  • 181. Data: 2011-02-06 19:43:21
    Temat: Re: taki HDR, ?e a? kapcie spadywuj?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Feb 2011 18:10:44 +0000 (UTC), Jacek_P wrote:

    >Cokolwiek rzadkiego, na przykład platyna.

    A jak platyna tez potanieje ?

    >Aluminium na przełomie wieku XVIII i XIX było droższe od złota i też było
    >ówczesnym hitem ;)
    >
    >Hint: pomyśl o losach porcelany.

    Fajans to nie porcelana.

    Czasy sie zmienily i dzis malo kto docenia porcelanowe cudenka :-)

    J.

  • 182. Data: 2011-02-06 19:43:48
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2011 18:10:44 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Cokolwiek rzadkiego, na przykład platyna.

    Co myślisz o plutonie? ;) Zapobiegałby zbytniej agregacji dóbr ;D

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 183. Data: 2011-02-06 19:45:08
    Temat: Re: taki HDR, że aż kapcie spadywujš
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2011 19:08:18 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > masz rację. ale mówmy tutaj o prawidłpowym masteringu a nie kupie do
    > puszczania w radiu czy na mptrójce.

    Problem polega na tym, że to jest teraz typowy mastering, a nie wyjątek.
    Ten prawidłowy zaczyna być wyjątkiem.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 184. Data: 2011-02-06 19:47:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Feb 2011 18:18:27 +0100, Andrzej Libiszewski wrote:

    >A chcę być doświadczony taką dynamiką na sali koncertowej?

    Nie wiem. Do filharmoni nie chodze, ale jak mnie kiedys dynamika
    potraktowala to mi trzy dni w uszach piszczalo.
    Orkiestra ma moze te zalete ze nie bedzie 2h glosno bebnila,
    wzmnacniacz niestety potrafi.

    >Jeśli efektem masteringu jest cyfrowy przester i clipping to chyba jednak
    >jest coś nie tak. Kompresja dynamiki, jak każde narzędzie, winno być
    >stosowane z głową.

    Tu sie oczywiscie zgodzimy - dobra kompresja to sztuka, no - niech
    bedzie rzemioslo :-)

    J.

  • 185. Data: 2011-02-06 19:52:47
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Jacek_P pisze:
    [...]
    > Aluminium na przełomie wieku XVIII i XIX było droższe od złota i też było
    > ówczesnym hitem ;)

    W epoce młota kamiennego żelazo (pozyskiwane wyłącznie z meteorytów)
    bywało oprawiane w złoto (mimo wszystko łatwiej dostępne w stanie czystym).

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 186. Data: 2011-02-06 19:59:53
    Temat: Re: taki HDR, że aż kapcie spadywują
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Sebastian Nibisz pisze:

    > Niby tak jest, jednak ja bym zadał pytanie.
    > Czy człowiek jest wstanie wychwycić różnice pomiędzy dźwiękami o
    > częstotliwości powiedzmy 14kHz, których podstawą są fale o różnych
    > kształtach?
    > Jeżeli tak, to próbkowanie 44kHz może być niewystarczające.

    Gdyby człowiek potrafił odróżnić dwa dźwięki o częstotliwości
    podstawowej 14 kHz, różniące się zawartości harmonicznych powyżej 20
    kHz, to z definicji mówilibyśmy, że pasmo przenoszenia sluchu sięga
    powyżej 20 kHz.
    A nie sięga - nie tylko prawie nikt nie słyszy sygnałów powyżej tej
    granicy, ale też i nie rozróżnia dźwięków, których różnice leżą wyżej.

  • 187. Data: 2011-02-06 20:03:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-06 20:43, J.F. pisze:

    > A jak platyna tez potanieje ?

    To będą sobie nanizać pomidory na sznureczek, które akurat podrożeją.

    W podstawówce twardą walutą była guma do majtek - była trudno dostępna,
    a robiło się z niej proce albo zabawę w skakanie przez gumę.

    --
    pozdrawia Adam
    /srebrne przeboje są niefajne, a brązowych to w ogóle nie da się słuchać/

  • 188. Data: 2011-02-06 20:04:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-06 20:43, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Co myślisz o plutonie? ;) Zapobiegałby zbytniej agregacji dóbr ;D

    Drogi, i z podwójnym pieprzykiem :)
    (trujący chemicznie i fizycznie)

    --
    pozdrawia Adam
    /A czego będziemy się bać w tym sezonie?/

  • 189. Data: 2011-02-06 20:09:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-06 16:04, Sebastian Nibisz pisze:

    > Nie miałem na myśli kopiowanie obrazu a namalowanie podobnego.

    Za mało na podobny.

    > Przypuszczam, że podobne obrazy powstawały także przed powstaniem Mona
    > Lisy.

    I słusznie. Czasem się komuś lapie, jak panu z NG, który sfotografował
    słynną... Afgankę?

    > Nie jest podobnie.
    > Czasami jednak kreska może zadecydować o wyjątkowości jakiegoś dzieła a
    > Ty twierdzisz, że nie ma różnicy w całkiem różnych obrazach.

    Nie, twierdzę, że jeden Dragan i jeden HDR już wystarczy, by powiedzieć
    łał. Teraz albo ma to wyżej stojący podmiot, albo jest zabawą wprawkową.

    > Śmieszne to jest gdy ludzie płacą miliony za narysowane trójkąty i
    > kwadraty na płótnie.

    Śmieszne, owszem. Chyba, że inwestują, to zupełnie nie interesuje ich
    podmiot inwestycji.

    > Wytłumacz mi proszę, dlaczego uznajesz za nieuzasadnione ukazywanie
    > detali w sytuacji, gdy ktoś może chcieć te detale zobaczyć.

    Ale nie o to chodzi :)

    > A nie pomyślałeś, że komuś mogłyby sie te negatywy spodobać?

    No to niech sobie tak zrobi, albo zleci i się cieszy.

    --
    pozdrawia Adam
    /wszyscy jesteśmy świrusami.../

  • 190. Data: 2011-02-06 20:11:15
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Jan Rudziński wrote:
> [...]
    > A nie sięga - nie tylko prawie nikt nie słyszy sygnałów powyżej tej
    > granicy, ale też i nie rozróżnia dźwięków, których różnice leżą wyżej.

    Z ciekawości zrobię sobie doświadczenie, muszę sie przekonać na własne uszy.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -