-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!pe
er.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.
highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5fe584eb$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<rs41nk$tmh$1$Cav@news.chmurka.net>
<5fe5ef7c$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe604f8$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe7041d$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe7240e$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe8444e$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <rsan4m$hj5$1@dont-email.me>
<5fe9c53d$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <rsdfqg$5d7$1@gioia.aioe.org>
<5feb1e8e$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5feb8839$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<5fec4211$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<5fed18d9$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<5fed9705$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
<5feda9f4$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
From: RadoslawF <r...@g...com>
Date: Thu, 31 Dec 2020 20:41:51 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5feda9f4$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: Avast (VPS 201231-2, 2020-12-31), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 136
Message-ID: <5fee2990$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 46.21.210.209
X-Trace: 1609443728 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 558 46.21.210.209:61841
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6957
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689222
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-12-31 o 11:37, J.F. pisze:
>>>>>>>>>> Po pierwsze to NIE jest KAPITALIZM
>>>>>>>>> Nasi biedni rodacy emigrujący do ameryk (obu) robili to na
>>>>>>>>> statkach głównie niemieckich i z państw skandynawskich.
>>>
>>>>> Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac
>>>>> imigrantow.
>>
>>>> Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
>>>> Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
>>>> A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.
>>
>>> No i wlasnie te nasze miedzywojenne plywaly czesto do USA, a potem
>>> pasazerow zaczelo brakowac.
>
>> Po 1wś panował kryzys bardzo mocno odczuwalny w USA.
>
> To tak troche pozniej, i w Europie tez byl odczuwalny.
W tym samym czasie był i w europie.
Ale jakby krócej.
>> W latach dwudziestych tam nie było sensu emigrować.
>
> Jeszcze trzeba miec wiadomosci aktualne, a internetu i telewizji nie
> bylo, a chlop czesto niepismienny ...
Pała z historii. Przed 1wś wszyscy trzej zaborcy wymagali od
dzieci swoich obywateli chodzenia do szkoły. Nawet w zaborze
rosyjskim wiejskie dzieci po cztery lata się uczyły.
>> A w latach 30 to robili to głownie bardziej przewidujący żydzi.
>
> A nasze linie przestawily sie wtedy na kursy do Palestyny - bo tam
> chcieli klienci.
Pływali ale czy tak często to nie jestem pewien.
Anglicy ich tam już przed wojną nie bardzo chcieli wpuszczać.
>>>>>>>>>> Z powodów finansowych, na statkach angielskich biedni
>>>>>>>>>> pasażerowie klasy trzeciej dopłacali do niższej ceny biletów
>>>>>>>>>> dla bogatej klasy pierwszej. Więc były omijane przez
>>>>>>>>>> biednych emigrantów. To też nie był kapitalizm?
>>>
>>>>> Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.
>>
>>>> W tym przypadku po różnicy cen biletów.
>>
>>> To jak pasazer 3 klasy placi np 200$ za podroz, a 1 klasy 1000$, to
>>> kto do kogo doplaca ?
>
>> Jeśli pasażerów 3 klasy jest tysiąc, ich posiłki za cały rejs
>> kosztują 50$ a pasażerów pierwszej stu i koszty ich posiłków
>> to ponad tysiąc dolarów to jak myślisz?
>
> To posilki, a jak rozliczysz paliwo, jesli pasazer 1 klasy ma kabine
> 10x wieksza niz 3 klasy ?
> A zaloge marynarska ?
Nie zamierzam rozliczać.
Widziałem porównanie cen z cunarda i statków angielskich.
Rżnęli biedotę na pozegnanie i tyle.
> A kuchnia ... ta 3 kl nie bazowala na odpadkach z kuchni 1 klasy ?
Skoro tych z 1 była setka to dla tysiąca tych odpadków nie mogło starczyć.
No i w pierwszej rzadko bywała kasza a w trzeciej raczej codziennie. :-)
>>>>>>>> Poszukaj w książkach marynistycznych dotyczących pasażerskich
>>>>>>>> transatlantyków. Ja to wyczytałem w książce o linii Cunarda.
>>>>>>>> Na angielskich statkach ustalał to właściciel który należał do
>>>>>>>> grupy podróżującej pierwszą klasą. Na statkach z krajów
>>>>>>>> skandynawskich,
>>>>>>>> niemieckich i innych ceny były normalne czyli trzecia klasa
>>>>>>>> kosztowała
>>>>>>>> mniej niż na angolach a pierwsza więcej.
>>>
>>>>> Ale nadal ustala te ceny wlasciciel, ktory raczej nie podrozuje
>>>>> trzecia klasa.
>>
>>>> Tak. I właściciel polski, niemiecki czy skandynawski ustalił je
>>>> mocno inaczej niż angielski.
>>
>>> Nie mowie nie, ale powodow moze byc multum.
>
>> Ale nie spróbujesz ich wymienić.
>
> Bo za duzo ich. Moze w Anglii bylo wiecej bogatych chetnych na kurs do/z
> USA,
> moze Cunard chcial miec luksusowe statki a nie dla holoty ... w koncu
> fabryki robia Porsche i Ferrari oraz Fiaty i Dacie - dlaczego ?
Bo jedni nastawiają się na masówkę a drudzy na milionerów.
Ale przykład jest z dupy bo kupujący fiaty i dacie nie dopłacają
do kupujących porsche czy ferrari. Aczkolwiek jak się weźmie
pod uwagę kary za emisję węgla to kupujący ludowe wageny
czy ople jednak trochę dopłacają tym kupującym porshe.
>>>>> Przesiadki tez mogly byc uciazliwe, szczegolnie dla "ciemnego ludu".
>>>>> Tak czy inaczej - rynek decyduje. No i wlasciciel, ale jak
>>>>> wlasciciel zle wybierze, to straci :-)
>>
>>>> W tym przypadku europa omijała angielskie statki ale ich własciciele
>>>> nie bankrutowali.
>>
>>> Widac mieli wystarczajaco duzo wlasnych pasazerow ... albo np wcale
>>> im nie zalezalo na biedocie w jedna strone ... bo kto zaplaci za
>>> podroz w druga strone ?
>
>> Doliczali tym płynącym w pierwszą stronę.
>> W druga stronę to tylko 1 i 2 klasa.
>> 3 to pewnie jakieś wyjątki.
>
> No i masz kolejne wyjasnienie - Anglicy doliczali biedocie za kurs w
> obie strony i wyszlo drozej.
> A inni ... nie doliczali? Przerzucali ten koszt na bogatych czy na
> wlasciciela linii ?
Wszyscy doliczali bo było wiadomo że trzecia klasa tylko w jedna stronę.
> Anglikom to zostalo do dzis - autokar miedzymiastowy czy pociag, i 6
> roznych cen za bilet.
> Albo taki Eurotunel i chyba czesto promy.
> Kto do kogo doplaca ?
Nikt. Płacisz za wielkość pojazdu, na promie jeszcze ewentualnie
za kabinę jak jej potrzebujesz lub dasz się na nią namówić.
> A u nas nie ma takiego zwyczaju, tylko w samolotach.
A jest u nas różnica stosunku cen klas inna niż u niemców
czy anglików?
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 01.01.21 22:55 r...@k...pl
- 01.01.21 22:57 r...@k...pl
- 02.01.21 01:32 RoMan Mandziejewicz
- 02.01.21 02:06 J.F.
- 02.01.21 08:54 Cavallino
- 02.01.21 09:22 Jacek Maciejewski
- 02.01.21 10:06 RadoslawF
- 02.01.21 10:36 Shrek
- 02.01.21 10:39 Jacek Maciejewski
- 02.01.21 11:10 J.F.
- 02.01.21 11:17 cef
- 02.01.21 11:47 Shrek
- 02.01.21 11:48 Shrek
- 02.01.21 11:59 J.F.
- 02.01.21 12:02 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Yanosik
- sprezony amoniak
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
Najnowsze wątki
- 2025-03-27 PKW JUŻ odrzuciła 9/53 kandydatów na prezydenta ale może JESZCZE nie mamy Drugiej Rumuni z TEGO powodu :-)
- 2025-03-27 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-27 Warszawa => Asystent Sprzedaży <=
- 2025-03-27 Warszawa => Customer Service with Spanish + translation <=
- 2025-03-27 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-27 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-03-27 Czy prawo mówi o prawie do udziału w przesłuchaniu pełnomocnika czy pełnomocników?
- 2025-03-27 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-27 Gerald B. zeznawał z DWOMA pełnomocnikami z najwyższej półki
- 2025-03-27 Yanosik
- 2025-03-26 Jaka wełna na poddasze?
- 2025-03-26 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-26 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-03-26 Kraków => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-26 Czujnik dławienia termicznego procesora - który?