    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: rozproszone oświetlenie sufitowe
    Date: Thu, 01 Jan 2015 19:28:10 +0100

    W dniu 2015-01-01 o 18:56, ToMasz pisze:

    > dzięki! JAkieś zaćmienie umysłu mnie ogarnęło i zapomniałem o istnieniu
    > taśm ledowych. zacząłem zgłębiać temat, ale ponoć te diody o oznaczeniu
    > 2835 są wydajniejsze. warto je kupić? Może jakieś inne?
    Obecnie (z stosowanych w paskach) najwydajniejsze są diody 5630 i 5730
    (takie mocno-lepsze 5050), ale 2835 też nie są niezłe
    Tylko że to są "nowości" w dziedzinie pasków ledowych, co kosztuje. A
    masz dostępne paski na ledach 5050 z gęstością 300led/5m lub 3x słabsze
    3528 (ale z 2x większą gęstością 600led/5m) które są sprawdzone,
    popularne, i tanie jak barszcz (a na pewno tańsze, niż same ledy z nich
    luzem).
    Pewnie "lepiej by było" na 5730. Ale na ile lepiej w stosunku do ceny, i
    czy zwykłe 5050 ci nie wystarczą? Plafonik 60x60 przy klejeniu pasków co
    3cm da ci 20 pasków po 0.5m = 10m taśmy ledowej. To przy pełnej mocy
    daje ci prawie 70W ledowej mocy ;) a cena gdzieś około stówy (plus 20 na
    zasilacz). Zrobisz to lepiej taniej i bardziej "łatwonaprawialnie" ? (w
    najgorszym razie zrywasz jeden odcinek 50cm ledów i wklejasz nowy pasek,
    w najlepszym - wymieniasz odcinek paska z 3ma ledami)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173