  • 1. Data: 2013-01-03 15:04:33
    Temat: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    cześć,

    albo coś obgryzło, albo przetarło przewod ABS w w jednym z aut.

    tylko zerknąłem, dzisiaj go wyciągnę.

    nie wiem jak ten przewód jest skonstruowany - czy jest to kabel
    koncentryczny?

    jeśli tak, jak polecacie go lutować, ew. dosztukować kawałek z innego
    przewodu - jakiego? jak to wszystko zrobić sensownie wraz z zabezpieczeniem
    przed wilgocią itp?

    rurka termokurczliwa? z klejem?

    będę zobowiązany za wsparcie.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 2. Data: 2013-01-03 16:03:20
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: K <...@...c>

    W dniu 03-01-2013 15:04, Bartek pisze:
> [...]
    >
    > jeśli tak, jak polecacie go lutować, ew. dosztukować kawałek z innego
    > przewodu - jakiego? jak to wszystko zrobić sensownie wraz z

    pewnie sie wypial i obtarl o kolo, tez tak mialem. kupic oryginal (moze
    byc uzywany) i nie kombinowac, tam kawalek wyzej jest zlaczka.

  • 3. Data: 2013-01-04 09:29:48
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości

    > pewnie sie wypial i obtarl o kolo, tez tak mialem. kupic oryginal (moze
    > byc uzywany) i nie kombinowac, tam kawalek wyzej jest zlaczka.

    nic się nie wypieło:) wygląda tak, jak by coś obgryzło izolacje wraz z
    jednym przewodem.
    zasadniczo ciekawe, bo ta izolacja jest bardzo twarda. mialem problem by
    dobrym ostrym scyzorykiem ją naciąć.

    są 2 zwykłe przewody w izolacji. wyglądają coprawda jak stalowe, więc wydaje
    mi się że tylko na jakieś złączki to się zrobi.

    kupić oczywiscie najprosciej, ale i najdrozej. to nie kosztuje 30 zł.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 4. Data: 2013-01-04 18:51:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Bartek pisze tak:

    > rurka termokurczliwa? z klejem?

    nom, jeśli dajesz zakłady to daj po 10cm

    > nic się nie wypieło:) wygląda tak, jak by coś obgryzło izolacje
    > wraz z jednym przewodem.

    urban legend głosi że to kuna.

    > są 2 zwykłe przewody w izolacji. wyglądają coprawda jak stalowe,

    no to kwasem je kwasem jak nie chcą się lutować

    > więc wydaje mi się że tylko na jakieś złączki to się zrobi.

    złączki zaciskane są dla mięczaków ;)

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2013-01-21 15:34:00
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > no to kwasem je kwasem jak nie chcą się lutować

    Jakim?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 6. Data: 2013-01-21 16:12:52
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 04.01.2013 09:29, Bartek pisze:

    > kupić oczywiscie najprosciej, ale i najdrozej. to nie kosztuje 30 zł.

    A ile to będzie kosztować jak przez wadliwe połączenie ABS nie zadziała
    w najmniej odpowiednim momencie?

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2013-01-21 16:43:12
    Od: Jingiel <x...@x...xxx>

    W dniu 2013-01-21 15:34, Adam Wysocki pisze:

    > Jakim?

    solnym. Wcześniej do kwasu trochę cynku.

    --
    Jingiel

  • 8. Data: 2013-01-22 01:08:23
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jakub Rakus wrote:

    > A ile to będzie kosztować jak przez wadliwe połączenie ABS nie zadziała
    > w najmniej odpowiednim momencie?

    A wiesz jak się objawia "niedziałanie" ABS'u? Kierowca ma pełną kontrolę
    nad heblami.
    Ja wręcz doprowadzam go do sytuacji że sam się wyłącza, bo wkurza mnie
    co się dzieje gdy podczas hamowania koło wpada w dziurę.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 9. Data: 2013-01-22 10:15:26
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej!
    Przerabialem ostatnio.
    Mialem uszkodzona piaste (uszkodzenie paska magnetycznego), przez co
    czujnik dostawal bledne dane dotyczace predkosci kol.
    Oczywiscie ABS i ESP nie dzialalo...
    Szczerze, jezdzilo sie okropnie, auto doslownie plywalo po zasniezonej
    drodze.
    Co do hamowania, slicznie mozna bylo jechac bokiem..
    Oczywiscie troche treningu i dalo sie jechac, co do awaryjnego hamowania
    to musialbym wiecej pocwiczyc:)
    Ale ogolnie prowadzi sie....dziwnie:)

  • 10. Data: 2013-01-22 11:01:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    wchpikus wrote:
> [...]
    > Co do hamowania, slicznie mozna bylo jechac bokiem..
    > Oczywiscie troche treningu i dalo sie jechac, co do awaryjnego hamowania

    Oto do czego prowadzą te "ulepszenia", kiedyś nie było tych
    ubezwłasnowolniaczy i ludzie wiedzieli jak jechać żeby auto nie pływało
    na śniegu a jak zacznie pływać to jak z tego wyjść. Teraz jest panika i
    przerażenie. Ludzie nieświadomi zagrożenia jeżdżą "na krawędzi", a jak
    przegną (nadal nieświadomie) i zawiodą ulepszacze (bo parametry nie do
    skorygowania) to mamy tragedię.