  • 31. Data: 2011-09-28 11:35:12
    Temat: Re: sony alfa 77
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > ???
    > A czego może używać w czasie podglądu jeśli nie matrycy???

    SLT ma przecież lustro. :) Nieruchome, sczytywane elektronicznie, ale ma.

    [mr.]

  • 32. Data: 2011-09-28 11:39:02
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 28.09.2011 13:35, Mariusz [mr.] wrote:

    > SLT ma przecież lustro. :) Nieruchome, sczytywane elektronicznie,
    > ale ma.

    Lustro odbija tylko obraz na kolejną matrycę.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 33. Data: 2011-09-28 11:47:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-28 13:35, Mariusz [mr.] pisze:

    > SLT ma przecież lustro. :) Nieruchome, sczytywane elektronicznie, ale ma.

    Co to znaczy, że lustro jest "sczytywane elektronicznie"??? Przecież
    napisane jest i w schematach widać, że nie ma drugiej matrycy, jak w
    lustrzankach Sony. Lustro kieruje światło tylko na czujniki AF, na nic
    więcej. Obraz na EVF pochodzi z matrycy. Chyba, że Sony coś ukrywa, a
    tego się nie spodziewam.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    http://www.glosujinaczej.pl/

  • 34. Data: 2011-09-28 11:50:26
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    <b...@n...pl> wrote:

    [...]
    > Lustro odbija tylko obraz na kolejną matrycę.

    No a nas w tym momencie interesuje tylko matryca główna. :)

    Mowa była o zaszumieniu zdjęcia przygotowanego do testów, więc
    zaszumienie wizjera EVF chwilowo nas nie martwi.

    [mr.]

  • 35. Data: 2011-09-28 11:56:22
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > lustrzankach Sony. Lustro kieruje światło tylko na czujniki AF, na nic
    > więcej. Obraz na EVF pochodzi z matrycy. Chyba, że Sony coś ukrywa, a

    A nie, jeśli jest jak piszesz, to faktycznie nie ma innego wyjścia.

    Kiedy SLT-y pojawiły się na rynku uznałem to za nietrafiony pomysł,
    więc przyjrzałem im się tylko pobieżnie. Napisano, że część obrazu
    lustra idzie na EVF (a po drodze jest wzmacniana elektronicznie). Teraz
    sobie o tym przypomniałem i zastrzegłem, że nie musi grzać matrycy
    podczas podglądu, jeśli tylko ma drugi sensor dla EVF. No a jeśli go nie
    ma - sprawa jest prosta. :)

    Mariusz [mr.]

  • 36. Data: 2011-09-28 12:06:36
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    <b...@n...pl> wrote:

    [...]
    > Lustro odbija tylko obraz na kolejną matrycę.

    Jeśli jest, jak pisze Paweł W. (czyli że SLT-y mają tylko jedną
    matrycę - bieda!), no to jednak nie ma innego wyjścia i sensor się
    grzeje w trakcie podglądu (w dodatku w komorze zamniętej lustrem),
    a następnie proporcjonalne do nagrzania szumy cieplne pokazuje na
    zdjęciach.

    Panasonic G1 żre o 1W więcej energii w trakcie kadrowania, niż w
    trakcie przeglądania zdjęć. SLT-y mają większą matrycę, więc i ciepła
    powinno być trochę więcej. Powoli przestają dziwić problemy
    z przegrzewaniem apratu.

    Najbardziej dotyczy to oczywiście długich sekwencji video, ale zdaje
    się, że producent zdjął już ten problem użytkownikom z głowy. ;-)

    Mariusz [mr.]

  • 37. Data: 2011-09-28 12:08:31
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    <b...@n...pl> wrote:

    [...]
    > Lustro odbija tylko obraz na kolejną matrycę.

    Jeśli jest, jak pisze Paweł W. (czyli że SLT-y mają tylko jedną
    matrycę - bieda!), no to jednak nie ma innego wyjścia i sensor musi się
    grzać w trakcie podglądu jak w pozostałych mirrorlesach (a tu w dodatku

  • 38. Data: 2011-09-28 12:17:16
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

> [...]
    JPG

    > W stosunku do D90 lekko przegrywa w kanale czerwonym, za to
    > nadrabia trochę wyższą rozdzielczością realną (pomijam kwestię
    > szkieł) - czyli w sumie remis. ;-)

    Dpreview widocznie zbyt długo ustawiało aparat do testów w trybie
    podglądu - szum faktycznie trochę jak z innej epoki...

    [mr.]

  • 39. Data: 2011-09-28 13:40:01
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 28 Sep 2011 14:17:16 +0200, Mariusz [mr.] <l...@i...wp.pl>
    wrote(a):

    > Dpreview widocznie zbyt długo ustawiało aparat do testów w trybie
    > podglądu - szum faktycznie trochę jak z innej epoki...

    Faktycznie szumi, ale tradycyjnie uważam że jedyne słuszne porównanie to
    po zresiwaniu w dół do konkurencji lub na docelowej wielkości wydruku.
    Sama matryca wydaję się być bardzo udana, niestety ta nieszczęsna szybka
    przed nią zabierająca 30% światła skutkuje sporym szumem na wysokich ISO. W
    NEX7 z tym samym sensorem będzie pewnie lepiej.

    Zwróćcie jednak uwagę na ilość detali jakie daje te 24Mpix z A77.
    http://42.pl/u/2GhL (dpreview.com)

    Tak chwalone ostatnie aps-c z 16Mpix (D7000,K5,A580) sensorem zdecydowanie przy tym
    wymiękają.
    Dla porównania jeszcze ISO1600: http://42.pl/u/2GhN
    D7000 to daje tu już glace a nie szczegół. :)

    Przy takiej różnicy w detalu i nadwyżce pikseli ten większy szum
    nawysokich ISO to nie jest żaden problem, do załatwienia jednym
    suwaczkiem.

    B.

  • 40. Data: 2011-09-28 13:45:16
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 27 Sep 2011 23:20:22 +0200, Mariusz [mr.] <l...@i...wp.pl>
    wrote(a):

    > Jedna poprawka - w SLT-ach matryca wcale nie musi pracować w trybie
    > podglądu, ale jak konkretnie to wygląda, to trzeba już pytać posiadaczy
    > (test z "wygrzewaniem sensora" powinien dać pewną odpowiedź: najwyższa
    > czułość, słabe światło, manual na -2EV i zdjęcie na starcie oraz po ~20
    > minutach "kadrowania" - jeśli nie będzie widać różnicy, to nie używa
    > matrycy w czasie podglądu. :)

    Eee... to ja myślałem że skoro tak promujesz tą tezę o ogromnym
    wpływie pracy matrycy przy kadrowaniu na końcowe zdjęcie to
    masz na to jakieś niezbite dowody. A tu się okazuje piszesz co wiesz a
    nie wiesz co piszesz... i mamy kolejny internetowy problem wyssany z
    palca. :)

    B.