  • Data: 2009-12-06 18:53:58
    Temat: Re: superheterodyna AM na tranzystorach
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Maciejewski pisze:

    > Owszem, jest wiele recept na zrobienie filtrów drabinkowych ale bez
    > weryfikacji rezultatów nie powie się za wiele o osiągach takiej
    > konstrukcji, zwłaszcza przy zastosowaniu przypadkowych kwarców.

    Przy składaniu Libry dysponowałem dobranym kwartetem kwarców od SP5DDJ,
    kondensatory pomierzyłem sam (osobny miernik cyfrowy - nie okrojona
    funkcja w multimetrze) zaopatrzywszy się wcześniej w ich większą ilość z
    której wybrałem te najodpowiedniejsze.
    Przy montażu Taurusa musiałem już sam dobierać kwarce. Z kupionej
    większej ilości 10MHz wybrałem cztery o jak najbardziej zbliżonej
    częstotliwości posługując się w tym celu prostym oscylatorem na 2N2222
    złożonym na płytce testowej oraz cyfrowym licznikiem częstotliwości.
    Sytuacja z kondensatorami jak wyżej.

    > A weryfikacji bez aparatury nie zrobisz. Wymagane jest minimum generator
    > sygnałowy i cyfrowy miernik częstotliwosci.

    Drugi jest, pierwszego na razie brak. ;)