-
Data: 2013-01-26 01:57:27
Temat: Re: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1301242211510.3388@quad...
> On Thu, 24 Jan 2013, Anerys wrote:
>
>> Inna sprawa (i oczywiście, takie sytuacje bywają, podobnie jak z pasami
>> (1)), że czasem do rozwiązania kłopotliwej sytuacji może wręcz niezbędne
>> być zerwanie przyczepności, co ABS może utrudnić, bądź nawet
>> uniemożliwić.
>
> Ale to inny przypadek, niż ze dwa dyskutowane kiedyś na .samochody
> wyjątki:
> - tak niska przyczepność (goły lód), że po prostu próg zadziałania
> wszelkich automatów jest "poza zakresem" (automat "nie umie"
> określić kiedy puszczać hamulce)
No wiadomo - automat jest głupi, kompletnie głupi, zero własnego myślenia,
jak każdy komputer. Działa tak, jak go skonstruowano i ma swoje
ograniczenia - temu nie usiłuję zaprzeczać. Po prostu, jak złapie, a będzie
ślisko, to koła już się nie zakręcą. i można jebutnąć w słup, albo co
gorsza, zjebutać sie do rowu, który potrafi być mocno głęboki. Tarcie
mechanizmów przewyższyło wartość tarcia dynamicznego kół po śliskim i
dupa... Musiałby być superkomputer, który miałby popędzić "zatarte" koła z
prędkością równą prędkości pojazdu, a kierowca modlić się przy tym, by koła
złapały ponownie przyczepność - jeśli zrównają się prędkości kół i
samochodu, to jest pewna szansa, że koła opadną na nawierzchnię pod ciężarem
własnym i auta, gdy wektory prędkości pokryją się.
> - przypadki związane ze "zwałowaniem" powierzchni podłoża (śnieg,
> błoto), kiedy głębsza warstwa jest tak śliska iż pchanie rosnącego
> wałka jest skuteczniejsze niż jego "nadgryzanie" zablokowanymi kołami
Znam to zjawisko - dwukrotnie się z tym w widowiskowy sposób zetknąłem jadąc
malaczem, piłowanie mechanizmów nic nie dawało, wystarczyo wyjść i jedną
ręką lekko popchnąć - i ruszyło :) Zdarzyło się więcej razy innymi autami,
ale nieco mniej "wydatnie".
>
>> (1) Wyobraźmy sobie wypadek na górskiej drodze, kierowca nie przypięty
>> pasami wypada na drogę przez rozbite okno, a auto frunie w przepaść.
>> Albo, wypadek, auto zapala się, pasy zapięte (i możliwe, ze zablokowane),
>> kierowca nie ma jak się uwolnić, ginie w ogniu, nie przypięty pasami
>> jakoś się wydostaje... Nie wymyśliłem sobie tych sytuacji, o wszystkim
>> można było wyczytać
>> w "raportach" z wypadków.
>
> Dorzuć jeszcze utopienie w basenie p-poż - po takim opisie zarzucono
> mi na .samochody scenariuszowanie filmów :P
Wiesz... po przypadku, jak kobita miała gdzieś kawałek podjechać (coś chyba
ok. 40 km), ale za bardzo zapatrzyła się w GPS i przejechała coś kole
kwadratu tej odległości... zorientowała się, gdy kilka razy jej się nagle
język na banerach przydrożnych zmienił... to chyba już mnie nic nie
zdziwi...
BTW. A może rzeczywiście warto by parę scenariuszy napisać, może jakaś
wytwórnia to weźmie? :)
--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.13 02:01 Anerys
- 27.01.13 23:19 Miroslaw Kwasniak
- 28.01.13 17:02 Anerys
- 29.01.13 00:54 Gotfryd Smolik news
- 29.01.13 13:32 Anerys
- 29.01.13 15:19 Gotfryd Smolik news
- 29.01.13 18:26 Anerys
- 03.02.13 14:16 uzytkownik
- 03.02.13 14:20 uzytkownik
- 03.02.13 18:03 AlexY
- 03.02.13 22:30 Przemek
- 03.02.13 23:09 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze