  • Data: 2011-06-24 22:40:52
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Jun 2011 19:37:01 +0200, ToMasz wrote:
    >nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
    >ma znaczenie w tym wyliczeniu?

    Ma i nie ma.
    Przy opoznieniu calego pojazdu 30g pasazer moze byc wstepnie oparty o
    oparcie przed soba, a i tak musi ono jego 30-krotna wage wytrzymac.

    Jesli natomiast siedzi wygodnie wtulony w oparcie za soba .. to potem
    bedzie jak z mlotkiem - oparcie przedniego fotela bedzie musialo
    wytrzymac ponad 30-krotna wage.

    A tak nawiasem mowiac to kiedys Syrenki mialy fotele wychylane do
    przodu w calosci, bez zadnych zamkow, pasow wcale nie mialy, i jakos
    nie przypominam sobie zeby czesto narzekano na jakies tragedie z tego
    powodu.

    J.