  • 211. Data: 2015-05-13 14:32:40
    Temat: Re: rondo
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 May 2015 12:20:01 +0200, J.F.

    > W zasadzie tak. Ale po rondzie moge jezdzic w kolko.

    Po zwykłym też "możesz".

    > Ale po rondzie wolno mi.

    "Wolno" tak samo, jak po każdym innym.

    > Moze mi nawigacja zwariowala, moze dostrzeglem korek, moze chcialem w
    > prawo, ale nie zdolalem sie przebic na prawy pas.

    To już Twój problem i Twój problem jak go rozwiązać zgodnie z przepisami,
    ale przede wszystkim, jak innym nie utrudnić ruchu i nie narazić na kolizję
    z prawidłowo poruszajacymi się pojazdami.

    > Jakie bezkolizyjne ?

    Normalne, przecież ci co z innego kierunku (z przeciwka) jadą, nie mijają
    się z Tobą bezpośrednio (czyt kolizyjnie), tylko mają obowiązek objechać
    wysepkę i dopiero wtedy skręcają.

    > Skrecam w lewo - domyslam sie ze jak mam na wjezdzie
    > zielone, to i ludzie z przeciwka maja zielone.

    No i wszystko się zgadza.

    > Dlaczego mam im ustepowac, jak juz jade po rondzie ?

    Masz ustępować, bo sygnalizacja działa i skręcasz w _lewo_.

    > Praktycznie nie ma.

    Nie ma rozróżnienia na SORO i "kwadratowe". Co znacza, że dotyczą "zwykłe"
    przepisy. Ty się pieklisz, że nie ma oddzielnych przepisów. No, nie ma
    oddzielnych. Są wspólne dla wszystkich skrzyżowań.

    Masz na SORO światła, objeżdżasz wysepkę i jedziesz jak na "zwykłym"
    skrzyżowaniu, czyli jeśli skręcasz w lewo, to ustępujesz wjeżdżająym. Nie
    masz świateł, objeżdżasz wysepkę i masz prawo zjechać ze skrzyżowania, bo
    tamtych obowiązuje A-7.

    > W ustawie wymienione bodajze jeden raz, wiec widac innosc s.o.r.o, ale
    > nie bardzo wiadomo jaka, w rozporzadzeniu o znakach tylko lakoniczne
    > wskazowki.

    Nie ma szczególnej mowy o SORO, jest tylko wyszczególnienie, że na SORO
    można wyprzedzać z prawej. Żadne inne różnice nie są wykazane w ustawie, bo
    ich NIE MA.

    > Wiec z tych przepisow to zostaje glownie ten, ze chcac na skrzyzowaniu
    > skrecic w lewo nalezy przed skrzyzowaniem zblizyc sie do srodka jezdni
    > lub lewej krawedzi, jesli jednokierunkowa :-P

    > Nie mowie nie, ale jakos z glowa skanalizowane.
    > A tu w jednym mamy dziwne pasy, na dwoch innych
    > zielone dla jednych i pierwszenstwo dla drugich ...

    Ale przecież to nie jest domena tylko SORO. Zwykłe skrzyżowania też się
    różnią gabarytami, stopniem skanalizowania, oznakowania itd. i jakoś nie
    widzę takich dramatycznych problemów.

    > A to chyba cos mylisz. Bez swiatel poprawia bezpieczenstwo zwykle rondo,
    > gdzie jednak trzeba troche zwolnic, pod warunkiem ze ma latarnie
    > oswietlajaca noca wyspe :-).
    > A takie wielopasowe, z wielopasowymi wjazdami i zjazdami - koszmar jakis
    > :-)

    Można sobie żartować i podążać w opary absurdu, ale fakt jest taki, że
    jadąc zgodnie z przepisami rondo jest szybsze i bezpieczniejsze. Na idiotów
    nie patrzących na znaki się nic nie poradzi -- i na zwykłym też może
    wyjechać z podporządkowanej, albo pod prąd pojechać.

    --
    Pozdor Myjk

  • 212. Data: 2015-05-13 14:34:04
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-13 o 14:12, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie. Jedynie ZNAKI POZIOME (strzałki) :) W koncu to NAKAZY kierunku
    > ruchu. Linia przerywana nie jest NAKAZEM linia ciągła jakby tak...

    8m/data=!3m1!1e3

> [...]
    > dozwolona tylko w kierunku wskazanym strzałką; połączone symbole znaków
    > P-8a, P-8b lub P-8c oznaczają zezwolenie na ruch w kierunkach wskazanych
    > strzałkami kierunkowymi."
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_poziome
    >

    > "Strzałki kierunkowe umieszczane są na poszczególnych pasach ruchu na
    > skrzyżowaniach. Oznaczają one, że przejazd przez skrzyżowanie z pasa
    > ruchu, na którym są umieszczone, jest dozwolony w kierunku wskazanym
    > strzałką. Strzałki naprowadzające oznaczają, że pas ruchu, na którym są
    > umieszczone, kończy się lub w dalszej części jest przeznaczony dla

    Tak tylko w podsumowaniu. Pablo46 jadąc zgodnie z NAKAZEM KIERUNKU
    (strzałka) wykonywał manewr poprawnie. Gość z jego prawej strony, nie
    zachował NAKAZU jazdy zgodnie z kierunkiem (strzałka) i nie wolno mu
    było go zmieniać. Wcale się nie dziwię że ktoś mu zwrócił uwagę,
    ponieważ WINA _nie_ leży po jego stronie.

    Oczywiście "Myjk" jak zwykle się "Myli" :)

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 213. Data: 2015-05-13 14:35:00
    Temat: Re: rondo Babka.
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe

    No i?
    Przecież o to właśnie chodzi, a to że Ty masz problem z tym że na Babce wszystkie
    pasy wywala na pierwszym zjeździe
    szerszeń

    Co innego jest na Google Maps, a co innego jest na Street View. To samo rondo Babka
    na pierwszym jest turbinowe, a na drugim jest klasyczne. Różnią się oznakowaniem
    poziomym. Pionowego nie sprawdzałem.

  • 214. Data: 2015-05-13 14:35:34
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 13 May 2015 14:12:30 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

> [...]

    > Nie, nie wystarczy. Pomaluj całe rondo w linie przerywane i niczego to
    > nie zmieni. Jesli jednak dodasz "strzałki" to wtedy tak.

    Co próbujesz zasugerować?
    Bo nie wiem czy łapię.

    Sugerujesz, że jak wjeżdzasz na "rondo" 3 pasmową jezdnią, gdzie środkowy pas jest
    tylko do jazdy na wprost, to tniesz środkiem przez wyspę, bo taki kierunek Ci
    wyznacza? ;)

    A jak na lewym masz strzałki na wprost i w lewo, to możesz jechać po rondzie zgodnie
    z ruchem wskazówek zegara?

    Chyba się trocę zagalopowałeś, albo nie do końca potrafisz przekazać myśl.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 215. Data: 2015-05-13 14:43:30
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-13 o 14:35, szerszen pisze:

> [...]
    tylko do jazdy na wprost, to tniesz środkiem przez wyspę, bo taki kierunek Ci

    No nie głupiej. Jadę TYM pasem i go nie mogę już zmienić. Jak strzałki
    nie będzie, to mogę sobie zmieniac pasy jak mi pasuje.

    > A jak na lewym masz strzałki na wprost i w lewo, to możesz jechać po rondzie
    zgodnie z ruchem wskazówek zegara?

    A przed rondem nie ma czasem c-12?

    > Chyba się trocę zagalopowałeś, albo nie do końca potrafisz przekazać myśl.

    Próbuję przepchnać coś o czym wielu tutaj nie pisze. Czyli o ZNAKACH
    poziomych, które są znakami NAKAZU a nie informacją :>

  • 216. Data: 2015-05-13 14:53:00
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > Oznakowanie poziome ronda turbinowego nie jest zgodne z oznakowaniem
    > poziomym południowej JPII.

    > A z jakiego to powodu?

    > Przecież pasy na tym skrzyżowaniu są malowane w identyczny sposób jak na
    wzmiankowanym "rondzie" w Radomiu.
    > szerszeń

    Będąc na turbinowym można wjechać w Słomińskiego z wszystkich pasów.
    Na JPII oznakowanie poziome pokazuje, że w Słomińskiego można wjechać
    tylko z prawego.

  • 217. Data: 2015-05-13 15:05:20
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 13 May 2015 14:53:00 +0200
    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > Będąc na turbinowym można wjechać w Słomińskiego z wszystkich pasów.
    > Na JPII oznakowanie poziome pokazuje, że w Słomińskiego można wjechać
    > tylko z prawego.

    No i?
    Dokładnie to samo masz na rondzie w Radomiu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 218. Data: 2015-05-13 15:08:28
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 13 May 2015 14:43:30 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Próbuję przepchnać coś o czym wielu tutaj nie pisze. Czyli o ZNAKACH
    > poziomych, które są znakami NAKAZU a nie informacją :>

    W przypadku wątkowego "ronda" w Radomiu, czy warszawskiego Babka, zarówno znaki
    poziome, jak i F10 mają charakter bardziej informacyjny. A nawet jeśli potraktujemy
    je jako nakazu, to nijak nie daje im to nadrzędności w stosunku do wymalowanych pasów
    na samym skrzyżowaniu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 219. Data: 2015-05-13 15:34:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    >W przypadku wątkowego "ronda" w Radomiu, czy warszawskiego Babka,
    >zarówno znaki poziome, jak i F10 mają charakter bardziej
    >informacyjny. A nawet jeśli potraktujemy je jako nakazu,

    Co prawda F to "znaki uzupelniajace" ale
    "znak F-10 ,,kierunki na pasach ruchu" wskazuje dozwolone, zgodnie ze

    strzalkami umieszczonymi na znaku, kierunki jazdy z poszczegolnych
    pasow ruchu."

    Tak wiec ... znak nakazu ? Czy informacyjny, o nakazie zapisanym nie
    wiadomo gdzie ?

    Czy raczej informacyjny o zakazie ? :-)

    Tak czy inaczej - nie wolno inaczej z danego pasa ruchu :-)

    Podobnie np znak informacyjny D3 o jezdni jednokierunkowej.

    Niby tylko informacyjny, a zawrocic i pojechac w przeciwna strone nie
    wolno, mimo, ze zakazu nie ma :-)

    >to nijak nie daje im to nadrzędności w stosunku do wymalowanych pasów
    >na samym skrzyżowaniu.

    Jesli jednak przyjac interpretacje ze tam sa dwa pasy wjazdowe
    krzyzujace sie z dwoma pasami prowadzacymi do wyjazdu, to znow sie
    sprawa zmienia ...

    J.

  • 220. Data: 2015-05-13 16:47:53
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 13 May 2015 15:34:03 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jesli jednak przyjac interpretacje ze tam sa dwa pasy wjazdowe
    > krzyzujace sie z dwoma pasami prowadzacymi do wyjazdu, to znow sie
    > sprawa zmienia ...

    Nic się nie zmienia, jeśłi przepisy traktujemy w sposób uniwersalny, przystający do
    skrzyżowania dowolnej wielkości, a nie zmieniamy je na przeciwne, tylko dlatego, że
    się "rondo" skurczyło.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń