  • Data: 2009-12-09 22:22:21
    Temat: Re: (OT) superheterodyna AM na tranzystorach
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "yorgus" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.hhvpn8.9l.yorgus@xps2.zfcst.us.edu.pl..
    .
    (ciap)
    > Mialem taka ksiazke, zdaje sie ze Chojnackiego ktora zawierala
    > rozne rozwiaznia na transyztorach, zdaje sie ze dla krotkofalowcow.
    > Jakies 17 lat temu jak sie tym interesowalem to zrobilem kilka
    > roznych wersji ukladow wzm w.cz , heterodyny i mieszacza na
    > tranzystorach (do p.cz stosowalem scalaki z cemi - 1211 i 1242)
    > i generalnie takie odbiorniki dzialaly. Mnie interesowal wtedy odbior
    > pasma lotniczego i 2m.

    Mam gdzieś numer Radioelektronika z różnymi rozwiazaniami mieszaczy i torów
    pośredniej
    ZTCP to na układach wyzej wymienionych i na 1042

    (ciap)

    > Generalnie to jak robisz osobno wzm w.cz. mieszacz i heterodyne to jest to
    dosc
    > prosto uruchomic.

    To ja dla porzadku wspomnę o rozwiazaniu pośrednim miedzy heterodyną a
    homodyną;
    oscylator pracuje na częstotliwości 2 x mniejszej od odbieranej, "mieszacz"
    to dwie antyrównoległe diody,
    sygnał wyjściowy -> m.cz. wymaga filtru na czestotliwośc akustyczną (odpada
    sprawa strojenia/dobierania filtrów p.cz.).

    Włodek