eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaprzewod czujnika ABS - lutować? › Re: przewod czujnika ABS - lutować?
  • Data: 2013-01-24 08:46:09
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Anerys <s...@s...pl> wrote:
    >
    > Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    > wiadomości news:50fef124$0$1224$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >> z Abs i bez Abs jeździ się tak samo. różnica jest w hamowaniu. bez abs
    >> koła są blokowane i hamują, z abs koła muszą się kręcić wiec hamują dużo
    >> gorzej
    >
    > Tarcie dynamiczne jest mniejsze od statycznego... Jak zerwiesz przyczepność,
    > to prócz MNIEJSZEJ siły hamowania, masz też brak możliwości nadania kierunku
    > (jeśli to dotknie kół skrętnych). Najlepsze hamowanie będzie na granicy
    > przyczepności, ale bez jej zerwania. Czym to się osiągnie - to już inna
    > broszka.

    Tak, tylko że ABS działa na poślizgu (wg literatury podanej wcześniej typowo
    13%), a ...

    > (Kurde, ale nas baba na fizyce z tego wyklasówkowała... o tarciu musieliśmy
    > śpiewać już w podstawówce...)

    ... świat nie jest czarnobiały (szkolne tarcie statyczne vs dynamiczne) -
    krzywa Stribecka czasami jest zaskakująca i zdarza się, że maksimum tarcia
    dynamicznego jest przy zablokowanych kołach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: