  • 201. Data: 2015-05-13 13:09:24
    Temat: Re: rondo
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 13 May 2015 12:58:56 +0200
    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > Do tego prowadzi twoja teoria.

    Absolutnie nie, ale jak widze rozumiesz to dopiero jak Ci się rondo odpowiednio
    powiększy.

    > Jeżeli chcesz podyskutować o większych skrzyżowaniach oznaczonych C-12
    > to załóż oddzielny wątek. W tym wątku ja dyskutuję o rondzie w Radomiu.

    Ale rondo to rodno i przepisy na nich, niezależnie od tego czy sa małe, czy duże, to
    są identyczne.

    > Nie mam zamiaru tworzyć teorii praw ruchu słusznych dla wszystkich rond.

    Alez nikt od Ciebie tego nie wymaga. Mądrzejsi już stworzyli właśnie uniwersalne
    przepisy które stosuje się i do małego i do wielkiego "ronda" i do placy oznaczonego
    C12. Ty masz się ich tylko nauczyć i stosować.

    > Ronda trzeba rozpatrywać indywidualnie, w zależności od tego jak są oznakowane.

    Nie, należy stosować się do znaków pionowych i poziomych i PoRD. Wszędzie obowiązuje
    to samo, wielkosć skrzyżowania nie ma znaczenia. Zrozum to.

    > Napisz o co ci chodzi. Jakie inne przepisy ? Jakie 1000 innych skrzyżowań ?

    Napisałem poniżej.

    > Tym zjazdem jemu nie wolno zjechać, bo tam jest linia ciągła.

    Przetrzyj okularki. Wszystkie trzy pasy zjeżdzają, a ty jesteś na środkowym.

    > Ja jade dalej swoim pasem,
    > bo on tak jest namalowany i nie przecinam żadnego pasa.

    ?? Jak jedziesz dalej swoim pasem to zjeżdzasz własnie pierwszym zjazdem ;)

    > Są wyznaczone pasy dookoła
    > ronda.
    > Nie będę dyskutował o rondzie Babka, bo to jest całkowicie inaczej oznakowane rondo
    > niż to w Radomiu.

    Mało że jesteś jakiś upośledzony w rejonach wzroku, to jeszcze nie widzisz analogi
    pomiedzy tymi skrzyżowaniami i wymalowanymi na nich pasach.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 202. Data: 2015-05-13 13:20:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    dojeższasz do pierwszego zjazdu i chcesz jechać dalej, a gość z wewnętrznego pasa
    chce tym zjazdem zjechać, według Ciebie, jak rozumiem, tniesz dalej, przecinasz jego
    pas i jeśli on w ciebie walnie, to jego wina?

    > https://www.youtube.com/watch?v=E7FXXWqYm5k tak jak na tym filmie?

    - To autobus może zawrócić jadąc prawym pasem?
    - Tak. A jaki przepis tego zabrania? Żaden proszę Pani. Ustawiam się na
    prawym pasie i mogę jeździć w kółko prawym pasem na rondzie.

    :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 203. Data: 2015-05-13 13:32:30
    Temat: Re: rondo turbinowe.
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe

  • 204. Data: 2015-05-13 13:40:33
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-13 o 13:20, masti pisze:

> [...]
    > - Tak. A jaki przepis tego zabrania? Żaden proszę Pani. Ustawiam się na
    > prawym pasie i mogę jeździć w kółko prawym pasem na rondzie.

    Dla tych co filmu nie obejrzą, powinieneś dopisac że są to słowa
    POLICJANTA skierowane do "pseudokierowcy":)

    A coś zabrania jeździć prawym pasem dookoła ronda? C-12 wyraźnie
    pokazuje kierunek poruszania się po rondzie. Każdy zjazd z ronda jest
    zmianą tego kierunku i obowiązuje tutaj zasada 22p4 czyli zjeżdzając z
    ronda WEWNETRZNYM (lewym) pasem musimy ustąpić pierwszeństwa temu, kto
    jeździ sobie zewnętrznym (prawym) pasem dookoła ronda, jesli oczywiście
    NIE MA LINII CIAGŁEJ, !_zabraniającej_! okrążanie ronda :)

    --
    LordBluzg(R)
    Have you heard the news? The dogs are dead!

  • 205. Data: 2015-05-13 13:50:29
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 13 May 2015 13:32:30 +0200
    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe

    No i?
    Przecież o to właśnie chodzi, a to że Ty masz problem z tym że na Babce wszystkie
    pasy wywala na pierwszym zjeździe, to Twój problem, po prostu to duże rondo.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 206. Data: 2015-05-13 13:53:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości

    >Dla tych co filmu nie obejrzą, powinieneś dopisac że są to słowa
    >POLICJANTA skierowane do "pseudokierowcy":)
    >
    >A coś zabrania jeździć prawym pasem dookoła ronda?

    Wyznaczone pasy moga zabronic.

> [...]
    > ustąpić pierwszeństwa temu, kto jeździ sobie zewnętrznym (prawym)
    > pasem dookoła ronda, jesli oczywiście NIE MA LINII CIAGŁEJ,

    Patrz na to radomskie, od ktorego sie zaczelo.
    https://www.google.pl/maps/@51.4275733,21.1500434,15
    8m/data=!3m1!1e3

    ciaglej linii zabraniajacej nie ma, ale wystarczy przerywana, aby nie
    bylo watpliwosci, ze ktos tu pas zmienia i musi ustapic pierwszenstwa.

    I tylko w przypadku rozpatrywanym od poczatku rodza sie watpliwosci
    :-)
    Ale jazdy w kolko prawym pasem nie dotycza ...

    J.

  • 207. Data: 2015-05-13 14:00:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Wyznaczone pasy moga zabronic.

    to znaczy, że prawy pas nie jest wyznaczony

  • 208. Data: 2015-05-13 14:12:30
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-13 o 13:53, J.F. pisze:

    > Wyznaczone pasy moga zabronic.

    Nie. Jedynie ZNAKI POZIOME (strzałki) :) W koncu to NAKAZY kierunku
    ruchu. Linia przerywana nie jest NAKAZEM linia ciągła jakby tak...

> [...]
    >
    > ciaglej linii zabraniajacej nie ma, ale wystarczy przerywana, aby nie
    > bylo watpliwosci, ze ktos tu pas zmienia i musi ustapic pierwszenstwa.

    Nie, nie wystarczy. Pomaluj całe rondo w linie przerywane i niczego to
    nie zmieni. Jesli jednak dodasz "strzałki" to wtedy tak.

    > I tylko w przypadku rozpatrywanym od poczatku rodza sie watpliwosci :-)
    > Ale jazdy w kolko prawym pasem nie dotycza ...

    Takie małe przytoczenie definicji, jeśli ktoś ma problem :

    UWAGA "OBRAZEK TEKSTOWY"

    ^

    (strzałka kierunkowa na wprost)

    "Znak ten oznacza, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczone, jest
    dozwolona tylko w kierunku wskazanym strzałką; połączone symbole znaków
    P-8a, P-8b lub P-8c oznaczają zezwolenie na ruch w kierunkach wskazanych
    strzałkami kierunkowymi."

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_poziome

    "Strzałki kierunkowe umieszczane są na poszczególnych pasach ruchu na
    skrzyżowaniach. Oznaczają one, że przejazd przez skrzyżowanie z pasa
    ruchu, na którym są umieszczone, jest dozwolony w kierunku wskazanym
    strzałką. Strzałki naprowadzające oznaczają, że pas ruchu, na którym są
    umieszczone, kończy się lub w dalszej części jest przeznaczony dla
    określonych pojazdów (np. autobusy)."

    http://drogowe.republika.pl/poz.htm

  • 209. Data: 2015-05-13 14:15:23
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > Powyższe rondo nie jest rondem turbinowym, więc nie pisz głupot, że ja będę
    > tu jeździł tak samo jak na rondzie turbinowym.

    > jeszcze raz zerknij.
    > szerszen

    Wyjaśniło się. Są różne zdjęcia. Na Google Maps jest to rondo turbinowe,
    natomiast na Street View to samo rondo jest klasyczne.
    Oznakowanie poziome ronda turbinowego nie jest zgodne z oznakowaniem
    poziomym południowej JPII. Pewnie były problemy i chyba dlatego zmienili.
    Nie sprawdzałem innych segmentów ronda.

  • 210. Data: 2015-05-13 14:29:08
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 13 May 2015 14:15:23 +0200
    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > Oznakowanie poziome ronda turbinowego nie jest zgodne z oznakowaniem
    > poziomym południowej JPII.

    ???
    A z jakiego to powodu?

    Przecież pasy na tym skrzyżowaniu są malowane w identyczny sposób jak na
    wzmiankowanym "rondzie" w Radomiu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń