  • 1. Data: 2009-09-27 14:24:12
    Temat: Amatorska lustrzanka cyfrowa bez trybu live view
    Od: Michał <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Chciałbym kupić lustrzankę cyfrową,
    moim podstawowym problemem jest cena, aparat musi mieścić się w
    przedziale 1500-2000 zł.
    Będzie to moja pierwsza lustrzanka, więc powinna być prosta w obsłudze i
    wygodna do nauki.
    Kolejną ważną cechą jest brak trybu live view!
    Wolałbym uniknąć kupowania aparatu.
    Czy możecie mi coś doradzić?
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2009-09-27 14:33:19
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Michał pisze:
    > Witam,
    > Chciałbym kupić lustrzankę cyfrową,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > wygodna do nauki.
    > Kolejną ważną cechą jest brak trybu live view!
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Widzę tu jakąś fundamentalną sprzeczność.

  • 3. Data: 2009-09-27 14:39:02
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Michał pisze:
> [...]
    > wygodna do nauki.
    > Kolejną ważną cechą jest brak trybu live view!

    Chcesz się pozbawiać możliwości naświetlania za pomocą histogramu na
    żywo proponuje lekturę:
    http://www.fototv.pl/artykuly/fotografia/ekspozycja-
    na-swiatla.html
    albo wątek z przed paru dni:
    http://tinyurl.com/y9ufgur
    gdzie wystarczyło naświetlić na histogram na granicy przepaleń i później
    wyciągnąć ładnie cienie. Histogram będzie twoim przyjacielem przy
    wszelkich mniej dynamicznych scenach (chodzi mi o poziom akcji na planie).
    Napisz też co chcesz fotografować, bo jeśli nie będziesz fotografować
    sportu i kotletów to raczej trudno znaleźć coś równie ciekawego jak
    Panasonic G1.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 4. Data: 2009-09-27 15:45:30
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Widzę tu jakąś fundamentalną sprzeczność.

    Wygląda na to, że chce kupić taką lustzrankę, która nie będzie aparatem...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2009-09-27 15:47:39
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Michał" <a...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > wygodna do nauki.
    > Kolejną ważną cechą jest brak trybu live view!

    Przyznam, ze jestem zaskoczony. Co Ci live view przeszkadza? Przecież jeśli
    jest, to i tak w każdej lustrzance można go wyłączyć.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 6. Data: 2009-09-27 16:00:23
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Przyznam, ze jestem zaskoczony. Co Ci live view przeszkadza? Przecież jeśli
    > jest, to i tak w każdej lustrzance można go wyłączyć.

    Może tak kazał nauczyciel w szkole fotografii. :-)
    Żeby było trudniej.

    --
    Mirek

  • 7. Data: 2009-09-27 16:41:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Kolejną ważną cechą jest brak trybu live view!
    > Wolałbym uniknąć kupowania aparatu.
    > Czy możecie mi coś doradzić?

    tak .
    obchodz z daleka sklepy fotograficzne w ten sposob unikniesz zakupu
    aparatu.
    nie czytaj allegro i.t.p. servisow.
    to nie powinno byc trudno .
    czy ktos zmusza sila do zakupu ?

  • 8. Data: 2009-09-27 16:56:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Przyznam, ze jestem zaskoczony. Co Ci live view przeszkadza? Przecież jeśli
    > jest, to i tak w każdej lustrzance można go wyłączyć.

    W Sony A 300, A350 i następcach LV jest kosztem wizjera, który przez to
    jest tak mały jak w starszych Olympusach :(
    Jeśli ma być kadrowanie przez wizjer, to od A300 lepszy i tańszy byłby
    A200, bo ma przyzwoity wizjer, jeśli nie jeden z największych w tej klasie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-09-27 17:20:42
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > Jeśli ma być kadrowanie przez wizjer, to od A300 lepszy i tańszy byłby
    > A200, bo ma przyzwoity wizjer, jeśli nie jeden z największych w tej

    Niby tak, ale nie zawsze LV musi oznaczać kiepski wizjer. Dlatego
    rozumiałbym wymóg dobrego wizjera i stwierdzenie, ze na LV pyutajacemu nie
    zależy, ale... dlaczego zaraz wykluczać LV (dla jasności - sam też LV nie
    używam)?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2009-09-27 17:34:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Niby tak, ale nie zawsze LV musi oznaczać kiepski wizjer.

    Specjalnie wspomniałem o wyjątku, gdzie LV może przeszkadzać, a
    właściwie to sam sposób implementacji LV. :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.