    From: szerszen <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: rondo
    Date: Tue, 19 May 2015 14:28:06 +0200
    <mindte$rv5$1@node1.news.atman.pl> <mjf3si$vqu$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <mjf7li$fdv$1@mx1.internetia.pl>

    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Ten znak NAKAZUJE ci ZJECHAĆ z ronda TYM PASEM
    > lub w tym KIERUNKU.

    Nie, ten znak nakazuje ci zjechać z ronda tym zjazdem, jesli poruszasz sie tym pasem.
    Nie przywiązuje cię jednak do tego pasa, możesz go zmienić, a on ci tego nie
    zabrania.

    Definicja "Znak ten oznacza, że jazda Z PASA RUCHU, na którym są umieszczone, jest
    dozwolona tylko w kierunku wskazanym strzałką; połączone symbole znaków..."

    Czyli z tego pasa ruchu masz zjechać w tym miejscu, ale pas ruchu możesz zmienić, a
    on ci tego nie zabrania.

    > Nie możesz sobie z tego pasa zmienic kierunku,
    > znaczy jechać do następnego zjazdu, jak to widać na filmie (zjeżdżają z
    > wyznaczonego kierunku).

    Udowodnij że nie mogę zmienić pasa, jeśli konstrukcja skrzyżowania/drogi mi to
    umożliwia. Pokaż mi taki paragraf, który za pomocą P-8 przyszpila mnie do danego
    pasa, jeśli po bokach mam P-1, albo P-3.

    > Niezupełnie. Tutaj obowiazuje ZAKAZ zmiany pasa wynikający z...

    :) a teraz proszę o paragraf.

    > Zakazu
    > zmiany kierunku jazdy. Nie masz PRAWA jechać do następnęgo zjazdu i
    > MUSZISZ poruszać sie po pasie zgodnie z wyznaczonym kierunkiem.

    Nie prawda jest jakoby ;)

    > Teraz
    > Cie mam :]

    Jedyne co masz, to dobre samopoczucie ;)

    > Uważaj:
    > Ten obowiązek wynika bezpośrednio z Art.3/1 PoRD oraz z zasady
    > zachowania szczególnej ostrożności na skrzyżowaniu dróg oraz definicja
    > znaku P-8, która brzmi:

    Uważam i co?
    Art. 3/1 mówi jedynie o zachowaniu ostrożności i unikaniu zagrożenia, do tego mamy
    jeszcze Art. 22 kilka punktów.

    Nadal nie widze problemu ze zmianą pasa, mimo P-8, jeśli zagrożenia nie wprowadzam,
    zachowuję ostrożność i ustępuję pierwszeństwa. Nic mi tej zmiany nie zabrania, a
    konstrukcja skrzyżowania i wymalowane pasy to umożliwiają.

    P-8 mówi jedynie o ruchu z pasa, a nie o zakazie jego zmiany.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń