    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: superheterodyna AM na tranzystorach
    Date: Sun, 06 Dec 2009 17:55:44 +0100

    Jacek Maciejewski pisze:

    > Odradzam zabawę w samodzielne konstruowanie filtrów kwarcowych. Można,
    > owszem, ale to wymaga aparatury, praktyki i pewnych podstaw teoretycznych.

    Pytam ponieważ filtr drabinkowy jest zastosowany w Librze i Taurusie.
    Tak montaż ograniczał sie jedynie do jak najdokładniejszego dobrania
    kondensatorów oraz kwarców przy pomocy podstawowego sprzętu pomiarowego.

    > A dopasowanie w praktyce wymaga od radioamatora aby z obu stron fabrycznego
    > filtru zastosował katalogowe impedancje. Niedokładności w tym zakresie będą
    > skutkować nierównomiernościami charakterystyki w obszarze przepuszczania i
    > zmniejszonym tłumieniem poza pasmem przepuszczania.

    Hmm... Ok, może to pytanie zabrzmi głupio, ale jak mówiłem ta
    konstrukcja to forma doszkalania się. W jaki sposób muszę dopasować
    impedancję? Filtr włączam między mieszacz a wzmacniacz p.cz. (np. w
    formie ukłądu scalonego). Czy pomiędzy tymi stopniami są jeszcze
    przewidziane jakieś transformatorki dopasowujące impedancję?