eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tonyRe: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Date: Fri, 24 Jun 2011 20:58:41 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 81
    Message-ID: <iu2tq1$kgd$1@inews.gazeta.pl>
    References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl> <iu0ej5$oa4$1@inews.gazeta.pl>
    <iu0kff$976$1@inews.gazeta.pl>
    <4e044043$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1308949121 21005 172.20.26.243 (24 Jun 2011 20:58:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jun 2011 20:58:41 +0000 (UTC)
    X-User: mttj
    X-Forwarded-For: 91.150.220.115
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378936
    [ ukryj nagłówki ]

    Arendt Djickmann <m...@4...com> napisał(a):

    > W dniu 2011-06-24 02:07, Michał pisze:
    > > Pawel \O'Pajak\<o...@g...pl> napisał(a):
    > >
    > >> Powitanko,
    > >>
    > >>> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
    > >>> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
    > >>> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
    > >>
    > >> Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
    > >> stosunkowo niewielkim dzwonie.
    > >>
    > >>> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
    > >>> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
    > >>> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
    > >>
    > >> Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia
    > >> przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
    > >> gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
    > >> t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
    > >> a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
    > >> Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
    > >> zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
    > >
    > >
    > > bzdury!
    > > to zupełnie nie tak.
    > To nie bzdury tylko chłyt merkatingowy.

    chłyt marketingowy chłytem marketingowym,
    założenia przy obliczeniach były bzdurne.

    > 1. Siłę mierzy się w Newtonach, Dynach, ewentualnie kgsiły (załóżmy że
    > nawet wielokrotność to będzie tona siły) ale nie w tonach które są
    > jednostkami masy.

    tak, żyjemy na ziemi można liczyć w kartonach mleka łaciatego ;)
    ja jako jednostkę masy używam masy safrene ph1 po zatankowaniu = 1.8tony :)

    > 2. Siła=masa*przyśpieszenie (F=m*a). W najprostszym przypadku.

    zgadza się i to nawet, nie w najprostszym, w teorii ogólnej względności
    też, w szczególnej nie wiem czy coś nie pójdzie na zawinięcie przestrzeni;)

    > 3. g=9,81m/sek^2, więc ciało które w warunkach przyciągania ziemskiego
    > waży 100kg będzie ważyło 3000kg jeśli przyśpieszenie osiągnie okolo 30g
    > (dla prostego rachunku) czyli 30*9,81 m/sek^2. (294,3m/sek^2).

    tak, tu się zgadza, tylko komu i gdzie wyszło 30g ?? i na jakiej podstawie.

    20g wyszło przy "idealnym aucie" zgniocie na 1.5 meta z 90km/h,
    powiedzmy że w to miejsce można wsadzić lagune2 czy merca w221
    i jako tako będzie to podobne. (tz. pewnie wyjdzie z 40g ;) )

    > 4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie
    > można osiągnąć kiedy w ciągu 1sek wyhamuje się od 294m/sek do 0. Co daje
    > prędkość początkową (3600*294)/1000 km/h a więc żeby osiągnąć
    > przeciążenie 30g w trzeba się zderzyć ze ścianą z prędkością 1058 km/h.
    > (przy założeniu że hamowanie trwa 1/sek).

    tak robili takie testy z 50 lat temu, tylko po tym to już chyba
    w szpitalu gość leżał ze 2 dni - bo to za długo trwało.

    limity to 45g przód/tył, 30g na boki i 15g góra/dół,
    dla normalnej osoby (nie pilota), tylko w dobrych pasach
    (w aucie się to poduszką nadrabia).


    więc:

    3 tony to jest SPOKO dla człowieka powinien wyłączyć
    radio i wysiąść z auta... potłuczony ale cały.

    to mniej niż w crashtestach 64km/h większości aut.

    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: