eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyrondo kolizja i insiura...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 382

  • 211. Data: 2015-05-13 14:32:40
    Temat: Re: rondo
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 May 2015 12:20:01 +0200, J.F.

    > W zasadzie tak. Ale po rondzie moge jezdzic w kolko.

    Po zwykłym też "możesz".

    >>Ja też nie jeżdżę w kółko, bo to jest skrzyżowanie. Przejeżdżam przez
    >>nie,
    >>albo zmieniam kierunek.
    > Ale po rondzie wolno mi.

    "Wolno" tak samo, jak po każdym innym.

    > Moze mi nawigacja zwariowala, moze dostrzeglem korek, moze chcialem w
    > prawo, ale nie zdolalem sie przebic na prawy pas.

    To już Twój problem i Twój problem jak go rozwiązać zgodnie z przepisami,
    ale przede wszystkim, jak innym nie utrudnić ruchu i nie narazić na kolizję
    z prawidłowo poruszajacymi się pojazdami.

    >> Więc i Ty zacznij traktować rondo jako skrzyżowanie, służące do zmiany
    >> (lub nie) kierunku, z tą różnicą, że skręcasz w lewo bezkolizyjnie,
    >> jadąc po
    > Jakie bezkolizyjne ?

    Normalne, przecież ci co z innego kierunku (z przeciwka) jadą, nie mijają
    się z Tobą bezpośrednio (czyt kolizyjnie), tylko mają obowiązek objechać
    wysepkę i dopiero wtedy skręcają.

    > Skrecam w lewo - domyslam sie ze jak mam na wjezdzie
    > zielone, to i ludzie z przeciwka maja zielone.

    No i wszystko się zgadza.

    > Dlaczego mam im ustepowac, jak juz jade po rondzie ?

    Masz ustępować, bo sygnalizacja działa i skręcasz w _lewo_.

    >>> Po pierwsze - bo nie ma u nas zadnych przepisow regulujacych ruch po
    >>> rondach,
    >> Nie no, chyba skiełznę. :P Jak nie ma, jak są. Problem w tym, że nie
    >> chcesz przyjąć do wiadomości, że rondo to skrzyżowanie i takie dotyczą
    >> go przepisy.
    > Praktycznie nie ma.

    Nie ma rozróżnienia na SORO i "kwadratowe". Co znacza, że dotyczą "zwykłe"
    przepisy. Ty się pieklisz, że nie ma oddzielnych przepisów. No, nie ma
    oddzielnych. Są wspólne dla wszystkich skrzyżowań.

    Masz na SORO światła, objeżdżasz wysepkę i jedziesz jak na "zwykłym"
    skrzyżowaniu, czyli jeśli skręcasz w lewo, to ustępujesz wjeżdżająym. Nie
    masz świateł, objeżdżasz wysepkę i masz prawo zjechać ze skrzyżowania, bo
    tamtych obowiązuje A-7.

    > W ustawie wymienione bodajze jeden raz, wiec widac innosc s.o.r.o, ale
    > nie bardzo wiadomo jaka, w rozporzadzeniu o znakach tylko lakoniczne
    > wskazowki.

    Nie ma szczególnej mowy o SORO, jest tylko wyszczególnienie, że na SORO
    można wyprzedzać z prawej. Żadne inne różnice nie są wykazane w ustawie, bo
    ich NIE MA.

    > Wiec z tych przepisow to zostaje glownie ten, ze chcac na skrzyzowaniu
    > skrecic w lewo nalezy przed skrzyzowaniem zblizyc sie do srodka jezdni
    > lub lewej krawedzi, jesli jednokierunkowa :-P

    >>> a po drugie - bo teraz sie pojawily jakies dziwne wynalazki.
    >>> Ronda i nie ronda...
    >>Ronda skanalizowane to dobre rozwiązania.
    > Nie mowie nie, ale jakos z glowa skanalizowane.
    > A tu w jednym mamy dziwne pasy, na dwoch innych
    > zielone dla jednych i pierwszenstwo dla drugich ...

    Ale przecież to nie jest domena tylko SORO. Zwykłe skrzyżowania też się
    różnią gabarytami, stopniem skanalizowania, oznakowania itd. i jakoś nie
    widzę takich dramatycznych problemów.

    >> Przy sygnalizacji zachowują się jak zwyczajne skrzyżowania, przy braku
    >> sygnalizacji zwiększają "równowagę" przepływu i znacznie
    >> bezpieczeństwo.
    > A to chyba cos mylisz. Bez swiatel poprawia bezpieczenstwo zwykle rondo,
    > gdzie jednak trzeba troche zwolnic, pod warunkiem ze ma latarnie
    > oswietlajaca noca wyspe :-).
    > A takie wielopasowe, z wielopasowymi wjazdami i zjazdami - koszmar jakis
    > :-)

    Można sobie żartować i podążać w opary absurdu, ale fakt jest taki, że
    jadąc zgodnie z przepisami rondo jest szybsze i bezpieczniejsze. Na idiotów
    nie patrzących na znaki się nic nie poradzi -- i na zwykłym też może
    wyjechać z podporządkowanej, albo pod prąd pojechać.

    --
    Pozdor Myjk


  • 212. Data: 2015-05-13 14:34:04
    Temat: Re: rondo
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-13 o 14:12, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 2015-05-13 o 13:53, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości
    >>>>> https://www.youtube.com/watch?v=E7FXXWqYm5k tak jak na tym filmie?
    >>>> - To autobus może zawrócić jadąc prawym pasem?
    >>>> - Tak. A jaki przepis tego zabrania? Żaden proszę Pani. Ustawiam się na
    >>>> prawym pasie i mogę jeździć w kółko prawym pasem na rondzie.
    >>>
    >>> Dla tych co filmu nie obejrzą, powinieneś dopisac że są to słowa
    >>> POLICJANTA skierowane do "pseudokierowcy":)
    >>>
    >>> A coś zabrania jeździć prawym pasem dookoła ronda?
    >>
    >> Wyznaczone pasy moga zabronic.
    >
    > Nie. Jedynie ZNAKI POZIOME (strzałki) :) W koncu to NAKAZY kierunku
    > ruchu. Linia przerywana nie jest NAKAZEM linia ciągła jakby tak...
    >>
    >>> C-12 wyraźnie pokazuje kierunek poruszania się po rondzie. Każdy zjazd
    >>> z ronda jest zmianą tego kierunku i obowiązuje tutaj zasada 22p4 czyli
    >>> zjeżdzając z ronda WEWNETRZNYM (lewym) pasem musimy ustąpić
    >>> pierwszeństwa temu, kto jeździ sobie zewnętrznym (prawym) pasem
    >>> dookoła ronda, jesli oczywiście NIE MA LINII CIAGŁEJ,
    >>> !_zabraniającej_! okrążanie ronda :)
    >>
    >> Patrz na to radomskie, od ktorego sie zaczelo.
    >> https://www.google.pl/maps/@51.4275733,21.1500434,15
    8m/data=!3m1!1e3
    >>
    >> ciaglej linii zabraniajacej nie ma, ale wystarczy przerywana, aby nie
    >> bylo watpliwosci, ze ktos tu pas zmienia i musi ustapic pierwszenstwa.
    >
    >
    > Nie, nie wystarczy. Pomaluj całe rondo w linie przerywane i niczego to
    > nie zmieni. Jesli jednak dodasz "strzałki" to wtedy tak.
    >>
    >> I tylko w przypadku rozpatrywanym od poczatku rodza sie watpliwosci :-)
    >> Ale jazdy w kolko prawym pasem nie dotycza ...
    >
    > Takie małe przytoczenie definicji, jeśli ktoś ma problem :
    >
    > UWAGA "OBRAZEK TEKSTOWY"
    >
    > ^
    > |
    > |
    >
    > (strzałka kierunkowa na wprost)
    >
    > "Znak ten oznacza, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczone, jest
    > dozwolona tylko w kierunku wskazanym strzałką; połączone symbole znaków
    > P-8a, P-8b lub P-8c oznaczają zezwolenie na ruch w kierunkach wskazanych
    > strzałkami kierunkowymi."
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_poziome
    >
    >
    > "Strzałki kierunkowe umieszczane są na poszczególnych pasach ruchu na
    > skrzyżowaniach. Oznaczają one, że przejazd przez skrzyżowanie z pasa
    > ruchu, na którym są umieszczone, jest dozwolony w kierunku wskazanym
    > strzałką. Strzałki naprowadzające oznaczają, że pas ruchu, na którym są
    > umieszczone, kończy się lub w dalszej części jest przeznaczony dla
    > określonych pojazdów (np. autobusy)."
    >
    > http://drogowe.republika.pl/poz.htm
    >

    Tak tylko w podsumowaniu. Pablo46 jadąc zgodnie z NAKAZEM KIERUNKU
    (strzałka) wykonywał manewr poprawnie. Gość z jego prawej strony, nie
    zachował NAKAZU jazdy zgodnie z kierunkiem (strzałka) i nie wolno mu
    było go zmieniać. Wcale się nie dziwię że ktoś mu zwrócił uwagę,
    ponieważ WINA _nie_ leży po jego stronie.

    Oczywiście "Myjk" jak zwykle się "Myli" :)

    --
    LordBluzg(R)
    Have you heard the news? The dogs are dead!
    You better stay home and do as you're told.
    Get out of the road if you want to grow old.


  • 213. Data: 2015-05-13 14:35:00
    Temat: Re: rondo Babka.
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>


    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:20150513135029.3d11371c96c6f4a3b0dfe56f@tlen.pl
    ...
    On Wed, 13 May 2015 13:32:30 +0200
    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe

    No i?
    Przecież o to właśnie chodzi, a to że Ty masz problem z tym że na Babce wszystkie
    pasy wywala na pierwszym zjeździe
    szerszeń

    Co innego jest na Google Maps, a co innego jest na Street View. To samo rondo Babka
    na pierwszym jest turbinowe, a na drugim jest klasyczne. Różnią się oznakowaniem
    poziomym. Pionowego nie sprawdzałem.


  • 214. Data: 2015-05-13 14:35:34
    Temat: Re: rondo
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 13 May 2015 14:12:30 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:



    > Nie. Jedynie ZNAKI POZIOME (strzałki) :) W koncu to NAKAZY kierunku
    > ruchu. Linia przerywana nie jest NAKAZEM linia ciągła jakby tak...

    > Nie, nie wystarczy. Pomaluj całe rondo w linie przerywane i niczego to
    > nie zmieni. Jesli jednak dodasz "strzałki" to wtedy tak.

    Co próbujesz zasugerować?
    Bo nie wiem czy łapię.

    Sugerujesz, że jak wjeżdzasz na "rondo" 3 pasmową jezdnią, gdzie środkowy pas jest
    tylko do jazdy na wprost, to tniesz środkiem przez wyspę, bo taki kierunek Ci
    wyznacza? ;)

    A jak na lewym masz strzałki na wprost i w lewo, to możesz jechać po rondzie zgodnie
    z ruchem wskazówek zegara?

    Chyba się trocę zagalopowałeś, albo nie do końca potrafisz przekazać myśl.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń


  • 215. Data: 2015-05-13 14:43:30
    Temat: Re: rondo
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-13 o 14:35, szerszen pisze:
    > On Wed, 13 May 2015 14:12:30 +0200
    > LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:
    >
    >
    >
    >> Nie. Jedynie ZNAKI POZIOME (strzałki) :) W koncu to NAKAZY kierunku
    >> ruchu. Linia przerywana nie jest NAKAZEM linia ciągła jakby tak...
    >
    >> Nie, nie wystarczy. Pomaluj całe rondo w linie przerywane i niczego to
    >> nie zmieni. Jesli jednak dodasz "strzałki" to wtedy tak.
    >
    > Co próbujesz zasugerować?
    > Bo nie wiem czy łapię.
    >
    > Sugerujesz, że jak wjeżdzasz na "rondo" 3 pasmową jezdnią, gdzie środkowy pas jest
    tylko do jazdy na wprost, to tniesz środkiem przez wyspę, bo taki kierunek Ci
    wyznacza? ;)

    No nie głupiej. Jadę TYM pasem i go nie mogę już zmienić. Jak strzałki
    nie będzie, to mogę sobie zmieniac pasy jak mi pasuje.
    >
    > A jak na lewym masz strzałki na wprost i w lewo, to możesz jechać po rondzie
    zgodnie z ruchem wskazówek zegara?

    A przed rondem nie ma czasem c-12?
    >
    > Chyba się trocę zagalopowałeś, albo nie do końca potrafisz przekazać myśl.
    >
    Próbuję przepchnać coś o czym wielu tutaj nie pisze. Czyli o ZNAKACH
    poziomych, które są znakami NAKAZU a nie informacją :>

    --
    LordBluzg(R)
    Have you heard the news? The dogs are dead!
    You better stay home and do as you're told.
    Get out of the road if you want to grow old.


  • 216. Data: 2015-05-13 14:53:00
    Temat: Re: rondo Babka.
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>


    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:20150513142908.f65035a85e3c2616d4b8c2a8@tlen.pl
    ...
    On Wed, 13 May 2015 14:15:23 +0200
    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > Oznakowanie poziome ronda turbinowego nie jest zgodne z oznakowaniem
    > poziomym południowej JPII.

    > A z jakiego to powodu?

    > Przecież pasy na tym skrzyżowaniu są malowane w identyczny sposób jak na
    wzmiankowanym "rondzie" w Radomiu.
    > szerszeń

    Będąc na turbinowym można wjechać w Słomińskiego z wszystkich pasów.
    Na JPII oznakowanie poziome pokazuje, że w Słomińskiego można wjechać
    tylko z prawego.


  • 217. Data: 2015-05-13 15:05:20
    Temat: Re: rondo Babka.
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 13 May 2015 14:53:00 +0200
    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:


    > Będąc na turbinowym można wjechać w Słomińskiego z wszystkich pasów.
    > Na JPII oznakowanie poziome pokazuje, że w Słomińskiego można wjechać
    > tylko z prawego.

    No i?
    Dokładnie to samo masz na rondzie w Radomiu.


    --
    pozdrawiam
    szerszeń


  • 218. Data: 2015-05-13 15:08:28
    Temat: Re: rondo
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 13 May 2015 14:43:30 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Próbuję przepchnać coś o czym wielu tutaj nie pisze. Czyli o ZNAKACH
    > poziomych, które są znakami NAKAZU a nie informacją :>

    W przypadku wątkowego "ronda" w Radomiu, czy warszawskiego Babka, zarówno znaki
    poziome, jak i F10 mają charakter bardziej informacyjny. A nawet jeśli potraktujemy
    je jako nakazu, to nijak nie daje im to nadrzędności w stosunku do wymalowanych pasów
    na samym skrzyżowaniu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń


  • 219. Data: 2015-05-13 15:34:03
    Temat: Re: rondo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:
    >> Próbuję przepchnać coś o czym wielu tutaj nie pisze. Czyli o
    >> ZNAKACH
    >> poziomych, które są znakami NAKAZU a nie informacją :>

    >W przypadku wątkowego "ronda" w Radomiu, czy warszawskiego Babka,
    >zarówno znaki poziome, jak i F10 mają charakter bardziej
    >informacyjny. A nawet jeśli potraktujemy je jako nakazu,

    Co prawda F to "znaki uzupelniajace" ale
    "znak F-10 ,,kierunki na pasach ruchu" wskazuje dozwolone, zgodnie ze

    strzalkami umieszczonymi na znaku, kierunki jazdy z poszczegolnych
    pasow ruchu."

    Tak wiec ... znak nakazu ? Czy informacyjny, o nakazie zapisanym nie
    wiadomo gdzie ?

    Czy raczej informacyjny o zakazie ? :-)



    Tak czy inaczej - nie wolno inaczej z danego pasa ruchu :-)

    Podobnie np znak informacyjny D3 o jezdni jednokierunkowej.

    Niby tylko informacyjny, a zawrocic i pojechac w przeciwna strone nie
    wolno, mimo, ze zakazu nie ma :-)



    >to nijak nie daje im to nadrzędności w stosunku do wymalowanych pasów
    >na samym skrzyżowaniu.


    Jesli jednak przyjac interpretacje ze tam sa dwa pasy wjazdowe
    krzyzujace sie z dwoma pasami prowadzacymi do wyjazdu, to znow sie
    sprawa zmienia ...

    J.


  • 220. Data: 2015-05-13 16:47:53
    Temat: Re: rondo
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 13 May 2015 15:34:03 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:



    > Jesli jednak przyjac interpretacje ze tam sa dwa pasy wjazdowe
    > krzyzujace sie z dwoma pasami prowadzacymi do wyjazdu, to znow sie
    > sprawa zmienia ...

    Nic się nie zmienia, jeśłi przepisy traktujemy w sposób uniwersalny, przystający do
    skrzyżowania dowolnej wielkości, a nie zmieniamy je na przeciwne, tylko dlatego, że
    się "rondo" skurczyło.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

strony : 1 ... 10 ... 21 . [ 22 ] . 23 ... 30 ... 39


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: