  • 1. Data: 2009-09-26 16:24:10
    Temat: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: "CSM" <t...@m...com>

    Witam wszystkich,

    Ostatnio coś mnię wzięło do robienia RAWów. Ale to co dzisiaj zobaczyłem, po
    protsy przeszło moje najczarniejsze oczekiwania.

    1. JPEG wprost z aparatu... trochę podkręcone kolory i ostrość... Popatrzcie
    na niebo! Coś widzicie? http://members.chello.pl/xt/dr1.jpg

    2. RAW wprost z aparaty. Konwerter Google Picasa 3.x.
    http://members.chello.pl/xt/dr2.jpg
    Widzę niebo!!

    Ps. Obydwa zdjęcia zrobione są zrobione L + RAW. Czyli z tego samego
    klapnięcia lustra. Żeby nie było. :)

    To są najbardziej skrajne przypadki. Jeżeli tak jest częściej no na jaki
    ch*j jest w tym aparacie JPG, który po prostu niszczy rozpiętość tonalną i
    jak również kontrastowe detale (niebo/cienie)... ?

    Pozdrawiam - zirytowany 450D user...

  • 2. Data: 2009-09-26 16:32:02
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-26 18:24:10 +0200, "CSM" <t...@m...com> said:

    > 2. RAW wprost z aparaty. Konwerter Google Picasa 3.x.
    > http://members.chello.pl/xt/dr2.jpg
    > Widzę niebo!!

    I jakie paskudne przebarwienia na chmurach od zbytniego ciągnięcia za uszy...

    de Fresz

  • 3. Data: 2009-09-26 16:34:02
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > zobaczyłem, po protsy przeszło moje najczarniejsze oczekiwania.
    > 1. JPEG wprost z aparatu... trochę podkręcone kolory i ostrość...

    To samo po jednym ruchu w PS:
    http://www.skanowanie.com.pl/tmp/niebo.jpg
    Jak mu poswiecisz minute bedzie duzo lepiej ;)

    > 2. RAW wprost z aparaty. Konwerter Google Picasa 3.x.
    > http://members.chello.pl/xt/dr2.jpg
    > Widzę niebo!!

    I obloki, widziales kiedys takie? Jakie Ty grzybki jadasz? ;)

  • 4. Data: 2009-09-26 17:25:18
    Od: "CSM" <t...@m...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > I jakie paskudne przebarwienia na chmurach od zbytniego ciągnięcia za
    > uszy...

    No cóż, taki RAW reader. ;/

  • 5. Data: 2009-09-26 17:26:43
    Od: "CSM" <t...@m...com>

    > To samo po jednym ruchu w PS:
    > http://www.skanowanie.com.pl/tmp/niebo.jpg
    > Jak mu poswiecisz minute bedzie duzo lepiej ;)

    Jaka to funkcja?

    Ps. Nie stać mnie na PS... :(((

    > I obloki, widziales kiedys takie? Jakie Ty grzybki jadasz? ;)

    Broń Boże. ;) Ale i tak widać, że JPG wprost z aparatu zjada kolory, detale
    i zmniejsza DR... ;/

  • 6. Data: 2009-09-26 17:38:16
    Od: "Benek" <a...@g...pl>

    Użytkownik "CSM" <t...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ch*j jest w tym aparacie JPG, który po prostu niszczy rozpiętość tonalną i
    > jak również kontrastowe detale (niebo/cienie)... ?

    Ja mam stary Olympus E-500 i o ile uda mi się zrobić prawidłowo naświelone
    zdjęcie na jpg to powiem ze twoje zdjęcie to kicha:)))
    u mnie raw i jpg wygląda bardzo podobnie, prezy ostrym swietle koryguje -
    0.3 EV i zdjęcie jest super

  • 7. Data: 2009-09-26 17:41:46
    Od: "Benek" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > To samo po jednym ruchu w PS:
    > http://www.skanowanie.com.pl/tmp/niebo.jpg
    > Jak mu poswiecisz minute bedzie duzo lepiej ;)

    > I obloki, widziales kiedys takie? Jakie Ty grzybki jadasz? ;)

    ale i tak kupa...
    niebo poprawione ale na masce samochodu jakoś brakuje odcieni...
    tak narzekałem na swójk E-500 ale potrafię zrobić bogatsze zdjęcie choć mam
    aparat model z 2005 r :)))
    Kolorystyka z tego Canona jest przyzwoita choć nie idealna, czy cykasz z
    manuala czy z priotytetu ???

  • 8. Data: 2009-09-26 17:46:13
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > To są najbardziej skrajne przypadki. Jeżeli tak jest częściej no na jaki
    > ch*j jest w tym aparacie JPG, który po prostu niszczy rozpiętość tonalną
    > i jak również kontrastowe detale (niebo/cienie)... ?

    A skad niby ten bidny aparat ma wiedziec, jak Ty chcesz zeby to dane
    zdjecie wygladalo? :) JPG jest dla tych, co za duzo grzebac nie chca --
    i chca miec skonczone zdjecie -- tak jak je naswietlili i tak
    "zmasakrowane", jak ustawili opcje przetwarzania obrazu (kontrast,
    ostrosc, kolory). Naswietlilbys to zdjecie o 1/2 EV slabiej, i mialbys
    to samo co w drugim JPGu, tyle ze chmury nie wygladalyby tak paskudnie. :D
    Jeszcze takiej matrycy w rece ogolu nie wypuscili, zeby w taki sam
    szczegolowy sposob oddala biale, naslonecznione chmury i zacieniony
    asfalt. :) Jak sie w koncu pojawi, to ludzie zaczna narzekac, ze
    niekontrastowe zdjecia generuje. :D

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 9. Data: 2009-09-26 19:02:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    CSM pisze:
    > Ostatnio coś mnię wzięło do robienia RAWów. Ale to co dzisiaj
    > zobaczyłem, po protsy przeszło moje najczarniejsze oczekiwania.

    No... każdy z nas na to wpadł, niektórzy dziś, niektórzy wiele lat temu :)

    > To są najbardziej skrajne przypadki. Jeżeli tak jest częściej no na jaki
    > ch*j jest w tym aparacie JPG, który po prostu niszczy rozpiętość tonalną
    > i jak również kontrastowe detale (niebo/cienie)... ?

    A na jakie ceha jest instrukcja obsługi aparatu? :)
    Polecam dojść do rozdziału o kompresji cieni, zmniejszaniu kontrastu i
    korekcie ekspozycji.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 10. Data: 2009-09-26 19:03:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Benek pisze:
    > ale i tak kupa...
    > niebo poprawione ale na masce samochodu jakoś brakuje odcieni...
    > tak narzekałem na swójk E-500 ale potrafię zrobić bogatsze zdjęcie choć
    > mam aparat model z 2005 r :)))

    Ponieważ maż go już cztery lata. To bardzo klasyczne narzekanie w stylu
    ''kupiłem nowe i stare jest lepsze''. Albowiem nowego trzeba się nauczyć.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lubię te igrzyska różne, zawsze kibicuję na Trynidad i Tobago czy jakoś
    tak/