-
Data: 2011-06-24 23:20:54
Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał
(a):
> Pawel "O'Pajak" wrote:
> > Powitanko,
> >
> >> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
> >> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
> >> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
> >
> > Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
> > stosunkowo niewielkim dzwonie.
> >
> >> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
> >> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
> >> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
> >
> > Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m
>
> Dużo. Za drogę hamowania bierz długość pojazdu od początku przedniej belki
do
> przedniego słupka. Prędzej ok. 1m.
>
> i dla uproszczenia
> > przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
> > gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
> > t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
> > a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
>
> Podziel to jeszcze przez 9.81.
>
> > Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
> > zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
>
> Tak BTW, to to jest zbyt kiepskie przybliżenie. Już lepsze to siła (a więc
> przyspieszenie) wzrastająca liniowo z czasem -- kolejno zgniatają się coraz
> twardsze elementy.
>
> Wtedy mamy
> t=3S/v = 3/25 = 0.12[s]
>
> a=2v/t = 50/0.12 = ~416,7[m/s^2] = ~42.5[g]
>
tu jest DOKŁADNIE taki test - 88.5km/h w drzewo (znowu renault):
http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE
zatrzymał się na odcinku ~1 metra.
Ciekawe ile g wyszło, bo już w środku wszystkie uchwyty
na kubki latały, ciekawe czy by się nawigacja odpaliła i działała,
i co by komp powiedział o ciśnieniu w oponach ;)
laguna 2 ściąga pasy przy wypadku w ilu miejscach ?
jak vel satis w 2 ? czy jednym jak safrane ? w każdym razie
"złe auto" bo się pedał gazu przesunął, i się mogło coś w kostkę
stać ;) za to nie wyrżnie się kolanem w kluczyki jak w safrane
co by nie robić więc kolano całe.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.11 23:25 Przemysław Czaja
- 24.06.11 23:58 BQB
- 25.06.11 00:59 Jaroslaw Berezowski
- 25.06.11 08:53 pm
- 25.06.11 09:05 pm
- 25.06.11 10:56 Kuba \(aka cita\)
- 25.06.11 11:02 Kuba \(aka cita\)
- 25.06.11 11:06 Kuba \(aka cita\)
- 25.06.11 12:16 J.F.
- 25.06.11 12:39 Ireneusz Brycki
- 25.06.11 12:39 Ireneusz Brycki
- 25.06.11 12:43 Ireneusz Brycki
- 25.06.11 12:47 Ireneusz Brycki
- 25.06.11 13:11 Krzysiek Kielczewski
- 25.06.11 13:14 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=