-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
Date: Thu, 20 Oct 2011 22:06:32 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 79
Message-ID: <j7q618$kf$1@inews.gazeta.pl>
References: <3...@v...googlegroups.com>
<s...@d...wkurw.org>
<j7kko0$esm$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
<2...@y...googlegroups.com>
<4e9e9d61$0$5803$65785112@news.neostrada.pl>
<4e9ea350$0$5802$65785112@news.neostrada.pl>
<j7mfu9$td3$1@mx1.internetia.pl>
<2...@y...googlegroups.com>
<j7mqt6$s2n$23@node2.news.atman.pl> <j7ngkf$j8m$1@inews.gazeta.pl>
<j7nqo8$att$1@inews.gazeta.pl>
<4e9fc661$0$8443$65785112@news.neostrada.pl>
<j7p03h$7m0$1@inews.gazeta.pl>
<4ea00d78$0$5804$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1319148392 655 172.20.26.240 (20 Oct 2011 22:06:32 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 20 Oct 2011 22:06:32 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 46.113.36.158
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2408051
[ ukryj nagłówki ]Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
> wiadomości news:j7p03h$7m0$1@inews.gazeta.pl...
> > Wiem z jakiej literatury korzystasz. To grupy dyskusyjne i fora
> > internetowe.
>
> Moja literatura pochodzi z czytelni Politechniki Warszawskiej, nie pamiętam
> jakie to książki bo czytałem je 10 lat temu przez 5 lat z ciekawości bo to w
> sumie nie moja dziedzina. Możemy się spotkać na SiMR i popytamy.
> W domu mam tylko kilka pozycji Dobrzyńskiego Lotha Bernhardta i jakieś o
> materiałoznawstwie i projektowaniu.
>
> > Jak byś napisał ze producent samochodu umieścił w instrukcji naprawy wpis
> > ,jaki podałeś, na okoliczność wymiany pierścieni. To by coś to znaczyło.
> > Na
> > razie to bzdura do kwadratu. Do kwadratu dlatego że upierasz się że tak
> > czytałeś. To daj źródło jak taki pewny jesteś. Książka, numer strony. W
> > fabrykach silników samochodowych każdy silnik zanim wyjedzie za bramę jest
> > odpalany. W kilkanaście kilkadziesiąt sekund po odpaleniu mierzą wiele
> > jego
> > parametrów. W tym moc maksymalną. Oleju po tym zabiegu nie wymieniają.
>
> Dzisiejsze fabryki wypuszczają niedopracowane buble mające pochodzić tyle co
> mówi gwarancja. Producentowi nie zależy. Informacja od producenta od dawna
> nie jest wykładnią tego co może być. To nie czasy naukowych biuletynów o
> opracowaniu silnika OM617A czy rezonansów i napełnianiu w M104 Mercedesa.
>
> To że
> > jeden filtr nazywa się bocznikowym a inny szeregowym lub pełnego przepływu
> > nic
> > nie znaczy jeśli idzie o otwieranie się zaworu. W bocznikowym dołożony
> > jest
> > jeden element w filtrze, cieńsza jest obudowa i olej z niego wraca do
> > miski. O
> > ile w przypadku filtrowania bocznikowego stan techniczny łożysk
> > pracujących
> > pod ciśnieniem oleju mało wpływa na przepływ przez filtr. Tak w
> > filtrowaniu
> > filtrem pełnego przepływu w im lepszym stanie technicznym są łożyska (
> > ślizgowe smarowane pod ciśnieniem to też łożyska, mają swoją nazwę) tym
> > mniejszy przepływ przez filtr. W nowym silniku ponad 90% oleju zassanego
> > przez
> > pompę wraca do miski nie filtrowane. Zawór przelewowy w pompie to
> > załatwia.
> > Tyle literatura fachowa.
>
> A jaka ta Twoja literatura fachowa?
> A co zmienia fakt, że 90% oleju trafia do miski zaraz za pompą? W zużyciu
> pompy widać to, że trafia do niej olej nie filtrowany.
> Mówisz, że im nowsze panwie tym przepływ oleju mniejszy - no ale
> Zapominasz, że nowa panew ma luz montażowy (i olej ją chłodzi), że są
> natryski oleju na denka tłoków, że jest np. zasilanie turbo jest np natrysk
> na łańcuch rozrządu, że jest smarowanie wałka rozrządu... i ten przepływ
> wcale nie jest taki mały i jest z za filtru.
> Jeśli zatka się filtr pełnego przepływu to otworzy się bocznik i olej
> popłynie w kanały nie filtrowany. Przez nowe panewki też przepływa olej i im
> czytszy tym lepszy.
> Uważasz, że opłaca mi się oszczędzić 100zł na nowym oleju odpowiednim do
> docierania z nowym filtrem jeśli części w silniku kosztują ponad 60x tyle? a
> czasem zdecydowanie więcej!
>
Daj spokój. Wymyśliłeś to sobie a bliżej nie zidentyfikowane źródła niby
potwierdzają. Mnie zwisa i powiewa czy ktoś sobie potrzebnie albo
niepotrzebnie wymienia olej. Ale jak nie istnieje potrzeba jego wymieniania, w
opisywanym przypadku tak jest, to po co to robić. Fajnie czasami zabłysnąć. Że
godzina i żeby zwiększać obroty. Brzmi wiarygodnie. Bo i mniej więcej tak się
robiło w warszawiankach, moskwiczach. To jak ktoś uwierzy ze jak dawno temu
tak było to można i teraz. Jasne że można bo w niczym to nie zaszkodzi,
Specjalnie pomóc też nie pomoże. Bez obciążenia to i 7 tysięcy można kręcić.
Jedyny efekt pracy bez obciążenia przez godzinę jest zużycie paliwa. Nic się w
tym czasie nie ułoży, nie dotrze ( nie dotyczy starej Łady). Co najwyżej mogą
wyjść błędy montażowe. Silnik spalinowy to prosta konstrukcja. Nie ma w nim
nic cudownego. Kilkadziesiąt kilogramów obrobionego metalu. Nie wymaga
traktowania jakby był elementem kultu religijnego.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.11 00:37 Ukaniu
- 21.10.11 01:20 kogutek
- 21.10.11 08:19 Ukaniu
- 21.10.11 11:05 kogutek
- 21.10.11 11:55 Ukaniu
- 24.10.11 14:56 4CX250
- 25.10.11 11:51 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa