  • Data: 2009-12-06 18:00:55
    Temat: Re: superheterodyna AM na tranzystorach
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 06 Dec 2009 17:55:44 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Pytam ponieważ filtr drabinkowy jest zastosowany w Librze i Taurusie.
    > Tak montaż ograniczał sie jedynie do jak najdokładniejszego dobrania
    > kondensatorów oraz kwarców przy pomocy podstawowego sprzętu pomiarowego.
    Owszem, jest wiele recept na zrobienie filtrów drabinkowych ale bez
    weryfikacji rezultatów nie powie się za wiele o osiągach takiej
    konstrukcji, zwłaszcza przy zastosowaniu przypadkowych kwarców. A
    weryfikacji bez aparatury nie zrobisz. Wymagane jest minimum generator
    sygnałowy i cyfrowy miernik częstotliwosci.

    > Hmm... Ok, może to pytanie zabrzmi głupio, ale jak mówiłem ta
    > konstrukcja to forma doszkalania się. W jaki sposób muszę dopasować
    > impedancję? Filtr włączam między mieszacz a wzmacniacz p.cz. (np. w
    > formie ukłądu scalonego). Czy pomiędzy tymi stopniami są jeszcze
    > przewidziane jakieś transformatorki dopasowujące impedancję?
    Mówisz z amatorem i to byłym :) Moja wiedza jest raczej praktyczna.
    Rozmaite filtry rozmaicie się dopasowuje. Ceramiczne inaczej, kwarcowe
    inaczej. Na ogół po obu stronach filtru kwarcowego stosuje się rezonansowe
    obwody z dzielnikami indukcyjnymi lub pojemnościowymi które transformują
    oporność wyjściową mieszacza oraz oporność wejściową 1 st. p. cz do
    znamionowej impedancji filtru. Zawsze w tym celu należy sięgnąć do
    zalecanych parametrów fabrycznych a nawet do zalecanych aplikacji. W
    przypadku konstrukcji amatorskich dopasowujesz i stroisz na optimum
    efektów, posługując się ogólnymi wytycznymi.

    --
    Jacek