  • Data: 2013-01-23 13:16:06
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    >A ja śmiem twierdzić, że w zdecydowanej wiekszości przypadków
    >konieczności gwałtownego hamowania ABS jest skuteczniejszy od
    >człowieka i zapewnia statystycznie większe bezpieczeństwo. I
    >oszczędza
    >opony, szczególnie, gdy trzeba się ratować przed mordercą w TIRze
    >zjeżdzającym na autostradzie na lewy pas bez patrzenia w lusterka.

    Im wieksza predkosc/roznica predkosci tym wiecej czasu ma czlowiek na
    reakcje.
    Ale jak jedziesz w miescie, w deszczu, powoli, wiec z niewielkim
    odstepem .. to moze zabraknac :-)

    >I piszę to mając przejechane 99% samochodami bez ABSu i aktualnie
    >jeżdząc również bez ABS (14 rok obecnym autem).

    No i ile wypadkow z powodu nieumiejetnego hamowania miales ?
    A ile opon zdarles przed czasem ?

    ABS tych wydatkow by zaoszczedzil ... ale jak mowimy o urzadzeniu
    ktore w niektorych warunkach moze zwariowac i uniemozliwic hamowanie
    ... to ja mam watpliwosci czy ja to chce.

    Moj obecny w mondeo sie na razie sprawdza, kiedys jezdzilem peugeotem
    406 ... tam mialem wrazenie ze na suchym asfalcie troche za wczesnie
    sie uruchamial. Ale kolega mial uszkodzone czujniki czy raczej te
    pierscionki kodowe, hamuje, a tu hamulce nie zawsze dzialaja ..

    J.