
    > jest zbudowana stara czesc nowej huty - to wlasnie dokladnie tak by
    > mozna bylo ja latwo przeksztalcic w rodzaj ufortyfikowanego obiektu

    byles ty kiedys w Nowej Hucie?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Nowa_Huta_(dzielnica_Kr
    akowa)

> [...]
    >
    > Jesli przejdziesz pieszo przez to co sie zachowalo w europie ,
    > odwiedzisz muzea , to zauwazysz , ze niczego co proste nie zachowano.

    wciaz mylisz prostote z prostactwem tempoglowcu.

> [...]
    > nieosiagalnym , niezwyklym nakladem pracy.Jedynie proste ocalaly
    > piramidy , ale ich wnetrze proste juz nie jest.

    :) boszz

    > Prosty byl czarny kwadrat na bialym tle Malewicza , ktory poza Polske
    > nie wyszedl - jest kompletnie nierozumiany.

    Twoja percepcja zatrzymala sie na poziomie szkoly podstawowe

    Koncze dysputy toba bo niemaja sensu, po czorta gadac z kims kto nie ma
    grama gustu i kultury.

  • 109. Data: 2009-08-06 20:57:00
    Od: Anna Niedowiarek <a...@p...pl>

    Marek Dyjor pisze:
> [...]

    > Twoja percepcja zatrzymala sie na poziomie szkoly podstawowe
    >

    > Koncze dysputy toba bo niemaja sensu, po czorta gadac z kims kto nie ma

    Jestem pod wraz.eniem ;-)

    --
    anna n.

  • 110. Data: 2009-08-06 22:11:07
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <a...@e...go
    oglegroups.com> XX YY napisał(a):

    > ja nie chce w tej chwili rozstrzygac czy jest to efekt ladny i dobry
    > czy brzydki i zly .
    > mnie sie nie udalo takiego osiagnac.
    > slysze ze wszystkich stron : "phi... hdr , strasznie zjechany"
    > a mnie interesuje wlasnie taki efekt.
    > czy ktos rzeczywiscie uzyskal , ( a nie tylko wie wie jak to
    > zrobic). ?
    > moze jakis link ?

    Spróbuj się pobawić nowym wynalazkiem kolegi MMM z canon-board:

    http://www.canon-board.info/showthread.php?t=48205

    PS: Z tego się wyrasta, na szczęście ;-)

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy