  • Data: 2009-12-09 18:16:35
    Temat: Re: superheterodyna AM na tranzystorach
    Od: yorgus <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 05 Dec 2009 19:33:26 +0100, Atlantis <m...@w...pl> napisał:
    > Hmm... Kiedyś było to przedsięwzięcie może nie tyle niemożliwe do
    > wykonania w warunkach amatorskich, co bardzo trudne. Dlatego zdecydowana
    > większość projektów publikowanych m.in. w "Radioamatorze" przez ładnych
    > kilkadziesiąt lat wałkowała na okrągło koncepcje odbiornika o
    > bezpośrednim wzmocnieniu, reakcyjnego, refleksowego itp. Niemniej
    > oczywiście podejścia do superheterodyny też się zdarzały:

    Mialem taka ksiazke, zdaje sie ze Chojnackiego ktora zawierala
    rozne rozwiaznia na transyztorach, zdaje sie ze dla krotkofalowcow.
    Jakies 17 lat temu jak sie tym interesowalem to zrobilem kilka
    roznych wersji ukladow wzm w.cz , heterodyny i mieszacza na
    tranzystorach (do p.cz stosowalem scalaki z cemi - 1211 i 1242)
    i generalnie takie odbiorniki dzialaly. Mnie interesowal wtedy odbior
    pasma lotniczego i 2m.
    Na pewna proste do uruchomienia sa :
    - uklad z bf966 jako mieszacz + dowolny generator na tranzystorze bipolarnym
    (ja uzywalem uklady Seilera).
    Ten mieszacz obciazny byl filtrami LC na 10.7 (kubki 7x7 + odpowiednie kondensatory)
    i filtrem ceramicznym lub pozniej kwarcowym. Impedancja kwarcowego jest
    inna niz ceramicznego, musisz to uwzglednic.

    - uklady z jfetami bf245. Kaskoda bf 245+ jakis bipolarny , chyba bf180 (uklad
    ws+wb),
    potem mieszacz na bf245. Do heterodyny polecam tranzystory bipolarne np 2n2369.

    Generalnie to jak robisz osobno wzm w.cz. mieszacz i heterodyne to jest to dosc
    prosto uruchomic.

    --
    pozdrawia
    yorgus