  • Data: 2011-08-06 14:32:21
    Temat: Re: subiektywne kryteria oceny kandydata
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-06 01:47, Wojciech Jaczewski pisze:

    > Ja tak przy okazji się zapytam: może komuś przydarzyło się zrobić dalej
    > idącą próbę i przyjąć jednocześnie kandydata, który się na rozmowie
    > spodobał, a jednocześnie tego, który nie?... Ciekawe, czy ocena po np. pół
    > roku byłaby zbliżona do tej z rozmowy.

    Tak nie, ale zdarzyło mi się raz przyjąć osobę do pracy, która pięknie
    przeszła wszystkie rozmowy/testy itp, a już w okresie próbnym okazało
    się, że prawdopodobnie było to nieźle wyuczoną rolą. Ogólnie nic o czym
    była mowa nie przekładało się na praktykę.

    > Z tego co widzę w tym wątku, wszyscy piszą że kandydat napisał w CV coś tam,
    > a podczas rozmowy, wywnioskowali na temat kandydata coś innego. Tak jak w
    > wypowiedzi na którą odpowiadam: absolwenci uniwersytetów źle wypadli na
    > ROZMOWIE - a chyba w ogromnej większości przypadków, do ich przyszłych
    > obowiązków jako pracowników nie będzie należało wywieranie dobrego wrażenia
    > podczas rozmów kwalifikacyjnych.

    To byłoby prawdą, jeśli szukałbym osoby na stanowisko pojedyncze odcięte
    od reszty zespołu/firmy. Najczęściej jednak, szuka się członka do
    istniejącego zespołu, a tam jest ważna umiejętność komunikacji i jasnego
    przedstawiania swoich myśli.

    A jeśli chodzi o złe wypadanie na rozmowie, to nie chodziło o jakieś
    wrażenie, ale o brak znajomości podstaw z wymaganego zakresu. To
    przekreśla daną osobę, zakładając ze nie mamy zamiaru jej 'przyuczać' do
    zawodu.

    > Jeśli chodzi o umiejętności praktyczne/doświadczenie - czy na prawdę tak
    > wiele da się sprawdzić przez tę godzinę? Ja ze swoich obserwacji (jako
    > pracownik - nie jako rekrutujący, bo takich doświadczeń nie mam) widzę, że
    > umiejętność opowiadania o - przykładowo - technikach programowania, nie jest
    > zbytnio skorelowana z rzeczywistymi umiejętnościami.

    Nie da się, ale da się sprawdzić, czy osoba ma jakiekolwiek pojęcie o
    zagadnieniach które są wymagane na danym stanowisku.

    pozdrawiam,
    Przemek O.