-
X-Received: by 2002:a0d:db42:: with SMTP id d63mr12349063ywe.227.1568979953385; Fri,
20 Sep 2019 04:45:53 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a0d:db42:: with SMTP id d63mr12349063ywe.227.1568979953385; Fri,
20 Sep 2019 04:45:53 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!proxad.net!feeder1-2.p
roxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!o24no2907860qtl.0!news-out.google.com!q23ni93
3qtl.1!nntp.google.com!o24no2907855qtl.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.
googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Fri, 20 Sep 2019 04:45:53 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5d84b164$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=121.160.223.252;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 121.160.223.252
References: <5d81ff1b$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<qm11ac$iev$1$Bellini@news.chmurka.net>
<_vUgF.204061$c%3.127576@fx13.ams1>
<0...@g...com>
<5d8493a3$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<5d84a4cf$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<5d84b164$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <6...@g...com>
Subject: Re: rozszerzalnosc cieplna
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Fri, 20 Sep 2019 11:45:53 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:43195
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 20 września 2019 20:00:54 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:a4746036-700a-4c69-98e1-f26dae49b3af@go
oglegroups.com...
> W dniu piątek, 20 września 2019 19:07:17 UTC+9 użytkownik J.F.
> napisał:
> >> >Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma
> >> >zakrętów
> >> >tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
> >> >milimetr, nikt się nie przejmie.
> >
> >> Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45
> >> stopni,
> >> potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o 4
> >> metry ...
>
> >Eksperyment myślowy. Ty chcesz pociągnąć linę o 4 metry do siebie, ja
> >też chcę o 4 metry do siebie. Jesteśmy tak samo silni. O ile metrów
> >przesunie się lina?
>
> A to zalezy kto ma lepsze buty :-)
>
> Ale łuk jest na torze. Wiec nie ciagniemy w ta sama strone.
Skup się na linie, do torów jeszcze dojdziemy. Buty te same. Ciągniemy w przeciwnych
kierunkach, tak samo.
>
> >> >W praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac
> >> >na
> >> >dzień o odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje
> >> >do
> >> >odpowiedniej temperatury.
> >> >Ale zimą też trzeba tory kłaść-
> >
> >> Zima, jesienia, wiosna - nie liczylbym, ze na drugi dzien bedzie
> >> znow
> >> 25 C.
>
> >No więc oni też nie liczą, ale próbują się wstrzelić tak żeby jak
> >najmniej trzeba było grzać.
>
> No coz, moze tak sie udaje, zeby zaplanowac prace na lato ... ale co
> potem - ludzi zwolnic ?
Potem można przez całą zimę wieszać trakcję.
>
> >> >wtedy kładą szynę na betonowych podkładach i puszczają przez taki
> >> >odcinek prąd, aż się zrobi gorąca.
> >
> >> No i zrobi sie goraca, wydluzy, przykrecamy do podkladow, odlaczamy
> >> prad, idziemy grzac nastepny odcinek ... a w tym czasie poprzednie
> >> sie
> >> kurcza ?
>
> >No więc ten ostatni trzeba podgrzać bardziej, żeby skompensować to
> >ochłodzenie poprzednich.
>
> Za bardzo pewnie nie mozna, bo sie szyna rozhartuje czy cos tam.
To dosyć szczególny gatunek stali. Nie hartuje się, prawie nie rdzewieje, pęknięcia
zmęczeniowe nie propagują, czary mary.
>
> >Albo grzać ileś tam kilometrów, aż spawacze dojdą do następnego łuku.
>
> Ale to moze duzo mocy wymagac.
No to co?
>
> >> Nawiasem mowiac - to przy budowie drog obowiazuje rozporzadznie, ze
> >> proste nie moga byc zbyt dlugie.
> >> kilometr do dwoch.
> >> I tak sie zastanawiam, o co chodzi ... chyba nie o rozszerzalnosc
> >> cieplna ?
>
> >Żeby aunonomiczne samochody nie miały za łatwo.
>
> Jak minister to pisal, to autonomiczne samochody sie nie snily.
> No chyba, ze chcial utrudnic ludziom - co sie beda wyprzedzali, to
> niebezpieczne ...
Minister to raczej nie wiedział po co to. Specjaliści coś tam mamrotali o znużeniu,
monotonii, takie tam pierdy.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.19 14:09 Robert Wańkowski
- 20.09.19 14:44 WM
- 20.09.19 14:59 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:57 J.F.
- 20.09.19 15:08 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=