  • 291. Data: 2015-05-19 11:14:39
    Temat: Re: rondo
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 19 May 2015 10:58:10 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Czytałem, dla mnie Pablo46, który jechał wewnętrznym pasem nie
    > spowodował kolizji. Ten drugi chciał zjechać następnym zjazdem (objechac
    > rondo) a nie wolno mu było zmieniać kierunku, który wyprowadzał go z
    > ronda (strzałka/nakaz).

    :) no to chyba nie pokusiłeś się jednak o zajrzenie na google maps, to ten prawo,
    zgodnie z Twoimi wywodami miał prawo jechać na wprost bo miał P-8f ;)

    > Nie zmieni, jeśli jednak tak uważasz, daj przykład. Ja go nie widzę.

    Zmieni. Przykład już ci podałem, albo chcąc jechać do okoła musisz zmieniać pasy,
    albo nie.

    > No nie, muszę ustępować tylko pierwszenstwa i tyle oraz jeździć
    > odwrotnie do wskazówek zegara. Nic mi nie zakazuje jechać prawym pasem
    > dookoła ronda ani zmieniać sobie pasów czy kierunków.

    No więc właśnie zasadniczo musisz, ustępować pierwszeńśtwa, jeśli te pasy masz
    wymalowane jak na zwykłym skrzyżowaniu, albo nie musisz go ustępować, jeśłi masz
    klasyczne rondo. Ja wiem, że Ci nic nie zakazuje jechać prawym, przecież w tej
    kwestii zgadzamy się od dawna ;)

    > ...i zarazem ZABRANIA mi zmieniac obrany kierunek i o to chodzi.

    Ale TYLKO z tego pasa, a pas możesz zmienić.

    > Skoro
    > nie mogę już zmienić kierunku a chcę zmienić pas, muszę ustąpić
    > pierwszeństwa wszystkim, którzy zajmuja pas ruchu w danym KIERUNKU, na
    > który chcę wjechac.

    Ale przecież od samego początku o tym własnie piszę. ;)

    > Nokurwa. Ja cały czas piszę o zmianie KIERUNKU!!! a nie pasa! Ty czytać
    > nie umiesz :>

    Ja umiem, ale jak widze Tobie od jakiegoś czasu się wszystko pochrzaniło ;)
    Kłócisz się ze mną mimo iż oboje uważamy, że to nie wątkotwórca jest winny ;)

    > To nic nie wnosi. C-12 jest wymyslony właśnie po to, zebyś nie
    > kombinował jak koń pod górkę.

    Na mój rozum C12 jest wymyślony po coś zupełnie innego, niż jest obecnie stosowany na
    dużych skrzyżowaniach, które zupełnie nie mają ruchu okrężnego. I jest tam stawiany
    bez sensu, a Myjk potem ma problem ;)

    > I co ta strzałka NAKAZUJE? Objazd ronda czy wypierdalanie w podskokach z
    > ronda?

    Z ronda określonym pasem, co jest istotne.
    Natomiast powtórzę, strzałki za C12 są dopiero za pierwszym zjazdem, a wątkowa
    kolizja nastąpiła na jego wysokości ;)

    > Bo jej nie widzisz. Strzałka jest namalowana na pasie, który wyprowadza
    > z ronda. Ty (nie wiem czemu) ubzdurałeś sobie że ten pas ruchu jest
    > dookoła ronda. NIE JEST. To PROSTA ---> z ronda wpizdu.

    Ale ja nic takiego sobie nie ubzdurałem ;)
    Może poratujesz cytatem?

    > Nie, nie możesz zmienić kierunku.

    Jak zmienię pas, to i kierunki z Twoich strzałek zaczną mnie inne obowiązywać.

    > Miałeś mi pokazać dlaczego na tym
    > rondzie NIE MOŻNA objechac go zewnętrznym pasem. Żadna linia tego nie
    > zabrania. No? Pokazuj dlaczego.

    Nic takiego nie miałem Ci udowadniać, bo to nie ma nic wspólnego z tematem ;)
    To Tobie się coś ubzdurało.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 292. Data: 2015-05-19 12:39:15
    Od: "t" <t...@o...pl>

    A jak skomentują koledzy ten filmik z opisem jazdy po tym rondzie
    (skrzyżowaniu o ruchu okrężnym) w radomiu?
    https://www.youtube.com/watch?v=a9pVDc77nZA
    Pytanie odnosi się do mega wątku w tym temacie , jak się po nim poruszać
    (skrzyżowaniu)

    Pozdrawiam
    Tor

  • 293. Data: 2015-05-19 12:57:54
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 12:39, t pisze:
> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=a9pVDc77nZA
    > Pytanie odnosi się do mega wątku w tym temacie , jak się po nim poruszać

    Pod filmem jest komentarz dość przejrzysty. Ja próbuję jedynie co
    poniektórym uzmysłowić że oznakowanie poziome jest tutaj najważniejsze
    (strzałki z grupy P-8) Jak widać na filmie, kierowcy olewają te strzałki
    NAKAZU KIERUNKU JAZDY zupełnie jakby nie istniały i zmieniają sobie
    kierunek jazdy dowolnie :)
    --
    LordBluzg(R)
    Have you heard the news? The dogs are dead!

  • 294. Data: 2015-05-19 13:17:56
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 19 May 2015 12:39:15 +0200
    "t" <t...@o...pl> wrote:

    > A jak skomentują koledzy ten filmik z opisem jazdy po tym rondzie
    > (skrzyżowaniu o ruchu okrężnym) w radomiu?

    "- Po zajęciu niewłaściwego pasa ruchu nie można go zmienić"

    Z tym się absolutnie nie zgodzę. Nie ma takiego przepisu, który by to zabraniał. Pas
    można zmienić, trzeba tylko pamiętać, że pierwszeństwo ma ten na którego pas chcemy
    wjechać. Jest to o tyle ważne, że jeśli będziemy dojeżdzać do zjazdu zewnętrznym
    pasem, to na klasycznym rondzie możemy minąć zjazd i się nie stresować, w razie
    kolizji wina jest tego co zjeżdza z ronda z wewnętrznego pasa, tutaj jest odwrotnie,
    bo to my zmieniamy pas.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 295. Data: 2015-05-19 13:43:13
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 13:17, szerszen pisze:

    > "- Po zajęciu niewłaściwego pasa ruchu nie można go zmienić"
    >
    > Z tym się absolutnie nie zgodzę. Nie ma takiego przepisu, który by to zabraniał.

    Jest znak, który mijasz po drodze i masz go między kołami ale jesteś
    ślepy i go nie widzisz :] Ten znak NAKAZUJE ci ZJECHAĆ z ronda TYM PASEM
    lub w tym KIERUNKU. Nie możesz sobie z tego pasa zmienic kierunku,
    znaczy jechać do następnego zjazdu, jak to widać na filmie (zjeżdżają z
    wyznaczonego kierunku).

> [...]
    razie kolizji wina jest tego co zjeżdza z ronda z wewnętrznego pasa, tutaj jest

    Niezupełnie. Tutaj obowiazuje ZAKAZ zmiany pasa wynikający z... Zakazu
    zmiany kierunku jazdy. Nie masz PRAWA jechać do następnęgo zjazdu i
    MUSZISZ poruszać sie po pasie zgodnie z wyznaczonym kierunkiem. Teraz
    Cie mam :] Uważaj:
    Ten obowiązek wynika bezpośrednio z Art.3/1 PoRD oraz z zasady
    zachowania szczególnej ostrożności na skrzyżowaniu dróg oraz definicja
    znaku P-8, która brzmi:

    "Znak ten oznacza, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczone, jest
    dozwolona tylko w kierunku wskazanym strzałką"
    http://nauka.osk24h.pl/prd,znaki-drogowe,poziome,p-8

  • 296. Data: 2015-05-19 14:28:06
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 19 May 2015 13:43:13 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Ten znak NAKAZUJE ci ZJECHAĆ z ronda TYM PASEM
    > lub w tym KIERUNKU.

    Nie, ten znak nakazuje ci zjechać z ronda tym zjazdem, jesli poruszasz sie tym pasem.
    Nie przywiązuje cię jednak do tego pasa, możesz go zmienić, a on ci tego nie
    zabrania.

    Definicja "Znak ten oznacza, że jazda Z PASA RUCHU, na którym są umieszczone, jest
    dozwolona tylko w kierunku wskazanym strzałką; połączone symbole znaków..."

    Czyli z tego pasa ruchu masz zjechać w tym miejscu, ale pas ruchu możesz zmienić, a
    on ci tego nie zabrania.

    > Nie możesz sobie z tego pasa zmienic kierunku,
    > znaczy jechać do następnego zjazdu, jak to widać na filmie (zjeżdżają z
    > wyznaczonego kierunku).

    Udowodnij że nie mogę zmienić pasa, jeśli konstrukcja skrzyżowania/drogi mi to
    umożliwia. Pokaż mi taki paragraf, który za pomocą P-8 przyszpila mnie do danego
    pasa, jeśli po bokach mam P-1, albo P-3.

    > Niezupełnie. Tutaj obowiazuje ZAKAZ zmiany pasa wynikający z...

    :) a teraz proszę o paragraf.

    > Zakazu
    > zmiany kierunku jazdy. Nie masz PRAWA jechać do następnęgo zjazdu i
    > MUSZISZ poruszać sie po pasie zgodnie z wyznaczonym kierunkiem.

    Nie prawda jest jakoby ;)

    > Teraz
    > Cie mam :]

    Jedyne co masz, to dobre samopoczucie ;)

    > Uważaj:
    > Ten obowiązek wynika bezpośrednio z Art.3/1 PoRD oraz z zasady
    > zachowania szczególnej ostrożności na skrzyżowaniu dróg oraz definicja
    > znaku P-8, która brzmi:

    Uważam i co?
    Art. 3/1 mówi jedynie o zachowaniu ostrożności i unikaniu zagrożenia, do tego mamy
    jeszcze Art. 22 kilka punktów.

    Nadal nie widze problemu ze zmianą pasa, mimo P-8, jeśli zagrożenia nie wprowadzam,
    zachowuję ostrożność i ustępuję pierwszeństwa. Nic mi tej zmiany nie zabrania, a
    konstrukcja skrzyżowania i wymalowane pasy to umożliwiają.

    P-8 mówi jedynie o ruchu z pasa, a nie o zakazie jego zmiany.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 297. Data: 2015-05-19 14:56:42
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 14:28, szerszen pisze:

> [...]
    umożliwia. Pokaż mi taki paragraf, który za pomocą P-8 przyszpila mnie do danego
    pasa, jeśli po bokach mam P-1, albo P-3.

    Art 16/2 :) Zmieniając pas na lewy (przy zjeździe z ronda, bo tylko TEN
    kierunek obowiazuje na PRAWYM PASIE) nie możesz sobie zając LEWEGO pasa
    wg "widzimisie" :) Obowiązuje Cię jazda prawym pasem. Jest to
    wykroczenie z art 97 KW. :D

  • 298. Data: 2015-05-19 15:32:09
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 19 May 2015 14:56:42 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

> [...]
    > kierunek obowiazuje na PRAWYM PASIE) nie możesz sobie zając LEWEGO pasa
    > wg "widzimisie" :) Obowiązuje Cię jazda prawym pasem. Jest to

    Ale czy ty aby na pewno się dobrze czujesz?
    Ty rozumiesz co czytasz?

    Widzisz jak sie kończy twierdzenie, że wymalowane pasy na "rondzie" nie mają
    znaczenia?

    Art. który przytoczyłeś miałby znaczenie przy klasycznym "rondzie" i koncentrycznie
    wymalowanych na nim pasach (w koła), wtedy faktycznie zjeżdżając ze skrzyżowania
    powinieneś zjechać do prawej. Ale zerknij do jasnej cholery wreszcie na to jak
    wymalowane są pasy na tym rondzie w Radomiu, albo na rondzie Babka w Wawie. Oświecę
    cię w radomiu OBA psay zjeżdżają z ronda, a na Babce 3 PASY zjeżdżają z ronda. Mało
    tego, zjeżdząjąc na obu tych rondach wszystkimi pasami "jedziesz prosto" nie musisz
    nawet używać prawego migacza, bo nie skręcasz.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 299. Data: 2015-05-19 15:39:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > kierunek obowiazuje na PRAWYM PASIE) nie możesz sobie zając LEWEGO pasa
    > wg "widzimisie" :) Obowiązuje Cię jazda prawym pasem. Jest to

    z którego roku masz ten PoRD?
    bo w aktualnym jest napisane:
    Art. 16. 1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
    2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest
    obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się
    jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.

    jaki to ma związek z rondem?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 300. Data: 2015-05-19 15:40:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > (strzałki z grupy P-8) Jak widać na filmie, kierowcy olewają te strzałki
    > NAKAZU KIERUNKU JAZDY zupełnie jakby nie istniały i zmieniają sobie

    to jest tylko twoja interpretacja. Niepodparta niczym