  • Data: 2013-01-24 04:14:39
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:50fef124$0$1224$65785112@news.neostrada.pl...

    > z Abs i bez Abs jeździ się tak samo. różnica jest w hamowaniu. bez abs
    > koła są blokowane i hamują, z abs koła muszą się kręcić wiec hamują dużo
    > gorzej

    Tarcie dynamiczne jest mniejsze od statycznego... Jak zerwiesz przyczepność,
    to prócz MNIEJSZEJ siły hamowania, masz też brak możliwości nadania kierunku
    (jeśli to dotknie kół skrętnych). Najlepsze hamowanie będzie na granicy
    przyczepności, ale bez jej zerwania. Czym to się osiągnie - to już inna
    broszka.
    (Kurde, ale nas baba na fizyce z tego wyklasówkowała... o tarciu musieliśmy
    śpiewać już w podstawówce...)