  • Data: 2009-12-09 21:48:39
    Temat: Re: superheterodyna AM na tranzystorach
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    yorgus pisze:

    > tranzystorach (do p.cz stosowalem scalaki z cemi - 1211 i 1242)
    > i generalnie takie odbiorniki dzialaly. Mnie interesowal wtedy odbior
    > pasma lotniczego i 2m.

    Mi generalnie chodzi o sam fakt uruchomienia czegoś takiego, więc na
    początek fale długi i średnie by wystarczyły. W dalszej perspektywie
    możliwość dodania kawałka krótkich i posłuchania odleglejszego radia
    byłaby ciekawą opcją. ;)
    UL1242 z tego co widzę można dorwać w AVT.

    > Ten mieszacz obciazny byl filtrami LC na 10.7 (kubki 7x7 + odpowiednie
    kondensatory)
    > i filtrem ceramicznym lub pozniej kwarcowym. Impedancja kwarcowego jest
    > inna niz ceramicznego, musisz to uwzglednic.

    BTW jak się ma pośrednia 10.7MHz do 455-465kHz? Któraś jest preferowana
    przy konkretnych zakresach albo wprowadza dodatkowe komplikacje przy
    uruchamianiu układu?

    > - uklady z jfetami bf245. Kaskoda bf 245+ jakis bipolarny , chyba bf180 (uklad
    ws+wb),
    > potem mieszacz na bf245. Do heterodyny polecam tranzystory bipolarne np 2n2369.
    >
    > Generalnie to jak robisz osobno wzm w.cz. mieszacz i heterodyne to jest to dosc
    > prosto uruchomic.

    Hmm... A może mógłbyś (lub ktokolwiek mógłby) podrzucić schemat?
    Mniej-więcej wiem o czym mowa, ale obawiam się, że układ
    "zaprojektowany" samodzielnie przeze mnie w oparciu o otrzymane od was
    informacje nie zadziałałby. ;)