  • 51. Data: 2011-02-05 07:41:08
    Temat: Re: taki HDR, że aż kapcie spadywują
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > zasadniczym problemem jest jednak pustka stojąca za efekciarstwem. Jeśli
    > skasujemy efekty to okaże się zwykle że nic nie pozostało.

    Obejrzałem ten film zachęcony wiekim och i ach. Podobają mi sie kadry
    bardziej naturalne, te bez efektu hdr. Gdyby był hdr użyty delikatnie tak by
    wydobyć nieco tylko szczegółów z cienia to by było to a tu każdy szczegół
    jednakowo widoczny, zdewastowany materiał, faktura, różnice w oswietleniu
    kontrast. Jeśli chcsz powiedzieć za dużo nie mówisz nic. Nie podba mi sie w
    filmie: Zbyt podobne ujęcia (za dużo takich samych ujęć, o podbnej długości,
    ruchu kamery). Wygląda to jak przysłowiowe zrzuty z karty. Materiału jest
    najwyżej na 1,5 minuty. Muzyka niespójna z filmem. Brak postaci ludzkich lub
    innych, które mogły by pokazać wielkość budowli.

  • 52. Data: 2011-02-05 09:27:28
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-02-05 01:26, Sebastian Nibisz pisze:

    > [...]
    >
    > Ja bym jednak nie chciał aby ten film wyglądał inaczej. Ukazuje
    > możliwości zastosowanej techniki a to z uwagi na mój fach, jest dla mnie
    > najbardziej ciekawe.
    > [...]

    Zapewne różnicza w naszym podejściu wynika z różnicy oczakiwań. Ja
    oczekuję od filmu pokazania piękna zabytkowego wnętrza, Ty - możliwości
    zastosowanej techniki HDR. Nic zatem dziwnego, ze różnie oceniamy
    uzyskany efekt.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 53. Data: 2011-02-05 09:48:33
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-02-04 15:47, Jacek_P wrote:
    > Koszmarne estetycznie. Kompletnie nienaturalne.
    > Jak kiepska grafika do gry komputerowej.

    Dokładnie tak.

    > Mnie bardziej intrygują pytania:
    > a) dlaczego ten kościół jest tak zdewastowany - znaczy się:
    > gdzie jest konserwator zabytków?
    > b) czy tak konstrukcja jest jeszcze w ogóle do uratowania?

    Na końcu w napisach jest podane gdzie to kręcone było. Dwie minuty z
    google odpowiadają perfekcyjnie na Twoje pytania. Sam byłem ciekaw tych
    spraw.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 54. Data: 2011-02-05 10:09:17
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Fri, 4 Feb 2011 14:59:30 +0000 (UTC), foto_krak napisał(a):

    > tinyurl.com/68qjzz9
    >
    > czy to jest ładne czy to po prostu onanizm technologią HDR ?
    > zrobione przez Polaków, zdjęcia od 1:30 min
    > najlepiej włączyć na cały ekran i opcję HD.

    nuda - nawet do końca nie obejrzałem

  • 55. Data: 2011-02-05 10:24:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-05 00:48, Sebastian Nibisz pisze:
    > HDR pozwala uzyskać pełniejszy zakres tonalny i mniejszy poziom szumu.
    > Można uzyskać taką samą fotkę co z ciągniętego RAW-a tyle, że lepszej
    > jakości.

    Przyrost jakości jest zwykle zbyt mały, żeby tyle kombinować (w
    przypadkach, które robiłem).
    Stosowałem kilkukrotnie za to inną technikę - osobnej ekspozycji na
    okna, które wklejałem miękko w ujęcie (to jeszcze w czasach, gdy pojęcie
    hdr było nieznane). Czyni się to też często przy fotografowaniu
    elementów świecących (np. monitory, wyświetlacze na pulpitach) - dwie
    ekspozycje - oświetlenie zewnętrzne (studyjne) i brak przy włączeniu
    świateł własnych. Hdr w takim wypadku jest o wiele słabiej kontrolowany.
    Mam zresztą przykład tego, gdzieś wykorzystywany:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/dual.png

    --
    pozdrawia Adam
    /jeśli ktoś wie dlaczego mam zmienić windows na nowszy to niech mi powie/

  • 56. Data: 2011-02-05 11:01:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    dominik napisal:
    > Na końcu w napisach jest podane gdzie to kręcone było. Dwie minuty z
    > google odpowiadają perfekcyjnie na Twoje pytania. Sam byłem ciekaw tych
    > spraw.

    Nie wytrzymałem do końca. Estetyka mi zwomitowała ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 57. Data: 2011-02-05 11:01:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Nibisz wrote:

    > Sory ale z takim podejściem do tematu to filmy powinno się kręcić bez
    > efektów specjalnych i to najlepiej nieme.

    przy takim podejściu to film powienien przede wszystkim opierać sie na
    fabule a efekty powinny ją wspierać, 90% kasowych filmów opiera sie na
    efekciarstwie a fabuła lezy i kwiczy.

  • 58. Data: 2011-02-05 11:17:32
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > To jest mit. Ostatnio oglądałem jak przyrządza się egzotyczne jedzenie za
    > grube pieniądze w hotelu Hilton. Glutaminian sodu to podstawa.

    Tam gdzie pojawiają się pieniądze pojawia się również chęć poprawiania. Nie
    mieszaj pieniędzy ze sztuką bo stracisz jej zarys.
    Ludzie się gubią, na pazerności, na sławie, na chęci przypodobania, na
    wszystkim co tworzy między nimi interakcję. O ile w przypadku więzi
    międzyludzkich zagubienie to jest nieuniknione i wypełnia nasze samotnicze
    życie, to w przypadku twórczości można je obchodzić. Twórczość ma mieć twój
    charakter, ma być tobą i ma być samotna w pełni. Tak jak smak określonej
    potrawy jest jej smakiem tak twoja sztuka powinna smakować tobą. Doprawiając
    ją idziesz na skróty, urządzasz raut w hotelu Hilton, tracisz smak żeby
    wszyscy mogli cię posmakować. Jeśli w rzeczywistości smakujesz ohydnie, albo
    śmierdzisz, można przymknąć oko, bo się starasz. A jeśli używasz przypraw
    pomimo, że pachniesz i smakujesz dobrze, to wyrządzasz krzywdę sam sobie.

    My rozmawiamy o kimś kto wlazł do kaplicy i puścił śmierdzącego bąka. Samo
    jego pojawienie się rozniosło ten smród. Wyciągnął więc perfumy marki
    piłkarska kadra i psyknął po ścianach myśląc, że to one śmierdzą.

    > Zawsze jest poziom którego nie dostrzeżesz. Czyż postać człowieka nie jest z
    > poziomu kosmosu tylko detalem na ziemi, którego gołym okiem nie widać? Czy
    > trzeba taką postać pokazywać, nie wystarczy zdjęcie globu i wyobraźnia?

    Tracę wątek.

    > Nie przeczę, mogę przecież chcieć te rzeczy zobaczyć.

    Rzeczy ulotne czy rzeczy niewidoczne dla oka bo się gubię? Rozmawiamy mając za
    podstawę film hdr, a nie mapę google.

    marek

  • 59. Data: 2011-02-05 11:50:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Nibisz wrote:

    > A kto powiedział, że nie panuje? Pewnie Ci co sztukę tworzą, aby czuć
    > się kimś wyjątkowym.
    > Sory, ale widziałem w życiu wiele dziwactw, nazywanych przez znawców
    > sztuką i wielu ludzi, którzy wbrew zdrowemu rozsądkowi w te sztukę
    > wierzyli lub co gorsza, z niej korzystali.

    w sumie to reprezetnujesz taki rodzaj człowieka którego kiedyś zwano
    filistynem :)

    co mi tam będą jakąś sztukę tutaj wciskać ja tam lubie jak rozumiem co mie
    wisi na ścianie czy stoi na komodzie w salonie ludwik 16 z płyty pilśniowej.

    Zawsze istniały pojecia sztuki niskiej i sztuki wysokiej. Niestety ale
    zwykle to co sie podoba ludziom 'en masse nie jest wartościowe.

    > Nie pomyliłem, piszemy o sztuce.

    Albo piszemy o sztuce albo o kiczu naszym powszechnym.

    Sztuka jest zawsze egalitarna a tylko kicz jest popularny.

  • 60. Data: 2011-02-05 11:54:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Nibisz wrote:

    > Pewnie, że da się takie zdjęcie zrobić. Można zrobić zdjęcie nie
    > używając aparatu ;)
    > Ale tak na poważnie, sztuką jest zarejestrować coś bardzo ulotnego i
    > niepowtarzalnego. Jest to trudne, ale jak najbardziej możliwe.

    Sztuką nie jest zachwycenie maluczkich tylko takich którzy już wiele
    widzieli.

    pewnie że pojechany hdr, jakiś dragan (ciekawe czy ktoś jeszcze pamięta jak
    toto wyglądało) czy dworek z wieżyczkami jest śweetaśny ale czy jest
    wartościowy?

    Sztuka to zrobić zwykłe proste zdjęcie które przykuwa i pozostawia coś po
    sobie.