  • 1. Data: 2009-09-27 15:19:39
    Temat: reprodukcja szczegółów według fotopolis
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Cytat z testu Pansonica GF1 na portalu Fotopolis
    http://fotopolis.pl/index.php?n=9641

    "Reprodukcja szczegółów w modelu GF1 jest na bardzo przyzwoitym
    poziomie. Jest trochę słabsza niż w lustrzankach takich jak Nikon D5000
    czy Canon 500D jednak jest dużo lepsza od przeciętnego kompaktu. W
    porównaniu z bezpośrednim konkurentem jakim jest Olympus E-P1, GF1
    wypada delikatnie gorzej co jest spowodowane słabszym wyostrzeniem niż w
    E-P1."

    Janko a mówiłeś że będzie hit ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 2. Data: 2009-09-27 16:21:19
    Temat: Re: reprodukcja szczegółów według fotopolis
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    cichybartko pisze:
> [...]
    > porównaniu z bezpośrednim konkurentem jakim jest Olympus E-P1, GF1
    > wypada delikatnie gorzej co jest spowodowane słabszym wyostrzeniem niż w

    Opieram się o matrycę wcześniejszej wersji mając nadzieję, że tego nie
    popsują.
    A na podstawie tego artykułu nie można czegokolwiek powiedzieć. Tam
    nawet nie ma zdjęć 1:1 (że nie wspomnę o takich niewyostrzonych, bo
    tylko wtedy można mieć materiał do badań). W ogóle te recenzje to trzeba
    mocno interpretować, mam wrażenie, że pisane są do zawodowych zwiedzaczy
    media marktów...

    A tak apropo pena - mój problem jak się okazało nie jest tylko moim
    problemem:
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/EP1/EP1BLUR.HT

    Czy ja kiedyś sobie w końcu kupię mały aparat, który po prostu działa
    jak należy? :(

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-09-27 16:27:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Sep., 17:19, cichybartko <c...@g...com> wrote:
> [...]
    > porównaniu z bezpośrednim konkurentem jakim jest Olympus E-P1, GF1
    > wypada delikatnie gorzej co jest spowodowane słabszym wyostrzeniem niż w

    toz to dyletancki opis.

    co to jest reprodukcja szczegolow ?

    najprawdopodobniej autor tej wypowiedzi ma na mysli rozdzielczosc .

    - a ta zalezy od MATRYCY i OBIEKTYWU - koniugacja , od obu na raz.

    z jakimi obiektywami porownuje ?

    samo body ma taka rozdzielczosc jak podaje opis = rozdzielczosci
    matrycy tyle ze samo zdjecia nie robi.

  • 4. Data: 2009-09-27 17:00:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    cichybartko pisze:
    > porównaniu z bezpośrednim konkurentem jakim jest Olympus E-P1, GF1
    > wypada delikatnie gorzej co jest spowodowane słabszym wyostrzeniem niż w
    > E-P1."

    A co ma wspólnego wyostrzanie z reprodukcją szczegółów? Jeśli od tego by
    zależała reprodukcja szczegółów, to nie musiałbym się przesiadać na K7,
    żeby mieć reprodukcję większej liczby szczegółów. Wystarczyłaby mi
    matryca 6Mpx i Unsharp Mask :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-09-27 18:57:54
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > zależała reprodukcja szczegółów, to nie musiałbym się przesiadać na K7,
    > żeby mieć reprodukcję większej liczby szczegółów. Wystarczyłaby mi

    Ano dlatego to pokazuje ;) matryca tam sama co w G1, niedawno Kuba
    pokazywał liczydło ;). Niech każdy sam zadecyduje czy mu się podoba
    ostrzenie z małym czy dużym promieniem. Ja wole mały więc stawiam na
    Pansonica.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 6. Data: 2009-09-27 18:59:16
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:
    > Czy ja kiedyś sobie w końcu kupię mały aparat, który po prostu działa
    > jak należy? :(

    No co Ty kupisz sobie tego GF1 ;) przecież liczydło od Kuby Ci się
    chyba podobało?

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 7. Data: 2009-09-27 19:19:27
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
    > Czy ja kiedyś sobie w końcu kupię mały aparat, który po prostu działa
    > jak należy? :(

    Kupisz w przyszłym roku, jak Canon wypuści swoje micro EF.
    Jeszcze Tamrona podłączysz! :-)

    Jeden mały korpus z naleśnikiem jak w Panasie, plus zoomy EF, EF-s przez
    przejściówkę, w przypadkach gdy będzie sens nosić coś więcej. :-)

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2009-09-27 19:29:57
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > pokazywał liczydło ;). Niech każdy sam zadecyduje czy mu się podoba
    > ostrzenie z małym czy dużym promieniem. Ja wole mały więc stawiam na

    qrde
    i tak rodza sie calkowicie wprowadzajace w blad opinie laicow ( nie
    mylic z leica ) zgrywajacych sie na fachowcow.

    toz to opinia na podstawie obrazu zapisanego w jpeg z puszki.

    a jpeg z puszki ma to do siebie ze jest przeznaczony dla osob ktore
    puszki miec nie powinny,

    wystarczy zmienic jeden dowolny parametr zapisu jpeg ( i to
    najczesciej w puszce ) a wyniku testu zmienia sie radyklanie.

    takie porownia z jpegow z puszki sa dokonywane dla nastwa standad ,
    czyli dla tempoglowych.

    jest to opis jak ktos porownal sobie rozne jpegi z roznych aparatow.
    po co to wogole przytaczac ?
    takie opinie sa absolutnie bez jakiejkolwiek wartosci merytorycznej.

  • 9. Data: 2009-09-27 19:42:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    > puszki miec nie powinny,

    >ciach

    > takie porownia z jpegow z puszki sa dokonywane dla nastwa standad ,

    Wiesz co... powyższe opinie są chyba jednak troszkę zbyt kategoryczne i
    obraźliwe,

  • 10. Data: 2009-09-27 19:55:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    .

    > Wiesz co...  powyższe opinie są chyba jednak troszkę zbyt kategoryczne i
    > obraźliwe,

    kto sie czuje obrazony - jpeg ?