-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Date: Fri, 24 Jun 2011 20:58:41 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 81
Message-ID: <iu2tq1$kgd$1@inews.gazeta.pl>
References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl> <iu0ej5$oa4$1@inews.gazeta.pl>
<iu0kff$976$1@inews.gazeta.pl>
<4e044043$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1308949121 21005 172.20.26.243 (24 Jun 2011 20:58:41 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jun 2011 20:58:41 +0000 (UTC)
X-User: mttj
X-Forwarded-For: 91.150.220.115
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378936
[ ukryj nagłówki ]Arendt Djickmann <m...@4...com> napisał(a):
> W dniu 2011-06-24 02:07, Michał pisze:
> > Pawel \O'Pajak\<o...@g...pl> napisał(a):
> >
> >> Powitanko,
> >>
> >>> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
> >>> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
> >>> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
> >>
> >> Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
> >> stosunkowo niewielkim dzwonie.
> >>
> >>> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
> >>> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
> >>> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
> >>
> >> Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia
> >> przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
> >> gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
> >> t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
> >> a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
> >> Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
> >> zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
> >
> >
> > bzdury!
> > to zupełnie nie tak.
> To nie bzdury tylko chłyt merkatingowy.
chłyt marketingowy chłytem marketingowym,
założenia przy obliczeniach były bzdurne.
> 1. Siłę mierzy się w Newtonach, Dynach, ewentualnie kgsiły (załóżmy że
> nawet wielokrotność to będzie tona siły) ale nie w tonach które są
> jednostkami masy.
tak, żyjemy na ziemi można liczyć w kartonach mleka łaciatego ;)
ja jako jednostkę masy używam masy safrene ph1 po zatankowaniu = 1.8tony :)
> 2. Siła=masa*przyśpieszenie (F=m*a). W najprostszym przypadku.
zgadza się i to nawet, nie w najprostszym, w teorii ogólnej względności
też, w szczególnej nie wiem czy coś nie pójdzie na zawinięcie przestrzeni;)
> 3. g=9,81m/sek^2, więc ciało które w warunkach przyciągania ziemskiego
> waży 100kg będzie ważyło 3000kg jeśli przyśpieszenie osiągnie okolo 30g
> (dla prostego rachunku) czyli 30*9,81 m/sek^2. (294,3m/sek^2).
tak, tu się zgadza, tylko komu i gdzie wyszło 30g ?? i na jakiej podstawie.
20g wyszło przy "idealnym aucie" zgniocie na 1.5 meta z 90km/h,
powiedzmy że w to miejsce można wsadzić lagune2 czy merca w221
i jako tako będzie to podobne. (tz. pewnie wyjdzie z 40g ;) )
> 4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie
> można osiągnąć kiedy w ciągu 1sek wyhamuje się od 294m/sek do 0. Co daje
> prędkość początkową (3600*294)/1000 km/h a więc żeby osiągnąć
> przeciążenie 30g w trzeba się zderzyć ze ścianą z prędkością 1058 km/h.
> (przy założeniu że hamowanie trwa 1/sek).
tak robili takie testy z 50 lat temu, tylko po tym to już chyba
w szpitalu gość leżał ze 2 dni - bo to za długo trwało.
limity to 45g przód/tył, 30g na boki i 15g góra/dół,
dla normalnej osoby (nie pilota), tylko w dobrych pasach
(w aucie się to poduszką nadrabia).
więc:
3 tony to jest SPOKO dla człowieka powinien wyłączyć
radio i wysiąść z auta... potłuczony ale cały.
to mniej niż w crashtestach 64km/h większości aut.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.11 23:03 Michał
- 24.06.11 23:20 Michał
- 24.06.11 23:25 Przemysław Czaja
- 24.06.11 23:58 BQB
- 25.06.11 00:59 Jaroslaw Berezowski
- 25.06.11 08:53 pm
- 25.06.11 09:05 pm
- 25.06.11 10:56 Kuba \(aka cita\)
- 25.06.11 11:02 Kuba \(aka cita\)
- 25.06.11 11:06 Kuba \(aka cita\)
- 25.06.11 12:16 J.F.
- 25.06.11 12:39 Ireneusz Brycki
- 25.06.11 12:39 Ireneusz Brycki
- 25.06.11 12:43 Ireneusz Brycki
- 25.06.11 12:47 Ireneusz Brycki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=