    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Date: Wed, 23 Jan 2013 13:35:21 +0100

    Hello J.F,

    > Im wieksza predkosc/roznica predkosci tym wiecej czasu ma czlowiek na
    > reakcje.

    Jak ostatnio spaliłem opony, to nie było czasu :( Poprzednie spalone
    opony pomimo hamowania na granicy. Kwestia prędkości - zanim zdążysz
    odpuścić, już jest bieżnik zniszczony i potem masz patataj,
    patataj :(

    > Ale jak jedziesz w miescie, w deszczu, powoli, wiec z niewielkim
    > odstepem .. to moze zabraknac :-)

    Oczywiście.

    > No i ile wypadkow z powodu nieumiejetnego hamowania miales ?

    Nie miałem ani jednego wypadku. Dwie kolizje w mieście, na mokrym na
    pewno skończyłyby się mniejszymi szkodami. Za obie zapłacił
    ubezpieczyciel.

    > A ile opon zdarles przed czasem ?

    Dwa razy. W obu przypadkach obie przednie. Raz TIR-morderca, raz jak
    skakałem do rowu :( Ale to na całkiem suchym i tu ABS by mi oszczędził
    opon. Bo do rowu i tak skakać trzeba było.

    > ABS tych wydatkow by zaoszczedzil ... ale jak mowimy o urzadzeniu
    > ktore w niektorych warunkach moze zwariowac i uniemozliwic hamowanie
    > ... to ja mam watpliwosci czy ja to chce.

    Parę kkm przejeździlem samochodami z ABSem. Mi tam odpowiadało to, że
    mogę depnąć do oporu w razie potrzeby.

    > Moj obecny w mondeo sie na razie sprawdza, kiedys jezdzilem peugeotem
    > 406 ... tam mialem wrazenie ze na suchym asfalcie troche za wczesnie
    > sie uruchamial. Ale kolega mial uszkodzone czujniki czy raczej te
    > pierscionki kodowe, hamuje, a tu hamulce nie zawsze dzialaja ..

    Zasada, że autem uszkodzonym jeśli juz musi się jechać, to się jeździ
    bardzo ostrożnie chyba jednak obowiązuje? Poza tym - nie mówny o
    francowatych autach...

    --
    Best regards,
    RoMan