  • Data: 2011-08-07 18:06:40
    Temat: Re: subiektywne kryteria oceny kandydata
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-08-05, Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> wrote:
    [...]
    > Jeśli chodzi o umiejętności praktyczne/doświadczenie - czy na prawdę tak
    > wiele da się sprawdzić przez tę godzinę?

    "Naprawdę". Nie chodzi o dziewięćdziesięcioprocentowe pokrycie
    umiejętności kandydata testem. Chodzi o ocenę czy to co wpisał w CV ma
    szanse mieć pokrycie w rzeczywistości; chodzi również o stwierdzenie czy
    gościu lubi programowanie czy administrację siecią lub serwerami (wtedy
    nawet jeśli mu brakuje pewnych kwalifikacji, to szybko to nadrobi).
    Nie wyobrażam sobie żeby dobry programista nie potrafił mnie,
    technicznemu, przedstawić projektu, z którego autorstwa (albo
    przynajmniej udziału) jest dumny. Nie wyobrażam też sobie że osoba
    kompetentna nie umiałaby prawidłowo uzasadnić na gruncie technicznym
    wyboru jakiejś architektury, ewentualnie przyznać się do niewiedzy
    w temacie (to też jest plus; można czegoś nie wiedzieć, ale nie wolno
    tego ukrywać przed współpracownikami).

    > Ja ze swoich obserwacji (jako
    > pracownik - nie jako rekrutujący, bo takich doświadczeń nie mam) widzę, że
    > umiejętność opowiadania o - przykładowo - technikach programowania, nie jest
    > zbytnio skorelowana z rzeczywistymi umiejętnościami.

    Bo kandydat nie ma opowiadać o technikach programowania. Ma pokazać jak
    będzie rozwiązywał konkretny problem albo co jest techniczną przyczyną
    zachowania systemu w zadanym przypadku. A to z kolei jest silnie
    i dodatnio skorelowane z wiedzą i umiejętnościami.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot