  • Data: 2015-01-02 17:25:40
    Temat: Re: rozproszone oświetlenie sufitowe
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-02 o 10:28, BartekK pisze:

    > Sprawność mają niewiele lepszą, ale pobierając ~30W dają światła tyle,
    > co 300W w żarówkach.

    Bądź tak łaskaw poszukaj sobie w necie dane techniczne taśmy LED typu
    5050 i zauważ, że to co tu napisałeś nie jest prawdą.
    Poza tym czytaj ze zrozumieniem, a jak nie jesteś w stanie zrozumieć to
    pytaj, zamiast stosować sarkazmy.

    > Coś się chyba gubisz w logice.

    Jak widać logika nie jest najmocniejszą Twoją stroną.
    Napisałem, że 5m taśma pobiera 72W mocy i świeci kierunkowo, a kąt tego
    świecenia to 120 stopni.
    Natężenie światła tej taśmy w zakresie tych 120 stopni jest porównywalne
    z natężeniem 3 żarówek po 100W każda, bez dodatkowego odbłyśnika, które
    świecą we wszystkich kierunkach.
    Jeżeli zastosujemy odbłyśnik, który ukształtuje kąt świecenia 120 stopni
    w przypadku zwykłej żarówki to uzyskamy takie samo natężenie oświetlenia
    jak w przypadku tej 5m taśmy LED, ale przy pomocy tylko jednej żarówki o
    mocy 100W lub jednej żarówki halogenowej o mocy ok. 80W.
    To nie są żadne wyssane z palca parametry, lecz dane, które można
    znaleźć w internecie na wielu stronach.
    Czy to dla Ciebie naprawdę takie trudne jest do zrozumienia?

    > A co z tego że żarówka świeci dookólnie, jak to światło w pozostałych
    > kierunkach się zmarnuje w tym zastosowaniu, właśnie te 120 stopni jest
    > tutaj pożądane.

    Jakie pożądane?
    Przecież autor wątku wyraźnie napisał, że chce oświetlenie rozproszone,
    czyli chce 180 steradianów.
    Naprawdę to jeden ch..... czy rozproszy światło taśmy LED ze 120 do 180
    stopni czy też odbije połowę światła żarówki czy świetlówki, także
    uzyskując 180 stopni i tak uzyska podobne natężenie światła.

    > Owszem, "ilościowo" tak, świetlówki są najbardziej opłacalne (i w
    > dodatku tanie). Tylko że świetlówka świeci dookólnie, i nie zawsze
    > pasuje dawać oprawy lustrzane-rastrowe by te dookólne światło
    > skierować w interesujący nas kierunek i wykorzystać.

    Czytaj dokładniej o czym jest dyskusja, bo póki co to w ogóle nie
    piszesz w temacie. Mowa jest o świetle rozproszonym, a nie o ukierunkowanym.

    > Spora moc w ciepło? Co to znaczy spora? W taśmach ledowych masz 3 ledy
    > w szereg plus rezystor, 12v - na rezystorze zostaje około 2v do
    > straty, czyli 1/6 energii idzie w ciepło w rezystorze. 1/6 z 7W/metr
    > to trochę ponad 1W. Jak dla ciebie 1W to spora moc w ciepło...

    Nie 7W/m lecz 14,4W/m, bo akurat taką wziąłem do porównania.
    Oczywiście są też i słabsze, które pobierają 7,2W/m i mają o połowę
    mniej diod LED. Dają także o połowę mniej światła.

    > I wystarczy że pada jedna dioda, i gaśnie/miga wszystko, jak
    > oświetlenie choinkowe. Co innego sprawność energetyczna, a co innego
    > odporność na awarie i prostota konstrukcji.

    Czytaj jeszcze raz czytaj zanim zaczniesz kolejny raz pisać bez sensu.

    > Czy ty ten tekst przekleiłeś ctrl+c ctrl+v skądś, czy tak bez czytania
    > pytania wrzucasz odpowiedzi nienatemat, że animka byłaby dumna?

    A czy Ty zawsze jesteś taki chamski, kiedy nie potrafisz zrozumieć?
    Ponadto proszę Cię nie porównuj mnie do animki, bo ja nie jestem laikiem
    w tych tematach. Uwierz mi, że umiem się posługiwać przyrządami
    pomiarowymi i posiadam ich sporą ilość, począwszy od uniwersalnych
    multimetrów, a kończąc na przyrządach laboratoryjnych o wysokiej
    dokładności. Zaś elektroniką zajmuję się od prawie 40 lat, a zawodowo
    już prawie 30
    Pracowałem wiele lat w laboratorium pomiarowym, jeżeli by Cię to
    interesowało.