    From: szerszen <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: rondo
    Date: Tue, 19 May 2015 11:14:39 +0200
    <mivb20$522$1@mx1.internetia.pl> <mivc1i$516$1@dont-email.me>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150513.invalid>
    <2...@t...pl>
    <1...@m...org>
    <2...@t...pl>
    <18e842lzh6x34$.dlg@myjk.org>
    <2...@t...pl>
    <j...@m...org> <mj5aa7$vs8$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <mjcvmv$hnp$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <mjeoa9$etm$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <mjeu06$78o$1@mx1.internetia.pl>

    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Czytałem, dla mnie Pablo46, który jechał wewnętrznym pasem nie
    > spowodował kolizji. Ten drugi chciał zjechać następnym zjazdem (objechac
    > rondo) a nie wolno mu było zmieniać kierunku, który wyprowadzał go z
    > ronda (strzałka/nakaz).

    :) no to chyba nie pokusiłeś się jednak o zajrzenie na google maps, to ten prawo,
    zgodnie z Twoimi wywodami miał prawo jechać na wprost bo miał P-8f ;)

    > Nie zmieni, jeśli jednak tak uważasz, daj przykład. Ja go nie widzę.

    Zmieni. Przykład już ci podałem, albo chcąc jechać do okoła musisz zmieniać pasy,
    albo nie.

    > No nie, muszę ustępować tylko pierwszenstwa i tyle oraz jeździć
    > odwrotnie do wskazówek zegara. Nic mi nie zakazuje jechać prawym pasem
    > dookoła ronda ani zmieniać sobie pasów czy kierunków.

    No więc właśnie zasadniczo musisz, ustępować pierwszeńśtwa, jeśli te pasy masz
    wymalowane jak na zwykłym skrzyżowaniu, albo nie musisz go ustępować, jeśłi masz
    klasyczne rondo. Ja wiem, że Ci nic nie zakazuje jechać prawym, przecież w tej
    kwestii zgadzamy się od dawna ;)

    > ...i zarazem ZABRANIA mi zmieniac obrany kierunek i o to chodzi.

    Ale TYLKO z tego pasa, a pas możesz zmienić.

    > Skoro
    > nie mogę już zmienić kierunku a chcę zmienić pas, muszę ustąpić
    > pierwszeństwa wszystkim, którzy zajmuja pas ruchu w danym KIERUNKU, na
    > który chcę wjechac.

    Ale przecież od samego początku o tym własnie piszę. ;)

    > Nokurwa. Ja cały czas piszę o zmianie KIERUNKU!!! a nie pasa! Ty czytać
    > nie umiesz :>

    Ja umiem, ale jak widze Tobie od jakiegoś czasu się wszystko pochrzaniło ;)
    Kłócisz się ze mną mimo iż oboje uważamy, że to nie wątkotwórca jest winny ;)

    > To nic nie wnosi. C-12 jest wymyslony właśnie po to, zebyś nie
    > kombinował jak koń pod górkę.

    Na mój rozum C12 jest wymyślony po coś zupełnie innego, niż jest obecnie stosowany na
    dużych skrzyżowaniach, które zupełnie nie mają ruchu okrężnego. I jest tam stawiany
    bez sensu, a Myjk potem ma problem ;)

    > I co ta strzałka NAKAZUJE? Objazd ronda czy wypierdalanie w podskokach z
    > ronda?

    Z ronda określonym pasem, co jest istotne.
    Natomiast powtórzę, strzałki za C12 są dopiero za pierwszym zjazdem, a wątkowa
    kolizja nastąpiła na jego wysokości ;)

    > Bo jej nie widzisz. Strzałka jest namalowana na pasie, który wyprowadza
    > z ronda. Ty (nie wiem czemu) ubzdurałeś sobie że ten pas ruchu jest
    > dookoła ronda. NIE JEST. To PROSTA ---> z ronda wpizdu.

    Ale ja nic takiego sobie nie ubzdurałem ;)
    Może poratujesz cytatem?

    > Nie, nie możesz zmienić kierunku.

    Jak zmienię pas, to i kierunki z Twoich strzałek zaczną mnie inne obowiązywać.

    > Miałeś mi pokazać dlaczego na tym
    > rondzie NIE MOŻNA objechac go zewnętrznym pasem. Żadna linia tego nie
    > zabrania. No? Pokazuj dlaczego.

    Nic takiego nie miałem Ci udowadniać, bo to nie ma nic wspólnego z tematem ;)
    To Tobie się coś ubzdurało.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń